Jeg har et selskab med underskudssaldo som jeg godt kunne tænke mig at anvende i et andet selskab. Jeg ejer begge selskaber som er ApS', men de har som sådan ikke noget med hinanden at gøre.
Er der nogen der ved om det er muligt at overføre sådant underskud mellem to selskaber, hvor jeg altså ejer dem begge?
Hvis de to selskaber som sådan ikke har noget med hinanden at gøre, så kan du ikke bruge underskuddet andre steder end i det selskab, hvor det er opstået. Du har dog den mulighed, at du kan skabe en indkomst i det selskab med underskud, og derved benytte underskuddet.
Mvh. Anders
Din Revisor ApS - Din samarbejdspartner indenfor revision, regnskab og rådgivning.
men vigtigt at den indkomst der skabes er helt reel - ex må du ikke bare finde noget "sjov" af fakturere mellem selskaberne - det vil skat absolut ikke acceptere - men du kan udnytte underskuddet nu eller fremover i underskudsselskabet ved et reelt overskud
Alternativt kan du se om du skal ha dem lagt sammen - fusioneret - eller skabt et holding på toppen, som fremover vil udligne underskud/overskud mellem selskaberne
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Mener du at jeg kan handle mellem mine selskaber og derved skabe indkomst i selskabet med underskud?
som du så i foregående - kun hvis det er helt reele handler som en trediepart også gerne havde indgået. Kan skat se det som noget der KUN gøres for at flytte overskud er det ikke tilladt - det er en kendt snyder-fidus, så se til at det er noget reelt som også en trediepart ville ha fundet naturligt - og prisen skal absolut være markedspris - da du ellers også er inde i det ulovlige transfer-pricing som du vil kunne google
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Nej, som John også skriver, så skal det være en reel aktivitet. Hvis du nu havde et nyt projekt, som du skal i gang med, så kunne du lægge den aktivitet i selskabet med underskud. Du kan ikke flytte overskud fra et selskab til et andet.
Mvh. Anders
Din Revisor ApS - Din samarbejdspartner indenfor revision, regnskab og rådgivning.
Alternativt kan du se om du skal ha dem lagt sammen - fusioneret - eller skabt et holding på toppen, som fremover vil udligne underskud/overskud mellem selskaberne
Kan jeg fusionere de to selskaber og lade mit overskudsgivende selskab være det fortsættende og så udnytte tabet?
Jeg har et holding selskab... Kan jeg ligge mit ApS derunder og udnytte underskuddet? Kan du forklare det nærmere?
Både og - Det er korrekt, at der ved en sambeskatning fremadrettet vil være muligt at udligne underskud i et selskab med et overskud i et andet selskab, men dette gælder kun fra sambeskatningens indtræden og fremad.
Allerede realiserede underskud i selskaber inden indtræden i sambeskatning vil tilhøre det aktuelle selskab, som derfor kun kan elimineres ved et reelt overskud i samme selskab.
Jeg skal derfor anbefale trådstarter at få gennemgået ejerfoholdene i selskaberne, herunder evt. ændring af ejerfoholdene med eks. en holdingstruktur eller lignende.
Både og - Det er korrekt, at der ved en sambeskatning fremadrettet vil være muligt at udligne underskud i et selskab med et overskud i et andet selskab, men dette gælder kun fra sambeskatningens indtræden og fremad.
jep - det var det der i alle fald mentes med fremover Det gamle underskud ændres ikke. Jeg tror i alle fald jeg ville gøre som Tonny skriver
Tonny Skov Pedersen:
Jeg skal derfor anbefale trådstarter at få gennemgået ejerfoholdene i selskaberne, herunder evt. ændring af ejerfoholdene med eks. en holdingstruktur eller lignende.
Der kan være mange muligheder - enten det er at køre som idag - lukke det ene ned - fusionere, eller lægge noget holding på toppen - det er en individuel gennemgang og Tonny er bestemt en man kan anbefale til at foretage sådan en gennemgang - der kan være penge at spare fremover ved en sådan engangsudgift
vh
Kan jeg fusionere de to selskaber og lade mit overskudsgivende selskab være det fortsættende og så udnytte tabet?
Jeg har et holding selskab... Kan jeg ligge mit ApS derunder og udnytte underskuddet? Kan du forklare det nærmere?
Hvis du har et holdingselskab, så undrer det mig, at det omtalte selskab med underskud ikke er ejet af holdingselskabet, men derimod af dig personligt.
Det er ikke muligt at flytte underskud på denne måde!