Hej.
Jeg har lidt hjemmesider, som jeg gerne vil have reklamer på. Jeg tænker man nok får mere ud af at skrive til selve firmaerne/hjemmesiderne selv og spørge om de vil have reklame på mine sider, når jeg finder noget der matcher min målgruppe på siden. (end bare Google adsense/partner ads osv)
Men hvordan gør man det her bedst Nogle der har nogle bud på hvordan man bedst skriver/henvender sig til disse firmaer/hjemmesider på en proffesionel måde? I må meget gerne komme med alle de tips og råd i kunne have til en nybegynder som mig- og også mig gerne lidt eksempler på det skrevne man sender til dem:)
Tusind tusind tak for al jeres hjælp:D
Venligst Natascha Schmidt |
Det lyder som om, du endnu ikke har prøvet affiliate marketing. Det burde du prøve. For du har lynhurtigt adgang til en lang række relevante annoncører, som du ikke behøver gøre det store for at overbevise om at de skal annoncere på dine hjemmesider.
Og så skal du huske på, at du ikke blot kan sende mails til interessante firmaer og spørge om de har lyst til at reklamere på dine hjemmesider, da det ryger ind under spam. I stedet skal du finde ud af hvem eller hvilken afdeling, du skal kontakte for at sælge din reklameplads og så enten f.eks. sende et brev med dit tilbud eller finde telefonnummer og ringe til den rette person og forhandle priser og vilkår og sætte reklameadministration op sammen med statistik. Alt sammen noget der allerede er taget hånd om, hvis du vælger at trække på annoncører fra affiliatenetværk.
En yderligere fordel, du har ved at bruge annoncører fra affiliatenetværk er, at du kan bruge dem, til at finde ud af hvilken pris, du kan tage for annoncering senere hen, hvis du vælger at sælge reklameplads direkte til firmaer. Ved at kigge i din statistik hos affiliatenetværkene, kan du nemlig se hvilken gennemsnitlig pris du "sælger" din reklameplads til og kan bruge det som målestok for hvad du skal mindst skal kunne sælge din reklameplads for, hvis du vælger at sælge direkte.
Så, kort og godt:
Start ud med at tilmelde dig affiliatenetværk og få annoncører derfra og se hvordan det går. Du finder en oversigt over affiliatenetværk her.
Hvis du finder ud af senere hen, at du gerne vil prøve kræfter med at sælge reklameplads direkte, har dine opleveler med affiliate-annoncørerne givet dig en god idé om hvad du skal sælge reklameplads for, og du er sikret en indtjening, hvis du ikke får solgt din reklameplads, for den kan du fylde med affiliate-annoncører.