Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er mit dækningsbidrag for lavt?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Apr 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg befinder mig i en situation hvor jeg er lidt i tvivl omkring hvor bæredygtig økonomien vil være i min virksomheden.

Det forholder sig således at jeg vil sælge et fysisk produkt gennem en salgskanal til slutbruger for 20 kr pr. stk. Min producent kan lave produktet til 10 kr pr. stk. uden emballage. Jeg går ud fra at sælge den videre til salgskanalen for 15 kr. pr. stk. Det giver mig imidlertid en VE på 66-70%. Det er klart det efterlader en lille procentsats til fasteomkostninger, skat m.m.  

Har i erfaring med at et så højt VE, uanset branche, størrelse på virksomheden og dets organisations struktur, er dømt til at mislykkes?   

Og hvad tager en kanal typisk for at sælge ens produkt? 33%?

Mvh Heeris

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15100
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er ingen, som kan komme med et brugbart svar, når vi hverken kender branchen eller andet. Det er at gætte i blinde...

Men en ting kan vi dog konkluderer. Hvis dine salgskanaler sælger produkterne videre til slutbrugeren for 20 kr inkl moms, så tjener de 1 kr pr solgt enhed. Og det er der næppe nogen, som gider bruge tid på, med mindre dit produkt er et must have produkt, så som mælk eller lignende i et supermarked...

Tilmeldt 18. Apr 13
Skrevet kl. 21:31

Mange tak for svaret Fashion-Seller. Vil du komme lidt ind på beregningen som fik dig frem til 1 kr? Hvad går resten af kronerne på?

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:01

Heeris:

Mange tak for svaret Fashion-Seller. Vil du komme lidt ind på beregningen som fik dig frem til 1 kr? Hvad går resten af kronerne på?

Moms :)

20 kr*0,8 = 16 kr eks moms. 16 kr i salg - 15 kr i indkøb = 1 kr i fortjeneste...

Tilmeldt 18. Apr 13
Skrevet kl. 23:25

Mange tak for svaret. Vi befinder os i fødevarebranchen, ville 5 kr i fortjeneste pr. enhed være attraktivt nok som et ikke "must-have" produkt ud fra din vurdering?

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:28

Heeris:

Mange tak for svaret. Vi befinder os i fødevarebranchen, ville 5 kr i fortjeneste pr. enhed være attraktivt nok som et ikke "must-have" produkt ud fra din vurdering?

Pas... Det kommer helt an på, hvilken type fødevare det er, samt hvor meget omsætning der er i det... Samt hvor det skal sælges. Er det supermarkeder? kiosker? bagere? Tankstationer? Eller hvor?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)