Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Blokering af IP adresser fra et eller flere lande

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 27. Mar 13
Indlæg ialt: 110
Fra  www.Motoriklegetoj.dk Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Aminos

Jeg vil høre om det kan lades sig gøre at blokere besøgende fra bestemte lande på en webside.

Eksempel:

Jeg har en hjemmeside som jeg ønsker alle besøgende i hele verden må besøge, men jeg ønsker kun at min prisliste på siden "Prisliste" er tilgængelig for alle skandinaviske kunder.

Kan jeg blokere devices med IP-adresser som ikke er Skandinaviske fra denne side? eller videresende dem til den engelske webside til deres "Price list"?

Venligst

-Søndergaard-

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 13:07

Pas på med ikke at blokere for Google's bot..

Fra København
Tilmeldt 9. Sep 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 13:07

Teknisk set kan sådan en løsning sagtens laves, du skal dog være opmærksom på at du kan komme til at udelukke nogle kunder. F.eks. kører virksomheder via vpn eller andre løsning der kan give dem en ip fra f.eks. USA, de vil så ikke se informationer selvom de måske sidder i Rødovre.

Fra Ballerup
Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 228
Fra  WebHosting A/S Skrevet kl. 13:17

-Søndergaard-:
Kan jeg blokere devices med IP-adresser som ikke er Skandinaviske fra denne side? eller videresende dem til den engelske webside til deres "Price list"?

Hej

Du skal vide hvilke IP adresser som er skandinaviske, ellers kommer du ikke langt. Du kan se dette på denne side

http://www.webhosting.dk/DKK/ipcheck.php

hvor vi forneden har lavet en dropdown. I denne kan du vælge de lande du vil se IP adresser for. Du kan evt. lave en .htaccess fil med dem der skal have adgang og så blokere resten. Listen opdateres jævnligt.

Mvh WebHosting A/S

Fra Århus
Tilmeldt 27. Mar 13
Fra  www.Motoriklegetoj.dk Skrevet kl. 14:06

Hej Intexus, Jakob og Webhosting.dk

Tak for svarene og do's and don'ts.

Super brugbart.

Ha en go dag med høj motivation.

-Søndergaard-

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:17

WebHosting Support:
Du skal vide hvilke IP adresser som er skandinaviske, ellers kommer du ikke langt.

Det hjælper ikke altid. Jeg har siddet i Helsingborg i sverige på et trådløst netværk hvor min IP adresse var engelsk.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Århus
Tilmeldt 27. Mar 13
Fra  www.Motoriklegetoj.dk Skrevet kl. 15:55

Jeg mener ikke det vil komme til at blokere for evt. kunder da vores kundesegment er ret stationært til Danmark - men det er altså muligt også at redirecte dem og ikke bare blokere. For det vil jo være fint hvis de kom videre til min prisside i stedet bare at få en blank side når de trykker på den engelske websides priseliste.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:16

Du bør være opmærksom på at mange danskere og andre bruger udenlandsk proxy og lign., f.eks. med det formål at få større udvalg på Netflix. Du kan derfor ikke stole 100% på brugerens nationalitet ud fra ip-adressen.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)