Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken platform kan klare det hele :) ?

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus L. Knabe:

Er godt klar over at det er et ømtålelig emne, men jeg står nu ved hvad jeg skriver. I langt de fleste tilfælde er Wordpress ikke en god løsning som CMS, og jeg vil mene at den primære årsag til at det er så udbredt er at det er så let at gå til at amatører kan være med. - Jeg kender ingen senior backend udviklere der ville anbefale Wordpress, og de fleste af dem jeg kender eller har arbejdet me får ticks bare man nævner navnet Wordpress :D

Her en artikel der fremhæver en del af de kritik punkter jeg også har: http://www.initforthe.com/blog/posts/why-you-shouldn-t-use-wordpress-to-build-websites 

Men vi kan jo også være realistiske, og kigge på hvad WordPress core kan, og hvor sikker WordPress i sig selv er.

At udviklere der udvikler plugins, ikke ved en skid om sikkerhed, eller folk der udvikler temaer ikke ved en skid om sikkerhed, gør ikke WordPress til et 'usikkert CMS' - WordPress er Open Source, der er konstant security engineers der tjekker core af WordPress, og WordPress i sig selv, er UTROLIG sikkert, iforhold til mange andre systemer der eksistere. At mange plugins ikke er sikre, så må man jo når man bygger en stor portal, lave tjeks på de plugins man bruger, se om de har sikkerhedshuller, hvis de har det - kan man jo altid bygge plugins selv.

Samtidig med det, ja - WordPress fra standard er kun 'Pages' og 'Posts' - helt enig, men hvis man bare er lidt smart, så kan man vel bruge de custom types der findes i WordPress, som gør du kan lave helt perfekte sites, der henter indhold som man nu end vil hente det.

Udover det, så skalere WordPress utrolig godt, hvis man gør det rigtigt. Man kan sagtens bruge WordPress som et CMS - at folk ikke ved hvordan man egentligt tager brug af alle de ting som WordPress kan, (fordi de simpelthen ikke læser dokumentation) gør vel ikke WP til et dårligt system? Jeg tror ikke WP i sig selv har flere sikkerhedshuller end Joomla, eller selvkodet PHP - tror endda de har langt langt færre :)

Udover det..

Trådstarter - så du de ting vi skrev om i dit tidligere indlæg? Der var rigtig mange forbedringer der kunne blive lavet :) - Der kom aldrig noget response på den tråd så vidt jeg kan se, så det er vel svært løse et problem, når man ikke har prøvet at løse de andre.

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 198
Fra  RejseTanker.dk Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

1000 tak alle sammen - fantastisk med alle jeres input.

Uanset hvordan vi vender og drejer det, så kommer jeg ikke uden om at skulle flytte server. Kan høre I alle mener jeg har valgt en server ud fra fra prisen - det er har INTET med prisen at gøre, men da jeg ikke vidste bedre og skulle starte et sted, landende jeg "bare" på en 1,15€ server. Den vil jeg nu gerne flytte fra, men vil sikre mig at ende op et sted, hvor der ikke senere bliver problemer med loadtime o.a. Så hvor skal jeg flytte hen?

@Ronnikc; jeg tror du er inde på det helt rigtige her - sitet ER bygget på standard byggeklodser, og herefter er der hivet og trukket og tilført flere nye og andre komponenter. I starten hvor der kun var forum og nogle få info sider, var der et fint fungerende flow, men nu hvor vi fx. har implementeret Jomsocial og lige om lidt, jReview, så begynder problemerne at opstå. Flere ting vil ikke spille sammen - mine krav til flowet, ramler  konstant ind i ting som "kan ikke lade sig gøre" eller "ikke er muligt" - hvilket jeg bare ikke kan leve med... For når LonelyPlanet.com eller Travelmarket.dk kan - så kan jeg også!

@Lundsby; Hvis ikke platformen er for "spinkel", og du mener man, selv på Joomla, kan bygge ind i himlen (hvilket jeg har tænkt mig) så har du ret...  Jeg tror at ovenstående udfordringer, skyldes en manglende fremragende "håndværker" som virkelig kan sit kram og, som er i stand til at kode/kæde funktioner/moduler sammen, så det hele kommer til at spille sammen. Desværre har jeg i flere år været på udkig efter sådan en "alt i en" mand - som også var til at betale, men har kun været heldig med at finde webfolk, med spids kompetencer i at levere fakturaer (og de er bestemt ikke billige at rydde op efter) :(

Alligevel kan jeg heller ikke helt slippe tanken, om det nu også er det rigtige at lave "lappe" løsningen i stedet for simpelthen, at starte forfra i Drupal (som jeg flere gange er blevet anbefalet) - jeg ville dog græde over at skulle starte forfra, da RejseTanker.dk trods alt, stadig er forholdsvist nyt!

@Lucas; Jeg har svaret i min tidligere tråd om loadtime - men skulle lige gennemgå alle input med min nuværende webmand først :)

Epilogen - lyder den sådan?;

1. Ny server/host/webhote - hvor?

2. Ny fast programmør/supportør - hvad skal sådan en koste? Og hvor og hvordan finder jeg den rigtige?

@Lundsby; tak for at skrive i billeder ;-)

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)