Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Linkbuilding: Hvor mange indlæg på hvert forum/ hver blog?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej SEO-Aminoer.

Jeg sidder i disse dage og tilmelder mig forskellige amerikanske fora - både fordi der er meget inspiration og hjælp at hente, og fordi det er på tide, at jeg får lavet noget seriøs linkbuilding. Jeg har fundet en del gode fora (og blogs), hvor jeg har oprettet en profil. Især ét af dem er meget relevant i kraft af, at det er et musikforum, og mit Affiliate-site er en musikanmelderside. De andre er primært dedikeret til SEO og Affiliate, men også deciderede iværksætter-relaterede spørgsmål.

Jeg sørger naturligvis for at skrive indlæg med indhold og ikke bare fyld for at skabe links (ellers bliver ens profil også deaktiveret; de dømmer meget hårdere end her på Amino :-).

Men: Jeg mindes at have læst, at det er vigtigt at få links fra mange forskellige kvalitetssider og ikke kun nogle få udvalgte? Dog er det også begrænset, hvor mange virkelig gode sider, jeg kan finde (med dofollow), så mine spørgsmål lyder således:

1) Er der en fingerregel for, hvor mange indlæg man sådan cirka kan skrive på én og samme side, før at ens nye indlæg ikke længere har nogen nævneværdig SEO-værdi? [Har fået at vide, at man når et punkt, hvor værdien udvandes].

2) Er der egentlig forskel på SEO-værdien alt efter, om man har oprettet en tråd eller "kun" skriver i den?

Håber på et godt svar.

Med venlig hilsen

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 29. Mar 13
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 14:55

Jeg sidder med præcis de samme overvejelser, så jeg følger lige med. :)

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 14:24

Forum signatur links er ikke ret meget værd hvis de ikke kommer fra relevante forum. Om noget er det bedre med et link fra din forum profil fordi din profil vil have en masse interne links og derfor får en god Pagerank.

Men det er selvfølgelig ok med et link hvis du kan få det, men at bruge forummer som primær linkstrategi er nok ikke tiden værd. Så er et par gode gæsteindlæg bedre.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 19:36

Volt & Volume:
Er der en fingerregel for, hvor mange indlæg man sådan cirka kan skrive på én og samme side, før at ens nye indlæg ikke længere har nogen nævneværdig SEO-værdi? [Har fået at vide, at man når et punkt, hvor værdien udvandes].

Ja, groft sagt et indlæg. Det er et udsagn med modifikationer, men første link fra et domæne tæller langt mere end de næste hundrede.

Tilmeldt 29. Mar 12
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 09:06

Så det betyder vel, at man skal tænke sig godt om hvilken artikel man linker til første gang fra et givent forum, da det er denne artikel som opnår størst linkværdi?

Kan man egenlig stille en formel op i grove træk, som beskriver hvor meget af linkværdien der tilfalder præcis den artikel man linker til på sit website, og hvor meget værdi værdi det giver overordnet til hele ens website? Jeg efterspørger ikke den præcise algoritme fra Google, bare jeres erfaringer om det? Smile

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:11

Jaks:
Så det betyder vel, at man skal tænke sig godt om hvilken artikel man linker til første gang fra et givent forum, da det er denne artikel som opnår størst linkværdi?

Nej. Et link fra et domæne er mere værd end de næste mange, men starter du med at få et link fra en side der ligger syv klik fra forsiden, og får du derefter et godt forsidelink, så er det forsidelinket der virkelig er noget værd. Pointen er bare at at det nytter meget lidt at få en masse links fra samme domæne.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 12:39

Thomas Frost:

Jaks:

Nej. Et link fra et domæne er mere værd end de næste mange, men starter du med at få et link fra en side der ligger syv klik fra forsiden, og får du derefter et godt forsidelink, så er det forsidelinket der virkelig er noget værd. Pointen er bare at at det nytter meget lidt at få en masse links fra samme domæne.

Tak for dine svar, Thomas!

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 12:40

Erik Hamre:

Forum signatur links er ikke ret meget værd hvis de ikke kommer fra relevante forum. Om noget er det bedre med et link fra din forum profil fordi din profil vil have en masse interne links og derfor får en god Pagerank.

Men det er selvfølgelig ok med et link hvis du kan få det, men at bruge forummer som primær linkstrategi er nok ikke tiden værd. Så er et par gode gæsteindlæg bedre.

Tak, Erik. Det er noteret :-).

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)