Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til importvare

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 17. Oct 13
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg sidder og kigger lidt på import af vare fra lande uden for EU og har her kigget lidt på hvad det koster. Nu har jeg fx kigget på nogle vare hvor der står 

Toldsats 1; 4,50 %
Min. sats; 0,30 EURO pr stk; R
Max. sats; 0,80 EURO pr stk; R
Tillægskode

Vil det så sige at det faktisk kun er 4,50% oven i det beløb jeg køber for uanset hvilket land jeg køber fra uden for EU? Og nogen der kender fortrydelsesretten i USA? Er den 14-dage som herhjemme?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12859
Skrevet kl. 21:03

Hvor har du de oplyste toldsatser fra?  Toldsatsen kan variere fra land til land. 

Normalt betaler man told af varens pris + fragtomkostningerne.  Normalt findes der ikke nogen form for fortrydelsesret når man snakker b2b salg.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 17. Oct 13
Skrevet kl. 22:22

De kommer fra vita.skat.dk, men der kan jeg ikke finde nogen forskel på om det skulle være forskelligt fra land til land. Nu er jeg rimelig ny i gamet, b2b? I bund og grund handler det om at jeg vil købe produkter som jeg vil sælge videre.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:36

Esco:
I bund og grund handler det om at jeg vil købe produkter som jeg vil sælge videre.
umiddelbart kan vi jo ikke her vide, om du har fundet tolden korrekt - men selv % satsen virker ikke mystisk - det er ofte den størrelsesorden

Vær opmærksom på, at du får import til videresalg skal være IMPORTREGISTRERET som i linket - og læs evt BASALT OM IMPORT - som kan bringe der lidt videre - Du må tage processen hele vejen så du er klart, registrering - webshop - moms osv - så du føler dig klar

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 23:48

Esco:

De kommer fra vita.skat.dk, men der kan jeg ikke finde nogen forskel på om det skulle være forskelligt fra land til land. Nu er jeg rimelig ny i gamet, b2b? I bund og grund handler det om at jeg vil købe produkter som jeg vil sælge videre.

Told procent er normalt den samme for alle lande udenfor EU. Der kan være spec. told for nogle lande og helt ned til et spec. firma. Plus der kan være kvoter fra nogle lande.

Men det tyder på at du køber hos en alm. forhandler US webshop. Du skal stadig være sikker på at du ikke bryder licens politik hvis du evt. køber appel (eller andre varemærker) produkter fra US da det er Appel som har rettigheder og lov til at importer fra US. Men hvis du evt. kan købe en appel lader i US til 5 EUR og i Spanien til 10 EUR og i DK for 30 EUR. Kan du få problemer med at købe den i US men du kan godt købe den i spanien det kan appel i dk ikke slå ned på. Kun hvis det er kopi varer. Du skal være sikker på at der ikke er en ene importør for EU eller her i DK inden du begynder og købe fra alm. forhandler i US.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 17. Oct 13
Skrevet kl. 00:12

Lykkebjerg tak for den info det har jeg ikke stødt på nogle af de steder jeg har læst omkring dette men må siges at være vigtig viden. Men da det netop er velkendte mærker jeg har tænkt mig at importere hvordan finder jeg så ud af om der er nogle der har ene ret på dette? Og så lige en ting igen angående momsen.

Jeg skal købe en vare i U.K, et smykke for 100 kr, incl moms 17,5%(UK moms) Jeg får det så uden U.K momsen så ender på 82,5 kr + fragt på 50 kr
Nu skal jeg så betale tolden som jeg har fundet ud af har 4.50% i afgift.(82,5*0,045=3,71) og ligge momsen oveni (82,5+50*1,25=145)

Så alt i alt ender jeg med at gi 143,71 kr for smykket med afgifter. Er det korrekt forstået?
Desuden læste jeg et sted at den danske moms som du her har lagt oveni dit produkt kan trækkes fra på indgående moms så du ender med at betale 0 kr i moms. Er det rigtigt for så ender produktet jo pludselig med at koste mig 136,21 kr istedet.

Jeg takker for de gode svar det er virkelig noget jeg kan bruge og giver stof til eftertanke.

Fra esbjerg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 00:13

du skal ikke betale told inden for EU lande :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:17

Du har ikke nået at læse mine links, for så ville du vide, at der ikke er moms inden for EU og momsen er heller ikke en omkostning hvis du er momsregistreret virksomhed 

læs denne om MOMS VED IMPORT 

Du slipper ikke uden om at læse sådan noget kedeligt stads hvis du skal igang med import Big Smile

Tilmeldt 17. Oct 13
Skrevet kl. 00:58

Haha ja okey rookie mistake :D Synes nu jeg læser og læser men tydeligvis ikke godt nok. Men forstår simpelthen ikke det med momsen i et momsregistreret virksomhed at jeg ligger i et sted og trækker det fra et andet så det alligevel går i 0. For mig virker det lidt mærkeligt. Er det ikke bare en snu måde skat har fundet på for at hæve prisen og i sidste ende hente mere via det almindelig overskud :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:57

Esco:
Er det ikke bare en snu måde skat har fundet på for at hæve prisen og i sidste ende hente mere via det almindelig overskud :)
nej - det påvirker overhovedet ikke dit overskud. 25% af den samlede pris inkl. fragt lægges på salgsmoms og helt samme beløb lægges på købsmoms - og moms har aldrig noget som helst med dit overskud at gøre - det har intet med dit driftsregnskab at gøre men er ren status og bare noget du administrerer for skat som momsregistreret. Det er de private køb der i princip betaler momsen

Når du således lægger samme beløb ind som købs og salgs moms påvirker det heller ikke din moms betalting men er om du vil - statistik. Det friholder importregistrerede for moms fra uden for EU (og inden for i form af anden rapportering som du vil kunne se i linket) 

De private får lagt 25% af prisen på som moms og skal betale den moms, virksomheden har så lov til at lægge helt samme beløb under købsmoms så det bliver helt neutralt - hvis det er til rent virksomhedsbrug/videresalg

Købte du noget, som du skulle bruge privat også - lad os sige en computer i din virksomhed, så måtte du ikke tage samme beløb ind igen i købsmoms, for så skulle den private anvendelse fragå - hvorved du kom til at betale moms af den private andel

Svært, ja lidt, men det er bare at læse og læse så sidder den der pludseligt, men mange kan med fordel ha en ekstern økonomi person til at bogføre regnskab og moms - det koster ikke det vilde - de når meget på en time om måneden over nettet

vh

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)