Hej SEO-Aminoer. Jeg sidder i disse dage og tilmelder mig forskellige amerikanske fora - både fordi der er meget inspiration og hjælp at hente, og fordi det er på tide, at jeg får lavet noget seriøs linkbuilding. Jeg har fundet en del gode fora (og blogs), hvor jeg har oprettet en profil. Især ét af dem er meget relevant i kraft af, at det er et musikforum, og mit Affiliate-site er en musikanmelderside. De andre er primært dedikeret til SEO og Affiliate, men også deciderede iværksætter-relaterede spørgsmål. Jeg sørger naturligvis for at skrive indlæg med indhold og ikke bare fyld for at skabe links (ellers bliver ens profil også deaktiveret; de dømmer meget hårdere end her på Amino :-). Men: Jeg mindes at have læst, at det er vigtigt at få links fra mange forskellige kvalitetssider og ikke kun nogle få udvalgte? Dog er det også begrænset, hvor mange virkelig gode sider, jeg kan finde (med dofollow), så mine spørgsmål lyder således: 1) Er der en fingerregel for, hvor mange indlæg man sådan cirka kan skrive på én og samme side, før at ens nye indlæg ikke længere har nogen nævneværdig SEO-værdi? [Har fået at vide, at man når et punkt, hvor værdien udvandes]. 2) Er der egentlig forskel på SEO-værdien alt efter, om man har oprettet en tråd eller "kun" skriver i den? Med venlig hilsen Thomas |
Jeg sidder med præcis de samme overvejelser, så jeg følger lige med. :)