Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ny og lidt bekymret

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Oct 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa alle sammen.

Jeg tænkte dette var et godt sted at smide mine spørgsmål ud:)

Min mand starter et lille firma op her pr 1/11.

Han laver brændte mandler,og var tilbage i 07 også selvstændig med dette.

Pladser og indtægt bekymre mig mindst, men alt det med skat, moms og regnskab bekymre mig, da min mand ikke kan lave dette pga ordblindhed, er det mig som står for dette.

Jeg ved jeg skal have lavet et nem-id og firmaet skal have en nemkonto, men hvordan griber jeg ellers resten an?

Hvordan gør jeg med momsen, og indberretning af skat?

Håber nogen forstår mit indlæg og kan hjælpe :)

På forhånd mange tak.

Fra København
Tilmeldt 9. Sep 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 11:15

Et godt sted at få information er 

http://startvaekst.dk/

Tilmeldt 28. Feb 12
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 11:20

Helt enig med Jakob.

Tag kontakt med Startvækst, de skal nok hjælpe dig med dine spørgsmål, så i kan fokusere på det sjove -At få solgt en pokkers masse mandler.

Held og lykke her fra :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

mandler:

Jeg ved jeg skal have lavet et nem-id og firmaet skal have en nemkonto, men hvordan griber jeg ellers resten an?

Hvordan gør jeg med momsen, og indberretning af skat?

Nemkonto kan du få - enten banken eller nemkonto til at tilknytte til samme konto som du idag har som jeres private - man kan ha både CPR OG CVR tilknyttet EN og samme nemkonto - Banken vil ikke altid hjælpe men så kan nemkonto kontaktes direkte. Se evt BANK 

Du fører så regnskab - eller som Per K foreslog, finder en ekstern der en gang om måneden lige bruger en time på jeres bilag, det kan du få tilbud på - 3 stk gratis uforpligtende hos www.agera.dk som er i amino familien

Dit regnskab er enkelt - alle firma indtægter minus alle rene firma udgifter giver dit overskud - og det opgiver du i forskud til skat i den udvidede selvangivelse og i årsopgørelsen - rubrik 211

Moms vil du lettest få korrekt ved at bruge et regnskabsprogram som gratis op til 1 mio omsætning www.dinero.dk eller let at bruge for mange BILLYSBILLING til små 100 kr om måneden eller WEB ONLINE til små 50 kr om måneden

Det som regnskaberne gør at opsummere al moms på det du sælger og al moms på det du køber til firmaet - og det skal du så normalt en gang i kvartalet opgive til skat/moms som købsmoms og salgsmoms ved at logge ind på skat.dk

overvej den med at oursource. Jeg går ud fra, at I regner med at kommer over 50.000 kr i salg/omsætning på 12 mdr i træk. Hvis I kan forudse det, så SKAL i moms registreres, ellers må I godt sælge og købe uden moms - men stadigt føre regnskabet og indberette til skat. Læs om GRÆNSE FOR MOMSREGISTRERING og skal I ikke registreres for moms/CVR så læs om at drive virksomhed uden registrering 

Gjorde jeg dig link- rundtosset - så tag det over et par gang som du måtte ha behov for

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Mar 13
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 12:44

Det administrative har du jo fået svar på så jeg skal kun svare med dette:

Husk at lave mandler med sød og salt lakrids samt måske tre forskellige chilli, mild, mellem og rainer-chilli, så rykker det derude.

Husk også små lynlåsposer med plads til 3 til 5 mandler som prøver og altid smagsprøver ved disken.

Pøj-pøj med firmaet.

vh
Rainer

Tilmeldt 23. Oct 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:09

tusind tak for alle jeres svar. det hjalp :)

Vender sikkert tilbage igen, da vi har en lille idé kørende i baghovederne, da mandlerne jo mest er sælgende her op til jul...

Vi snakkes sikkert ved :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)