Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken platform kan klare det hele :) ?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Nykøbing F
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 198
Fra  RejseTanker.dk Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Adskillige gange har jeg oplevet at bygge forretninger op, på forkert valgte platforme - platforme, som jeg efter at have brugt oceaner af tid og penge på, har måttet skifte ud (læs; starte forfra).

Nu kunne jeg rigtig godt tænke mig at høre, hvad I mener, er den helt rigtige platform - ikke hvad I kan levere, men hvad platformene mestrer. Og selvfølgelig vil jeg gerne tage udgangspunkt i min rejseportal RejseTanker.dk - som umiddelbart lader til at gå et hav af problemer i møde, grundet tyngden af komponenter fra bl.a. Easyblog, Jomsocial, Kunena, jReview mm. og hvad der ellers er i støbeskeen.

Portalen bliver tungere og tungere, og jeg har allerede nu (og kan forudse), masser af problematikker med mine krav specifikationer, funktionalitet, brugervenlighed m.m. Flere ting kan slet ikke spille sammen.

Hvor og hvilken platform er den bedste til den slags sites? Hvilken har flest begrænsninger contra muligheder? Kan det overhovedet betale sig at købe en platform i stedet for at bygge sin egen? Skal man have sin egen server eller...?

Billededelen gir også anledning til en del problemer - der vil blive uploaded et hav billeder, fra bl.a. brugere som ikke selv i forvejen reducer billedstørrelser m.m.

I en tidligere tråd spurgte jeg ind til loadingtime (her jeg nemlig store problemer), mange af de kommentarer der er, er mest henvendt på optimeringer/oprydning på selve sitet såsom sammenlægninger af filer m.m. - desværre er sitets opbygning i Joomla langt mere komplekst end som så, og sådanne sammenlægninger m.m. vil få komponenterne til at bryde sammen...

Så skyd løs... hvilken platform ville være den ideelle til en portal som denne, hvor "alt" vil spille, og vi samtidig også er fremtidssikrede på tiltag/udvikling/trafik etc.???

Glæder mig til at høre jeres mening...

De bedste hilsener

Charlotte

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:11

Charlotte Gade:
Hvor og hvilken platform er den bedste til den slags sites?

Kort så findes den ikke. Det afhænger meget af den der skal lave sitet og hvilke trick man har i ærmet.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  RejseTanker.dk Skrevet kl. 13:23

Ja Niels, tror sgu du har ret - desværre har de fleste jeg har haft indover portalen, haft rigeligt af tricks i ærmet, som har medført at jeg skulle have nye folk på, til at rette deres "kreative" løsninger, som jo altid har konsekvenser for både opdateringer og en masse andre ting :(

ØV

C.

Tilmeldt 16. Jan 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:09

Kunne noget som Squarespace være en ide? En platform hvor alt er samlet, og samtidig er så intuitivt at du selv kan sætte det meste af det op. 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:16

Charlotte Gade:
Ja Niels, tror sgu du har ret - desværre har de fleste jeg har haft indover portalen, haft rigeligt af tricks i ærmet, som har medført at jeg skulle have nye folk på, til at rette deres "kreative" løsninger, som jo altid har konsekvenser for både opdateringer og en masse andre ting :(

Den kender jeg godt... jeg har prøvet flere gange at skulle overtage andres arbejde og det er både med livrem og seler man lige laver en rettelse.

Det bedste du kan gøre er at lave en liste over krav. Gerne en med "Skal laves" og "ønsker". Ud fra den kan du prøve at få tilbud på sitet og bed dem om at forklare hvorfor de vælger det system de vælger og hvorfor andre er valgt fra.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  RejseTanker.dk Skrevet kl. 14:21

Hej Jeanettefk,

Det har jeg ikke hørt om før? Hvad kan det som skulle være bedre end Joomla?

C.

Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 49
Fra  web-O-magic Skrevet kl. 14:49

Hej Charlotte,

Jeg må give Niels Henriksen ret i at det prefekte system ikke findes. Det er et spørgsmål om hvor godt man kender systemet, og hvordan man kan få det til det man gerne vil, uden hacks, og andre skumle metoder.

Hvis sitet er langsomt, så kan det jo skyldes flere ting. Det kan være hardware, der bare ikke er nok, eller at moduler er lavet uhensigtsmæssigt mm.
At filer kan lægges sammen, skulle systemet gerne selv kunne klare, og hvis modulerne ikke kan kombineres, så er de nok ikke lavet godt nok.
Umiddelbart virker det ikke slemt, men jeg har måske ikke ramt de rette sider etc.

Er der meget traffik og tungt indhold, er det billigste webhotel måske ikke det bedste valg, til den type side. At skifte til egen server har sine fordele, men det kræver også at man kan vedligeholde dem.
Et alternativ er at skifte til et andet webhotel, eller hostingcenter, hvor de varetager serveren, og sørger fr at den leveree en god ydelse, der passer til belastningen, og du sørger for siden.

Skulle jeg nævne et system, der måske vil kunne løfte opgaven, må jeg sige Drupal. Det er min personlige favorit mht. CMS systemer, men jeg nævner det fordi det er utrolig fleksibelt og scalerbart; systemet må kunne præstere at levere indhold, hvis ekstrabladet, bt, mm. alle bruger det. De har da en del indhold, og visninger, blogs og meget andet.

Jeg håber du kan bruge ovenstående til noget, ellers er du meget velkommen til at spørge ind til det.

Med venlig hilsen

Kristoffer

Tilmeldt 16. Jan 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:51

Hej Charlotte.

SquareSpace er en platform, hvor du kan samle alt relateret til din hjemmeside lige fra selve hostingen til opsætning af webshop (hvis du skal bruge en sådan) Se www.squarespace.com. De har nogle færdiglavede skabeloner til opsætning, som man også selv kan redigere i og så er det bare super let at komme igang. 

Jeg er selv igang med at opbygge hjemmeside, og synes det er ganske fornuftigt at arbejde med - også fordi jeg ikke selv kan kode. Jeg lavede en liste med nogle kravspecs, som min hjemmeside skulle kunne bl.a. responsive design (så hjemmeside er tilpasset alt efter hvilket medie der tilgås fra), SEO optimering, forbundet med Google Analytics, mulighed for selv at styre blog,forbinde med sociale medier,  skifte billeder ud, rette tekst til etc. Min tanke var at have en samlet back-end platform - det vil sige ét sted hvor jeg logger mig på at kan håndtere stort set alt. Jeg har anvendt standard løsningen og har betalt i alt 76 USD for et år, så det er en meget billig løsning.

Jeg har aldrig prøvet at bruge Joomla, så jeg kan ikke rigtig udtale mig om hvad der er bedst. Håber du finder en løsning der passer til dine behov, da man hurtigt kan komme til at bruge alt for mange penge og tid på at vælge platform. 

Tilmeldt 27. Feb 13
Indlæg ialt: 158
Fra  Rentebasen Skrevet kl. 14:59

Der er nok lige så mange meninger om den ting som der er når men f.eks. skal købe ny bil, hus eller andet :-)

Jeg har selv lavet flere sites i Joomla, men også flere sites i Wordpress og jeg må sige at jeg syntes WP er lidt mere smidigt end joomla hvis man selv vil lave en del af opsætningen, og man får tonsvis at plugins mm. men det ved du sikkert allerede.

Jeg har planer om mit næste site, som kunne minde lidt om dit dog omkring et andet emne, men nogle af funktionaliteterne mm. går igen, billeder, forums, login, nyhedsbrev osv. og jeg hælder stadig mest til Wordpress :-)

Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 32
Fra  Tearsagain Skrevet kl. 16:20

Coca Cola eller Pepsi Cola??

Det er lidt det spørgsmål du stiller...

Men når det så er sagt, så holder jeg med rentebassen og vil anbefale Wordpress...

Arbejder for Capasystems med fokus på Privileged Access Management (PAM).

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)