Jeg er en etableret virksomhed som har fået en kunde der ønsker at betale i USD. jeg overfører i forvejen penge til kina (hong kong) ca kr 3 mill i året indtil nu overfører i USD, o ghar gjort det de sidste 10 år jeg har brugt finansnetbanken og er ganske fint tilfreds her, men de kan ikke tilbyde mig en dollar konto spurgte Jyske bank, og meddelte at jeg var villig til at øge mit engagement ved at indsætte kr 200.000 - 500.000 på en virksomheds eller privat konto svaret var for at kunne få en usd konto skal de bruge uredigeret: Det er optimalt, hvis vi kan modtage det forud for mødet, men det er også fint, hvis du/I blot medbringer det til mødet – så gennemgår vi det blot efterfølgende. Det vi har behov for i første omgang er følgende:
Her stod jeg altås af, jeg ønsker bare at sætte penge i ders bank, og slet ikke at blande dem ind i min privatøkonomi
herefter spurgte jeg Nordea, som meddelte at de ikke kunne gøre det i privat regi kun erhverv, hvilket jeg accepterede, indtil de fortalte at de havde et krav om direkte indtægter på mig på min kr 25.000 pr år for at ville jhave mig som erhvervs kunde
det er jo fuldstændig grotesk at jeg ikke kan finde en bank der ønsker at modtage mit indskud i USD
hjælp
Bjarne
|
Bankens krav til materiale svarer i store træk det som alle banker SKAL kræve for at indgå et nyt erhvervskonto arrangement - og at det skal i US dollers som skal gå mellem US og måske Hong Kong gør ikke deres krav mindre.
De kunne givet undvære visse af tingene som mere har med kredit sikkerhed at gøre, men også på det område er de forsigtigere i dag end tidligere, for erhvervskonti kan sagtens trækkes over af skat/moms/kreditkortaftaler og meget andet, også selv om der ikke er lån tilknyttet
I hovedtræk svarer de fleste af kravene til de krav der lovmæssigt stilles til bankerne idag, for at opfylde kontrol til hvidvaskningsloven.
Man bliver som du overraskede og føler det alt for nærgående, men det er nu virkeligheden i 2013. De skal sikre sig personens identitet og de skal sikre sig materiale der gør, at de fuldt ud kan sige de har forstået ideen med virksomheden og den brug af banken. De banker som ikke stiller krav der minder om dette, kan straffes
du kan se lidt mere om de i FÅ EN GOD START MED BANKEN Måske du kunne prøve HSCB som bank hvis du har meget forretning USA/Kina - MÅSKE kunne du finde en måde at ha konto i Hong Kong hos dem og dermed få US$ ind og ud direkte - bare skud i tågen hvis ikke du vil opfylde f.eks. Jyskes krav
vh John H