Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udnytte underskud i ApS i andet selskab

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Når der snakkes fusioner mv. Skal det bemærkes der sidste år kom ændringer til reglerne om underskudsudnyttelse som skal observeres inden man indleder sig på en omstrukturering, med dette formål.

Overvej en at få en revisor til at hjælpe dig med den årlige opstilling af regnskab og skat, det kan hurtigt tjene sig selv hjem ;)

Statsautoriseret revisor - København

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 09:20

Tonny Skov Pedersen:

Hvis du har et holdingselskab, så undrer det mig, at det omtalte selskab med underskud ikke er ejet af holdingselskabet, men derimod af dig personligt.

Samme ting undrede mig.

Hvis der er ydet professionel rådgivning i forbindelse med køb/etablering af dette selskab, så vil jeg mene, at rådgivningen har været særdeles mangelfuld.

Tonny, ville sådan noget som dette kunne dækkes af en revisors forsikring, såfremt rådgivningen er foretaget af en godkendt revisor?

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 10:07

Martin E. Jensen:

Tonny Skov Pedersen:

Hvis du har et holdingselskab, så undrer det mig, at det omtalte selskab med underskud ikke er ejet af holdingselskabet, men derimod af dig personligt.

Samme ting undrede mig.

Hvis der er ydet professionel rådgivning i forbindelse med køb/etablering af dette selskab, så vil jeg mene, at rådgivningen har været særdeles mangelfuld.

Tonny, ville sådan noget som dette kunne dækkes af en revisors forsikring, såfremt rådgivningen er foretaget af en godkendt revisor?

Det er ikke muligt at vurdere et eventuelt revisoransvar ud fra de givne oplysninger.

Der kan være mange grunde til at vælge den ene konstruktion frem for en anden ligesom selskaber normalt stiftes med det udgangspunkt, at de skal generere et overskud.

Du har dog ret i, at det ikke er normalt, at have et selskab som privatejet, når man samtidig har et holding/datterselskab.

Tonny

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 10:17

Tonny Skov Pedersen:

Du har dog ret i, at det ikke er normalt, at have et selskab som privatejet, når man samtidig har et holding/datterselskab.

Nej, jeg kan ikke lige se, at der er nogen fordele i at lade det gå udenom holdingselskabet....?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:23

ser heller ikke fordelen ved at ha noget uden for Holding i sådan en situation, men kan det være sådan, at det er nyt og trådstarter tror hans datterselskaber i holding skatter hver for sig, overskud i det ene og underskud fremskrives i det andet, hvor en snak med trådstarters revisor måske ville gi svaret, at det hele skattes i moderselskabet?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)