Hej, Nu har jeg gået med idéen om at lave et affiliate site i længere tid, og nu vil jeg så i gang. Det skal siges at dette blot er på hobby / hygge niveau - og alt teknisk etc i forhold til hjemmesiden, design osv har jeg 100% styr på. Nu ved jeg godt at det område jeg vil lave et affiliate site til måske er "crowded" og "svært" at komme ind på, men nu skal dette ikke være min indtægtskilde på nogen måde - men mere et personligt projekt på hobbyplan som jeg bagefter kan vise frem og være stolt af. Det jeg vil lave et affiliate site på er til en start webhoteller (senere vps etc). Men mit spørgsmål er nu.. - Hvor skal jeg starte? Pt. har jeg lavet et fuldt excelark med diverse informationer om forskellige webhoteludbydere og deres specifikationer på webhotellerne så jeg har noget at stille op mod hinanden - men det er også ca det. Så vil jeg skrive en artikel/beskrivelse om hver enkelt udbyder - og så er jeg naturligvis velvidne om at jeg generelt skal skrive artikler etc - men her har jeg også lidt idéer ift det. Håber i kan komme med lidt gode råd så jeg kommer godt fra start. Og igen vil jeg gerne pointere at det udelukkende er til mit eget personlige CV jeg laver dette - og altså på hobby niveau. God søndag! |
Mit første affiliate projekt
- 1
Hej DrupalX Kaster mig lige hovedløst ind i dit indlæg, fordi selvfølgelig skal du have input når du spørger. Hader selv, når der ikke kommer svar og man bare så gerne vil i gang og have lidt inspiration:-) Mht. dit website...Research en uge eller to og find ud af hvad der skrives på lignende sider både i DK men også i UK og andre lande. Det vil uden tvivl give dig nogle ideer til, hvordan man kan gribe skriveprocesserne an. Find nogle sites hvor der er god aktivitet i forhold til nye indlæg, kommentarer osv. Tjek de andre danske sites godt ud og se hvor du selv synes der mangler indhold/viden på et bestemt område. Det lyder umiddelbart som om, du allerede har lidt info klar i dit Excelark, det er et godt udgangspunkt. Du kan måske bygge nogle tabeller eller søgefunktioner, hvor brugeren kan taste ind hvad han/hun skal bruge sin hjemmeside til og gennem din database få et overblik over hvilke specs/server eller host der kunne anbefales. Der er rigtig mange lignende sites der skriver om billige hosts og ordet "billig", er vist ved at være brugt godt på www efterhånden:-) Find et godt, iøjenfallende design til siden, der skaber troværdighed. Gør siden let og overskuelig og kommuniker i klart sprog hele vejen igennem. Håber du kan bruge mit indlæg til en smule. Om ikke andet, har vi da lige smidt tråden op forrest i rækken igen:-) Mvh Eugene |
Perfekt, tak for svaret! Det kan være at affiliate nørderne ikke vil dele ud af deres viden så der derfor ikke har været noget aktivitet på tråden :D Men jeg er kommet lidt videre nu, og er lige pt. nået til den fase hvor jeg skriver mine tanker ned om hvordan jeg kan differencer mig lidt på brugervenligheden af siden i forhold til hvad den besøgende kommer for. Men kom endeligt med flere inputs hvis nogen skulle have nogle guldkorn de vil dele ud af :) |
Hey Fedt at du vil i gang med affiliate, og nej, der er på ingen måde for crowded, hvis du gider at lægge arbejdet i det! For ikke at skrive for meget, så vil jeg i stedet bare anbefale dig et par links, som du kan kigge lidt nærmere på. Det er guides og sider, der kan hjælpe dig videre generelt med affiliate sider. Total Adsense Guide - I gang med Adsense og affiliate Antphilosophy - Mikael Riecks guide til affiliate Passiv indtægt med en nicheside Tjekliste til din affiliate + Adsense side Jeg håber, at der er nok læsestof til resten af aftenen i de artikler/sider |
Ville måske ikke starte med webhoteludbydere det er for små provisioner. Desuden er der mega konkurrence. Tag noget du kan lide at skrive om, du kører nok hurtig død i bare at skriver tekster. Fokuser i starten på indhold, indhold og atter indhold. Glem alt om design og brugerfunktionalitet i starten. Har selv fokuseret meget på brugervenlighed og smarte features og desværre alt alt for lidt på indhold. Så var man ligesom kørt træt i det, når man skulle lave en masse indhold, efter at have brugt mega lang tid på at bygge en smart feature. Find evt. et emne med lav konkurrence. Tag ikke et emne der er blevet anbefalet på en blog, fordi chancen er at 100 personer nok allerede har valgt det emne, hvilket skaber meget konkurrence om søgeordene = skidt for dig. Har oprettet Affiliatenews, hvor du kan få et overblik hvad danske affiliates blogger om. Mht. til at starte ville jeg nok bruge WP, som platform. Så er det bare at finde et emne, købe et domæne og oprette noget indhold, samt tilmelde sig diverse affiliate netværk. Har selv lavet et affiliate site engang med webhoteller, desværre var der en anden der fik samme ide og han var lidt hurtigere ude med sit site. Så var der for meget vedligeholdelse, så projektet blev hurtigt lukket ned, men jeg fik da lært noget. Det er lidt en stor opgave at lave et site med webhoteller, der er mange informationer, tror jeg havde cirka. 90-110 kolonner i hver række.. Med venlig hilsen, Àsgeir Gunnarsson |
Stifter af SONNURMEDIA - Alt indenfor webudvikling
@Sander Derudover så ved jeg at jeg allerede kan skrive en masse artikler som er yderst relevante i forhold til webhoteller, da jeg til dagligt arbejder i branchen, og har gjort det på højt niveau i 7 år nu uden pause. Så tror at det ville give langt mindre mening for mig at skrive om garn eller fiskestænger. Ved godt at konkurrencen muligvis ikke er så høj, men så ville det fortsatte arbejde også være tungt for mig - og så ville der ingen interesse være for mig i at skrive artikler, da det så udelukkende pludseligt blev med provision for øje, og ikke med "hjertet"... Derudover tror jeg næsten mit navn angiver hvilket CMS jeg har tænkt mig at bruge, da jeg til dagligt arbejder med Drupal på helt små til store og højt trafikkerede og avancerede sites. Jeg ved godt at webhoteller giver en masse informationer, som umiddelbart kan virke svære at placere, men her har jeg allerede gennemtænkt opbygningen af det. Det mit spørgsmål gik ud på var ikke hvilket system jeg skulle bruge eller hvad jeg skulle skrive om - men mere nogle godt råd til at komme godt fra land :) |
Jo havde lige skimtet dit indlæg, er godt klar over du vil lave et website med webhoteller. Det er jo også perfekt, hvis det er din interesse. Så er det jo bare at komme igang? :-) Flere råd har du vel ikke brug for. Du ved vel selv hvordan du starter? Det kan jo ikke gå galt, hvis succes kriteriet udelukkende er at du kan skrive det på dit CV.. |
Stifter af SONNURMEDIA - Alt indenfor webudvikling
Hej DrupalEksperten Velkommen ind i affiliatemarketing verden! :-) Super fedt at du allerede har styr på det tekniske, da det er dette som ofte forhindrer folk i affiliate marketing. Du skal overhovedet ikke være bange for den høje konkurrence på markedet, da dette blot er et tegn på at der er profit at hente i det. Hvis du skiller dig ud fra mængden, og præcis ved hvad du skal gøre, vil du helt sikkert få succes med din side. Angående dine spørgsmål synes jeg du skal tage og tjekke Moneymarket.dk som er en side der omhandler det at tjene penge på nettet. Linket fører dig til en dybdegående guide til affiliate marketing, og du kan desuden også få hjælp til at tjene penge på nette vha. andre metoder. Håber du fik hjælp til dine spørgsmål. Mvh Christoffer |
Besøg Moneymarket.dk og lær mere om at tjene penge online.
Fedt med endnu en der kan lide at arbejde i drymupal, og især på små sider, hvor der normalt bliver WP. |
Webdesigner der hjælper nystartede og mindre virksomheder med hjemmesider og online synlighed.