Hej, Adskillige gange har jeg oplevet at bygge forretninger op, på forkert valgte platforme - platforme, som jeg efter at have brugt oceaner af tid og penge på, har måttet skifte ud (læs; starte forfra). Nu kunne jeg rigtig godt tænke mig at høre, hvad I mener, er den helt rigtige platform - ikke hvad I kan levere, men hvad platformene mestrer. Og selvfølgelig vil jeg gerne tage udgangspunkt i min rejseportal RejseTanker.dk - som umiddelbart lader til at gå et hav af problemer i møde, grundet tyngden af komponenter fra bl.a. Easyblog, Jomsocial, Kunena, jReview mm. og hvad der ellers er i støbeskeen. Portalen bliver tungere og tungere, og jeg har allerede nu (og kan forudse), masser af problematikker med mine krav specifikationer, funktionalitet, brugervenlighed m.m. Flere ting kan slet ikke spille sammen. Hvor og hvilken platform er den bedste til den slags sites? Hvilken har flest begrænsninger contra muligheder? Kan det overhovedet betale sig at købe en platform i stedet for at bygge sin egen? Skal man have sin egen server eller...? Billededelen gir også anledning til en del problemer - der vil blive uploaded et hav billeder, fra bl.a. brugere som ikke selv i forvejen reducer billedstørrelser m.m. I en tidligere tråd spurgte jeg ind til loadingtime (her jeg nemlig store problemer), mange af de kommentarer der er, er mest henvendt på optimeringer/oprydning på selve sitet såsom sammenlægninger af filer m.m. - desværre er sitets opbygning i Joomla langt mere komplekst end som så, og sådanne sammenlægninger m.m. vil få komponenterne til at bryde sammen... Så skyd løs... hvilken platform ville være den ideelle til en portal som denne, hvor "alt" vil spille, og vi samtidig også er fremtidssikrede på tiltag/udvikling/trafik etc.??? Glæder mig til at høre jeres mening... De bedste hilsener Charlotte |
Charlotte Gade:Hvor og hvilken platform er den bedste til den slags sites?
Kort så findes den ikke. Det afhænger meget af den der skal lave sitet og hvilke trick man har i ærmet.