Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp vedr. opstart af webshop

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Lemvig
Tilmeldt 5. Oct 13
Indlæg ialt: 17
Fra  ipcovers.dk Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg er pt. igang med at få lavet min nye webshop.

På shoppen vil jeg sælge iphone covers, som bliver importeret fra Kina.

Jeg er kun 16 år gammel, så har ikke noget CVR. nr. til min shop.

Jeg har læst at man ikke behøver et CVR nr. hvis man ikke omsætter for mere end 50.000 kr. de næste 12 måneder frem.

Uden et CVR. nr. kan man ikke tage imod Dankort, og jeg har derfor planer om at tage imod betaling fra Paypal.

Nu kommer problemet så..

Jeg har netop fundet ud af at, man SKAL have et CRV nr. hvis ens varer kommer uden for EU af! :-(

Min mor ejer sin egen webshop javascript:mctmp(0); 

Kan jeg bruge samme CVR nr. som hende, når jeg ikke selv er myndig?

Kan jeg få mit eget CVR nr. hvis man mor godkender det?

Udover det er jeg lidt i tvivl omkring det med skat.

Jeg har arbejder hos Spar, dog kun i min fritid, men har arbejdet en del. Så jeg har opbrugt mit frikort.

Hvordan sørger jeg for at der bliver betalt det der skal til skat osv.?
Og hvad med til næste år, hvor jeg får et nyt frikort?

Håber der er en derude der kan/vil hjælpe mig.

På forhånd tak. :-)

Venlig hilsen

Andreas Svankjær. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 21:12

Hey,

Du kan jo også oprette virksomheden (søge om CVR-nr) i din mors navn. Hvis du virkelig mener det seriøst, vil du også nå en årlig omsætning på 50.000 inden du fylder 18. 
Jeg oprettede selv Skateshop.dk som 14-årig i min mors navn, og det fungerede ganske fint. Da jeg så fyldte 18, flyttede jeg forretningen over i mit eget navn. 

Mht. SKAT så skal du på din forskudsopgørelse angive, hvad du forventer at tjene på din forretning og så kommer du til at betale SKAT beregnet ud fra dette. Viser det sig så, når året er omme, at du ikke helt har tjent det du forventede, så får du SKAT tilbage. Og omvendt hvis du har tjent mere end forventet.

Mvh Jesper 

Fra Lemvig
Tilmeldt 5. Oct 13
Indlæg ialt: 17
Fra  ipcovers.dk Skrevet kl. 21:27

Jesper B:
Mht. SKAT så skal du på din forskudsopgørelse angive, hvad du forventer at tjene på din forretning og så kommer du til at betale SKAT beregnet ud fra dette.

Hej Jesper.

Tusind tak for svaret. Tror lige jeg hører min mor ad, men det lyder umiddelbart til at være den bedste løsning.

Ang. det med skat, håber jeg at du kan uddybe en smule.

Hvordan laver jeg en forskudsopgørelse?

Og det må vel være relativt svært at vurdere salget, når der kun er 2 måneder til årsskiftet, og min shop ikke engang er oppe at køre endnu :-)

Venlig hilsen 

Andreas Svankjær.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)