Hej |
Det er nok en god ide at vente til du får alle pengene ind, eller skal du jo bare til at sende efterangivelser til skat, og luk så den 1. i en måned.
Hej |
Det er nok en god ide at vente til du får alle pengene ind, eller skal du jo bare til at sende efterangivelser til skat, og luk så den 1. i en måned.
|
Der skal ikke efterangives noget som helst på grund af betalinger - de er jo lagt ind i regnskabet som tilgodehavender. Der hvor der kan blive brug for efterangivelse er jo hvis nogen ikke betaler og må helt opgives og dermed fordringen efter reglerne skrives ned til 0 men det har jo ikke så stor betydning for en personlig virksomhed vil jo altid ha regnskab med kalenderåret, så skatten skal jo ikke laves før ved årets udgang i alle fald og regnskab dermed også Omvendt sker der jo ikke noget ved at lukke det ned 30/11 eller 31/12 - bare gør det i år i alle fald - ved at afmelde moms på virk.dk (og evt arbejdsgiver registrering) venligst John H |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Tak for hjælpen, det var netop for at undgå at have virksomhed i 2014, når det kun er pga. et par forfaldne regningerne mine kunder ikke har fået betalt. |
Dog kan dit ønske om at få alle pege kradset ind går langt ud over 2013. Derfor hvis du beholder dit enkelmandsfirma, til ""regnskabets time er gjort op" får du det hele med udover det regnskabs tekniske, også det juridiske m.m. Overfor SKAT kan du bare 0 angive din omsætning og tilhørende udgifter, netop udtryk for at der ingen aktiviteter er i enkelmandsfirmaet. Det har jeg selv gjort i mere end 2 år. Eksempelvis tilgodehavende kan tage langt tid og inddrive ved diverse domstole m.m |