Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et eksempel på dansk content marketing, som virker

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Saugstrup:
Er du kommet i gang med content marketing?
Hvilke planer har du? 
Hvilke problemer?

Hej Anders

Jeg tillader mig lige at tage denne op igen - det håber jeg er ok Smile

Jeg har faktisk i længere tid fået og forberedt et nyt projekt som netop handler en hel del om content marketing. Eller rettere - et webshop projekt hvor salget i høj grad afhænger af deling af viden, data og gode råd. 

Det handler om ergonomi på arbejdspladsen, og det meste er på plads, men udfordringen er selvfølgelig at vurdere hvad kunden har brug for af information, og hvordan man formidler det. Video, tekst, infografik, meget info kontra lidt info osv. 

MEN MEN MEN...

Jeg savner selv nogle eksempler på hvordan man bygger et site op til dette formål. Der er jo ikke tale om en traditionel webshop, så en masse kategorier med produkter er jo ikke den rigtige tilgang. Men hvad er så?? 

Hvad er der i dag af gode kilder til content marketing? Blogs, bøger etc?

Hilsen Morten

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Spændende udfordring, som jeg ikke helt forstår, så kan du lige fylde lidt mere på forklaringen? Smile

Altså den her webshop skal sælge ergonomiske møbler til arbejdspladsen eller noget andet?

Du er velkommen til at dele flere detaljer her eller via PM - så skal jeg forsøge at hjælpe det bedste jeg kan. 

Mvh Anders Saugstrup

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Jo helt klart.

Pt sælger vi kontorstole på www.istol.dk 

Jeg har i længere tid overvejet at udvide med en ny webshop, der også sælger andre kontormøbler. Men desto mere jeg arbejder videre med ideen, desto mere hælder jeg i retning af at specialisere mig i ergonomiske kontormøbler og ergonomiske hjælpemidler til arbejdspladsen. Dvs.:

- ergonomisk kontorstole

- hæve sænke borde

- ergonomisk tastatur og mus

- dokumentholdere

- Skærmholdere

- aflastnings tilbehør

- oma

Jeg har læst en hel del om emnet - der findes mange guides og meget viden om korrekte siddestillinger, anbefalet krops-positurer og meget andet. Dette er alt sammen viden der er yderst relevant, men det er spredt ud over mange sider. Jeg tænker at desto mere viden jeg kan dele med mine kunder, og desto bedre jeg er til at hjælpe dem til en bedre arbejdsdag på kontoret - desto større er sandsynligheden for at de vil handle hos os Smile

Jeg har ikke lyst til at lave den slags shop hvor jeg glorificerer vores egne produkter eller overbevise folk om at "med denne stol kurerer du alle dine problemer - og er du heldig, så slipper du også for alskens andre sygdomme, og indenfor et år er du millionær og bor på en sydhavsø med en ung flot partner...."

Dvs. det skal ikke bare være bullshit. Der skal også være guides til hvad man kan gøre UDEN hjælpemidler etc.

Sitet skal derfor være et info site til en bedre og sundere hverdag på kontoret. Og så skal der selvfølgelig være nogle produkter som også skal sælges, men det skal ikke skubbes ned i halsen på folk.

Det jeg savner er et overblik. En overordnet strategi for opbygning af et site på denne måde.

Ved en traditionel webshop handler det om Call 2 Action. Der skal være produkter på forsiden og STORE "køb nu" knapper over alt (traditionel konverteringoptimering).

Ideen er at kan vi fremstå som en seriøs kilde til viden på området - så er folk også villige til at handle hos os når de nu fx alligevel skal have en ny kontorstol, eller hvad ved jeg....

Giver det bedre mening nu?? Smile

Hilsen Morten  

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Tak, nu giver det masser af mening! 

Spændende og prisværdigt projekt, du har i tankerne! Og sikkert også en super forretningsmodel for området. 

Der er to måder at angribe opgaven på, og jeg tror egentlig at begge er cirka lige gode, bare de bliver gennemført:

  1. Du kan starte fra toppen og udtænke hvad der skal være på forsiden og hvordan det skal guide ned i underafdelinger og til sidst til undersider.
  2. Eller du kan starte med at beslutte dig for alle undersiderne først (det er dem folk typisk lander på fra søgemaskinerne), få dem skrevet og lavet, og derefter beslutte dig for hvordan det hele bedst bindes sammen, så det også ser fint ud set fra forsiden af.
Som Mikkel Plæhn og jeg er inde på i dette podcast, er der tre niveauer af indhold: Gode artikler, Gode artikler, som er pakket flot ind som video, grafik eller lignende, og til sidst Gode artikler, pakket flot ind, som er blevet markedsført overfor målgruppen:
Det rigtige sted at starte er med alle grundartiklerne, og du har sikkert allerede masser af erfaring med at udvælge deres emner, men ellers er der en guide her i det næste podcast: 
Når artiklerne er på plads, er det tid til at overveje deres indpakning og senere markedsføringen af pakkerne/indholdet. (Hvorfor ikke lave noget, som mange danske fysioterapeuter har lyst til at omtale på deres hjemmesider også - og linke til dit site?)
Jeg håber, du kan bruge det til noget? Ellers sig til, så giver vi den et nyt skud! :-)
Mvh Anders Saugstrup

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 26. Mar 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 2 ud af 2 (15 indlæg)