Jeg ved jeg skal have lavet et nem-id og firmaet skal have en nemkonto, men hvordan griber jeg ellers resten an?
Hvordan gør jeg med momsen, og indberretning af skat?
Nemkonto kan du få - enten banken eller nemkonto til at tilknytte til samme konto som du idag har som jeres private - man kan ha både CPR OG CVR tilknyttet EN og samme nemkonto - Banken vil ikke altid hjælpe men så kan nemkonto kontaktes direkte. Se evt BANK
Du fører så regnskab - eller som Per K foreslog, finder en ekstern der en gang om måneden lige bruger en time på jeres bilag, det kan du få tilbud på - 3 stk gratis uforpligtende hos www.agera.dk som er i amino familien
Dit regnskab er enkelt - alle firma indtægter minus alle rene firma udgifter giver dit overskud - og det opgiver du i forskud til skat i den udvidede selvangivelse og i årsopgørelsen - rubrik 211
Moms vil du lettest få korrekt ved at bruge et regnskabsprogram som gratis op til 1 mio omsætning www.dinero.dk eller let at bruge for mange BILLYSBILLING til små 100 kr om måneden eller WEB ONLINE til små 50 kr om måneden
Det som regnskaberne gør at opsummere al moms på det du sælger og al moms på det du køber til firmaet - og det skal du så normalt en gang i kvartalet opgive til skat/moms som købsmoms og salgsmoms ved at logge ind på skat.dk
overvej den med at oursource. Jeg går ud fra, at I regner med at kommer over 50.000 kr i salg/omsætning på 12 mdr i træk. Hvis I kan forudse det, så SKAL i moms registreres, ellers må I godt sælge og købe uden moms - men stadigt føre regnskabet og indberette til skat. Læs om GRÆNSE FOR MOMSREGISTRERING og skal I ikke registreres for moms/CVR så læs om at drive virksomhed uden registrering
Gjorde jeg dig link- rundtosset - så tag det over et par gang som du måtte ha behov for
vh