Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

domæne navne og rettigheder???

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har gået og undret mig, jeg har set mange steder hvor firmaer har brugt ex. abc.com, hvor et firma der laver det samme har haft abc.net.

er der ingen juridiske problemer i den slags?

tænker hvis at jeg selv oprettede abc.dk og nogle havde abc.com og solgte det samme som jeg kunne der blive noget forvirring hos kunderne, men ud over det kan jeg så resikere en retssag eller lign?

Fra 8900
Tilmeldt 9. Feb 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 18:33

Hej

Jeg vil tro det afhænger lidt af hvad din virksomhed hedder og hvad deres hedder. Det kan jo være det er et registreret varemærke.

Har man en .dk webadresse har man ikke automatisk alle andre .??? Dem skal man betale for ligesom .dk.

Tilmeldt 10. Apr 07
Skrevet kl. 19:39

jeg kan ikke se noget TM eller R mærke på navnene. er virksomheder i US.

man skal jo selvfølgeligt betale for alle de andre, havde de været ledige kunne man jo gøre det :D men er de ikke desværre.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:16

Der er ingen firkantede regler, der let kan bruges til at vurdere en sag. Det er varemærkernes stilling der er mest afgørende. F.eks. vandt Google retten til Google.dk - andre firmaer har måtte leve med at de ikke selv har alle domænevarianter. I tvivlstilfælde kan man altid indbringe sagerne for de relevante domænemyndigheder - i Danmark er det Klagenævnet for Domænenavne - for .com, .net osv er det iCann

Tilmeldt 10. Apr 07
Skrevet kl. 21:40

det værste der jo ville kunne ske var hvis det pågældende firma kunne klage og få frataget mig mit domæne.

som jeg har forstået det ville de ikke kunne gøre det medmindre de har beskyttet deres navn/varemærke i danmark, er det rigtigt?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)