Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejde nu, men betaling i det nye år - hvornår er jeg skattepligtig?

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 10. Oct 13
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 17:40

Niclask: Ja, det lyder sådan. :)

Da jeg i sin tid sagde op ved min tidligere arbejdsgiver og forklarede problemet forsøgte de at overtale mig til at blive ved at tilbyde at udskyde min løn til det nye år.

De undersøgte det ved skat og det skulle være fuldt ud lovligt at optimerer sin skat på den måde, var hvad jeg fik afvide.

Jeg valgte dog at afvise deres tilbud i det jeg ønsker at starte noget op selv, og pengene jeg tjener derfor skal gå til min virksomhed så jeg har mulighed for at dække de udgifter der vil være i forbindelse med at drive firmaet. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:51

Jeg synes ikke linket kan bruges. Der er klart tale om A.indkomst som kan udskydes iflg linket (troede jeg nu heller ikke så nyt) men ikke at virksomheder kan undlade at indtægtsføre det arbejde de har udført. Får trådstarter det som a-skatte løn kan det tilsyneladene skyde men jeg tror ikke det ændrer spor ved, at man skal indtægtsføre i selskabet i forhold til indtjeningen på den del af arbejdet man har udført

Det svarer til varer under forarbejdning. Væver man dyre tæpper - så skal den værdi der sidder på vævene sågar med ind i regnskabet . selvom tæppet ikke er færdigt - ligesom færdigvarer har en værdi.

Med a-løn ser det OK ud, ikke som virksomheds indtægt vil jeg forsat mene. Hvorfor ikke lige betale 500 kr for at få et konkret svar hos en revisor som måske tilmed vil tage ansvar for svaret - eller sige - prøv det - eller sige 100% god for det. Det mener jeg vil være det kloge her

vh

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Skrevet kl. 18:04

Cookie - John Hannover:

Der er klart tale om A.indkomst som kan udskydes iflg linket (troede jeg nu heller ikke så nyt) men ikke at virksomheder kan undlade at indtægtsføre det arbejde de har udført. Får trådstarter det som a-skatte løn kan det tilsyneladene skyde men jeg tror ikke det ændrer spor ved, at man skal indtægtsføre i selskabet i forhold til indtjeningen på den del af arbejdet man har udført

Det svarer til varer under forarbejdning. Væver man dyre tæpper - så skal den værdi der sidder på vævene sågar med ind i regnskabet . selvom tæppet ikke er færdigt - ligesom færdigvarer har en værdi.

Ja John, sådan læser jeg det også, men for mit eget vedkommende var det bare overraskende at man kunne gøre det med A-indkomst.Er ærlig talt lidt underligt, eller er der en god forklaring på hvorfor netop dette "hul" eksisterer?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:08

Jesper Hansen:
Ja John, sådan læser jeg det også, men for mit eget vedkommende var det bare overraskende at man kunne gøre det med A-indkomst.Er ærlig talt lidt underligt, eller er der en god forklaring på hvorfor netop dette "hul" eksisterer?
det var lige så nyt for mig. Eneste lille tanke skulle være at dels er skat ret sikre på pengene når det er a.indkomst og den der udskyder lønnen kan så formentlig heller ikke tage udgiften før lønnen køres med a.skat - men ja sjov regel. Kunne være godt at høre Tonny eller Henrik Koudahl hvorfor mon det "hul" eksisterer

vh 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Skrevet kl. 18:19

Cookie - John Hannover:
Kunne være godt at høre Tonny eller Henrik Koudahl hvorfor mon det "hul" eksisterer

Jeg kan se tidligere i tråden at Henrik er på "sagen" og vil vende tilbage :)
Men jeg vil da sige at hvis muligheden er der for a-skat, så vil jeg moralsk set mene at det samme bør være gældende for B-skat.
I forhold til modregning i S.U. er det også uklart, det tror jeg også Henrik undersøger :-) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:23

Jesper Hansen:
Jeg kan se tidligere i tråden at Henrik er på "sagen" og vil vende tilbage :)
så er den i gode hænder. Jeg tror heller ikke den godkendes SU mæssigt -. og ja - nogen gange skal man vel bare være glad for at tjene så man ikke behøver trække fuldt på samfundets SU - også selv om jeg forstår det kan føles svært at gi afkald på noget man mener er en ret

vh

Tilmeldt 10. Oct 13
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 18:23
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:32

jamen det er så helt tydeligt løn og ikke virksomheds indtægt OG at det er OK for skat er ikke nødvendigvis heller det samme som at det er for sociale indtægter som SU . Betal en revisor med SU viden for svar (Henrik K er lige så god i sit tidligere svare vil jeg sige, og han ville jo også komme tilbage)

vh

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Skrevet kl. 18:36

MartinF-:

Her er en artikel fra business.dk som jeg fandt i sin tid da jeg fik tilbudet og undrede mig over det

http://www.business.dk/skat/udskyd-loennen-til-naeste-aar-og-spar-i-skat

Ja okay, men lige i den konkrete sag der beskrives forstår jeg ikke helt fidusen, så hjælp mig lige :-)
Det giver jo bare en endnu højere årsløn året efter for medarbejderne? Med mindre de da bliver ved med at skyde det?
Jeg er med på at det kan give en netto-gevinst, hvis man i det efterfølgende år ikke kommer til at tjene så meget. 

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)