Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor kan jeg downloade registreringsbeviset?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Ifm. nogle bankforretninger skal jeg bruge registreringsbeviset for min virksomhed. Jeg forsøger nu at finde ud af hvor jeg kan downloade dette.

Jeg har fundet følgende side: http://www.virk.dk/myndigheder/stat/SKAT/Registreringsbevis_forespoerg

Efter log-in kan jeg i menuen øverst til højre klikke på "Se virksomhedsoplysninger", men det minder på ingen måde om det registreringsbevis jeg modtog på papir.

Er der nogen der kan fortælle mig hvor jeg kan downloade beviset?

 - Tak på forhånd Smile

Jimmy

Fra Odense
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Du burde kunne finde det ved at logge på tast-selv erhverv. I venstre menu står der "Registreringsbevis" og det skulle gerne ligne det du har fået tilsendt.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også kigget på skat.dk - her kan jeg heller ikke se det. Hjælpe-funktionen virker desværre ikke - ellers havde jeg "spurgt" den.

Fra Odense
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Og det er erhverv og ikke tastselv borger du er inde på, ikke?

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens J. Iversen:

Du burde kunne finde det ved at logge på tast-selv erhverv. I venstre menu står der "Registreringsbevis" og det skulle gerne ligne det du har fået tilsendt.

Okay, det punkt har jeg ikke. Spøjst.
Måske fordi jeg er logget ind med medarbejder-signatur. Prøver min gamle tast-selv-kode.

Fra Odense
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hm ja det ved jeg ikke lige. Prøv det :-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Jan 13
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du finder det på Skats hjemmeside. Du skal ind i en masse steder og oprette en administrator bruger, og give denne tilladelse til at se dine registreringsbeviser. Jeg måtte selv give op men en dygtig medarbejder hjalp mig hele vejen igennem på kun små 12 minutter hurtig vejledning! Hurra for brugervenlige systemer!

CDKeypriser.dk - Find de bedste priser på dit næste computerspil. 

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpen. Efter login med den gammeldags tast-selv-kode, kan jeg endelig se linket. Jeg har brugt en time på at lede efter det. Typisk offentlig IT :-)

Fra Odense
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hehe ja, men godt du fandt det :-) Det var så lidt!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I skat burde du kunne logge ind med din personlige digitale signatur og ude i venstre sidepanel se punktet registreringsbevis, hvis der findes et sådan

Så er der spørgsmålet om hvorfor du ikke kan med erhvervs digital signatur, og her er et par bud

Du har en medarbejder signatur som ikke er tildelt administrator ret måske. Det er tosseri at det ikke tildeles automatisk, men jeg har ser revisorer begrunde med at det er fordi man skal kunne styre hver medarbejder signatur til hver sine rettigheder også i personlig virksomhed som inkluderer I/S f.eks.

I alle fald, HVIS det er tilfældet, så log ind på virk.dk og gå i bruger administration og derunder i rettigheder.

Der vil du kunne se en række administrator rettigheder du kan tildele den signatur du er inde med. Vent gerne til imorgen for at se det er kørt gennem systemet, nogen gange virker det omg i de andre systemer som ex skat - andre gange kan der gå nogle timer

I virk.dk kan du lige samtidigt trykke opret postkasse ude til højre, så har du digital postkasse nu du er der alligevel, hvis ikke den var på plads

Så er næste tur i SKAT.DK . som logget ind med erhvervs nemID, hvor jeg forstår du kan logge ind også med den idag, men bare ikke se registreringsbevis.

Det burde du så nu efter rettigheder er tildelt i virk.dk kunne  MEN - du skal nu også i skats venstre panel og tildele den signatur rettigheder til moms og forskellige andre ting som du ser under rettigheder, check lige dem

Jeg forstår ikke, at den første signatur til personlig virksomhed ikke har alle rettigheder fra start, måske fordi der kan oprettes flere samtidigt, ex til I/S og ejere vil kunne være sikre på hvem der går ind og retter og anmelder hvad i skat osv - og uanset hvad, - så er det jo hvad det er, og brugerrettigheder i virk.dk og skat.dk er 5 minutter hver højst - så prøv det og se om ikke det hjælper

Det er også kendt, at nogle browsere spiller bedre sammen med skat og nemID/java end andre - de følger ikke godt med så alle nye browser versioner kører med det samme. Nyeste chrome kører ofte fint med dem alle - 64 bit versioner generelt mindre godt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)