Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår skal jeg lukke mit enkeltmandsfirma

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 08:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har sendt alle regning og tastet alt hvad der skal tastes. Hvornår må jeg på webreg, lukke mit enkeltmands virksomhed?

Skal jeg vente til alle regninger er betalt?

Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 93
Fra  Malerfirmaet Engholm V. Maria Padua Skrevet kl. 09:38

Det er nok en god ide at vente til du får alle pengene ind, eller skal du jo bare til at sende efterangivelser til skat, og luk så den 1. i en måned.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

larslander2:
Det er nok en god ide at vente til du får alle pengene ind, eller skal du jo bare til at sende efterangivelser til skat, og luk så den 1. i en måned.
Der skal ikke efterangives noget som helst på grund af betalinger - de er jo lagt ind i regnskabet som tilgodehavender.

Der hvor der kan blive brug for efterangivelse er jo hvis nogen ikke betaler og må helt opgives og dermed fordringen efter reglerne skrives ned til 0 men det har jo ikke så stor betydning for en personlig virksomhed vil jo altid ha regnskab med kalenderåret, så skatten skal jo ikke laves før ved årets udgang i alle fald og regnskab dermed også

Omvendt sker der jo ikke noget ved at lukke det ned 30/11 eller 31/12 - bare gør det i år i alle fald - ved at afmelde moms på virk.dk (og evt arbejdsgiver registrering)

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 15:04

Tak for hjælpen, det var netop for at undgå at have virksomhed i 2014, når det kun er pga. et par forfaldne regningerne mine kunder ikke har fået betalt.

Så lukker jeg ned i december, og ser om ikke jeg kan få alt ind inden da :)

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 16:39

Cookie - John Hannover:
Der skal ikke efterangives noget som helst på grund af betalinger - de er jo lagt ind i regnskabet som tilgodehavender.

Yes Mere præcis kan det ikke siges.

Dog kan dit ønske om at få alle pege kradset ind går langt ud over 2013.

Derfor hvis du beholder dit enkelmandsfirma, til ""regnskabets time er gjort op" får du det hele med udover det regnskabs tekniske, også det juridiske m.m.

Overfor SKAT kan du bare 0 angive din omsætning og tilhørende udgifter, netop udtryk for at der ingen aktiviteter er i enkelmandsfirmaet.

Det har jeg selv gjort i mere end 2 år.

Eksempelvis tilgodehavende kan tage langt tid og inddrive ved diverse domstole m.m

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)