Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dobbelt moms?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at danne en non-profit forening der modtager et månedligt medlemskontingent. Foreningens formål opfylder ikke kriterierne for momsfritagelse. For at kunne opfylde foreningens formål benytter jeg mig af flere IT leverandører der kræver et månedligt licens pr. medlem. For at holde omkostningerne nede til medlemmerne er jeg interesseret i ikke at betale moms flere gange, men samtidig mener jeg det er unødig besværligt at medlemmerne skal have individuelle aftaler med de enkelte IT-leverandører. Kan det passe at jeg skal betale moms for hver transaktion, på trods af at det i virkeligheden blot er en opsplitning af kontingentet til flere leverandører / viderefakturering?

mvh

Lasse

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46764
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det beskriver det kringlet - men dobbelt moms kan der vel aldrig være tale om?

Du fakturerer dine medlemmer et kontingent og da du ikke opfylder regel om momsfrihed, så er det et kontingent med moms per medlem. Den moms betaler medlemmerne ind til din momskonto som din salgsmoms

Så har du flere IT leverandører som vel fakturerer dig og ikke dine enkelte medlemmer. Det gør som ingen forskel for den samlede moms, men IT leverandørerne fakturer dig og det gør de med moms. Den moms er så din købsmoms - som du kan trække fra den salgsmoms de får fra dine medlemmer

For medlemmerne er det naturligvis EN salgsmoms per kontingent - for IT leverandørerne samler de det vel i en regning fra hver af dem til dig, baseret på antal medlemmer du skal bruge dem til - med en købsmoms per IT leverandør

Hvis du med dobbelt moms mener, at du synes det er fjollet at medlemmerne skal betale moms til dig - og du så skal bogføre moms fra leverandørerne som du kan trække fra i din momsbetaling, så er svaret, at det kan du ikke undgå

Eneste område man kan bruge udlæg der er mig bekendt porto-  men det skyldes at frimærker er uden moms så der er ikke en købs moms at fratrække. I dit fald er der en købsmoms fra IT leverandørerne som du fratrækker salgsmomsen til dine medlemmer - og den samlede moms bliver derfor - at der indbetales moms af fortjenesten du har - hverken mere eller mindre

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)