I dag har Thomas Rosenstand udgivet en konkret dansk content marketing case, som jeg har haft æren af at producere sammen med AB Gruppen.
Se casen på video her, læs Thomas' introduktion, og lad os tage en snak om det her i debatten herunder!
Er du kommet i gang med content marketing? Hvilke planer har du? Hvilke problemer?
Mvh Anders Saugstrup
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.
Tak for den fine omtale Anders, vi er som du ved glade for vores samarbejde, og jeg glæder mig som en lille dreng til vores næste fælles projekt til 3byggetilbud.dk - Det bliver stort!
Jeg er 100% sikker på, at der er mange her på Amino som kommer til at bruge dine hands-on råd fra videoen. Godt gået!
Jo, Indholdsservice kunne vi sagtens kalde det, Morten! :)
Spændende med eksemplet! Kan du vise os noget af det, de har lavet inden for området, som er rigtigt imponerende?
Mvh Anders Saugstrup
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.
Kan du vise os noget af det, de har lavet inden for området, som er rigtigt imponerende?
Ved ikke hvor imponerende det er, men jeg faldt over dem da jeg skulle have en el-tandbørste. Jeg ledte efter anmeldelser og forskellene på de enkelte modeller. Det fandt jeg på deres site, hvor de havde nogle gode beskrivelser med både fordele og ulemper ved de enkelte mærker / modeller. Først efter en times tid opdagede jeg at de også selv solgte dem, og det endte med at jeg købte der.
Hej Anders,
Hvis jeg skal forstå den her grafiske infografik rigtig, så laver man et billede?, hvor man beskriver hvordan et produkt virker, eller hvordan man gør en bestemt ting.
Det kunne f.eks. værre at jeg ville lave en grafisk beskrivelse af hvordan man påføre sig et kondom rigtigt, hvor jeg så illustere det med billeder og tekst (ligesom 3byggetilbud.dk har gjort det med håndværkefradrag).
Hvordan ligger man den så på sin side. Sådan så google finder det interessant? Her tænker jeg, skal den ligger som et direkte billede, med søgeordret som billed navn og det er det. Eller hvordan skal man gør dette?
Mvh.
Danny
Det er et ret omfattende spørgsmål, men lad mig sige det sådan her:
En infografik er typisk en grafikfil, men kunne også være lavet i html eller lignende.
Den side den ligger på skal optimeres på samme måde som alle andre sider, man gerne vil have søgemaskinerne til at forstå korrekt.
Men en stor del af hemmeligheden er at gå ud selv og gøre opmærksom på indholdet overfor websites, som burde henvise til det.
Mvh Anders Saugstrup
Vil lige sige, at det ikke "bare" er, at lave en grafik. Jeg har selv denne grafik http://www.autostol.dk/infografik/ som kun har haft en begrænset succes og slet ikke noget, der minder om ovenstående.
Så man skal tænke sig godt om inden man lave en grafik og den skal afdække et behov, som nemmest forklares med billeder.
Tror måske ikke mit emne har været optimalt, men en grafik, som jeg selv har haft meget glæde af, er denne her http://www.a-forsikring.dk/rejseforsikring/ - det kan nemlig være svært, at finde ud af reglerne og jeg fandt god hjælp i lige netop den.
Ja, det er bestemt en svær opgave at lave en grafik, som bare virker. Men en stor del af resultatet afgøres også af stædigheden, når grafikken skal vises frem til dem, der har brug for at se den og har hjemmesider, hvor den burde omtales. Nogle gange er det svært at få hul på succesen, men pluselig er den hjemme, og når først man finder vinklen, der virker, ruller det bare derudaf.
Mvh Anders Saugstrup