Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Operation X vedrørende kreditkortsvindel

Side 3 ud af 5 (50 indlæg)
Fra Taastrup
Tilmeldt 3. Apr 13
Indlæg ialt: 114
Fra  PersonligUdvikling.Nu Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Den eneste løsning pt er vel at kombinere betalingskort med nem id i forbindelse med online køb?

Det besværliggør naturligvis købsprocessen for køber, men det burde reducere disse "fusker køb" betydeligt.
Desværre vil det nok også reducere antallet af impulskøb og køb generelt....

Dette vil dog kun være en løsning, såfremt at folk ikke scanner deres nem id kort og sender dem til bagmændene i forbindelse med snyde mailsene, der udgiver sig for at komme fra Danske bank, Nordea, Paypal og Skat mv. :)

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Larsen:
Dette vil dog kun være en løsning, såfremt at folk ikke scanner deres nem id kort

Eller opdaterer deres Java, for så vil nethandlen tilsyneladende kunne gå helt i sort i flere dage, når Nets ikke er klar til de nye opdateringer.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 19. Apr 12
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Schneidereit:
Der er sandsynligvis en tidsmæssig forskydning. Fra betalingen er sket og til der sker en chargeback, kan der godt gå mange uger.

Aha ja - selvfølgelig. Som sagt - super enkel årsag. :) Takker

Tilmeldt 12. Jul 12
Indlæg ialt: 40
Fra  FraudID ApS Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Larsen:
Den eneste løsning pt er vel at kombinere betalingskort med nem id i forbindelse med online køb?

Vi blev interviewet til Børsen som i går havde en stor artikel om netsvindel. Et af journalistens spørgsmål var netop hvorfor man ikke bare benyttede NemID i forbindelse med alle køb. Set fra et rent sikkerhedsmæssigt perspektiv kan jeg godt se fidusen, men det er på ingen måde, hvad man kan kalde en kundevenlig løsning og det vil helt sikkert kunne mærkes på konverteringsraten.

Det bliver dog spændende at se, hvordan danskerne vil tage den nye 3D Secure validering til sig. Det er klart en forbedring, at man dropper det statiske password til fordel for en SMS-kode. Det vil helt sikkert også have en effekt på Phishing, hvor et at formålene jo netop er at få fat i brugerens 3D password.

Jeg tror dog, at vi forholdsvis hurtigt kommer til at se en ny type Phishing, hvor svindlerne foruden de almindelige oplysninger vil bede kunden om, at opdatere telefonens "sikkerheds certifikat". Så kan de vha. Malware opsnappe validerings koden og handle uden problemer.......men det er bare min helt personlige mening Smile

Fra Taastrup
Tilmeldt 3. Apr 13
Indlæg ialt: 114
Fra  PersonligUdvikling.Nu Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kristian,
Jeg vil give dig ret i, at nem id + betalingskort ikke er brugervenligt. Så en bedre løsning er derfor velkommen :D

Mht. telefon nr tænkte jeg, at dette er for let at få fat på.
Jeg kunne lige forestille mig, at der snart vil komme en ny Phishing mail ala:
"Grundet Operation X er vi ved at opdatere vores sikkerhed. Du bedes derfor udfylde bla bla.... så vi kan sikre din konto".
Dit reg og konto nr
Adresse
Telefonnummer

Svindlerne bliver dygtigere og dygtigere. Regeringen bør måske lave en hjemmeside, hvor man kan teste sig selv om man kan gennemskue en Phishing mail. :)

Men så igen, ud fra din kommentar kan jeg forstå at man skal have adgang til telefonen, for at modtage koden, som man derefter taster ind i forbindelse med købet.
Dette er smart nok. :)

Jeg kan så forstå, at dit modargument vil være, at de via en Phishing mail kan få telefonnummeret og dermed plante noget malware i telefonen?

Under alle omstændigheder er der i hvert fald plads til en ide/produkt, der kan løse alt det her på en enkel og hurtig måde. Så hvem skal være helten der finder på ideen og scorer kassen? ;)

Tilmeldt 12. Jul 12
Indlæg ialt: 40
Fra  FraudID ApS Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Larsen:
Under alle omstændigheder er der i hvert fald plads til en ide/produkt, der kan løse alt det her på en enkel og hurtig måde. Så hvem skal være helten der finder på ideen og scorer kassen? ;)

Der bliver arbejdet på det, blandt andet i "FIDO Alliance" som kigger på mange forskellige verifikations løsninger. FIDO består af en lang række af de store spillere som Google, PayPal og senest MasterCard. Det bliver rigtigt spændende, at følge hvad de kommer frem til. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tag mig ikke kontroversielt - men det her er jo netbutikker mod almindelige butikker- Netbutikker vil spare bort ekspedienten ha "samfundet" til at tage ansvar for deres sikkerhed for betaling.

"de" vil sikkert sige, at det er "samfundet" der har skabt kreditkortet- men svaret kunne jo så være, at det er kreditkortet der har skabt netbutikkerne også -uden det var det ikke muligt. Vist virker meget sløvt i politi (og Nets) men sandt er vel - at den dag netbutikkerne VIL af med problemet så enten bør de:

  • Anvende de 3D secure og/eller NemID - og acceptere et konverterings"problem"  eller
  • Opfinde noget endnu smartere - gerne bygget på flere platforme = computer kombineret med aktiv mobil og givet noget der er langt smartere som jeg ikke kan tænke på endnu

Det er netbutikkerne som har en stor fordel ved den lette tilgang til at købe via dankort osv - og JA  samfundet SKAL hjælpe med at løse det, men personligt synes jeg at nethandlen skal bære en stor del af omkostningen ved det.

Helt som jeg synes fodboldklubber burde bære en stor del af omkostning til politi der fjerner idioter med romerlys og smadrede ting. De der har fordel ved den slags kunder, skal meget aktivt arbejde for at fjerne alle bagdele og betale en væsentlig del af omkostningerne til forfølgelse af forbrydelser som kun muliggøres ved handlende der vil gøre det let at bruge systemerne.

Det bør ikke være sådan, at politiet skal nedprioritere tyveri og vold (eller frygt i lokale beboelser for knallerter) til fordel for at bruge ressourcer for at hjælpe nethandlere til at bare sælge til hvem de har lyst - er det nødvendigt- så må der flere ressourcer til (og isoleret mere skat)

Jeg ved jeg er lidt kontroversiel her i tråden, men håber i hænger lidt med. Jeg ønsker nethandlen alt godt, og bruger den selv meget - men den har til en vis del sit eget ansvar for at løse egne problemer  (og det anerkender jo de langt fleste i denne fine tråd også)

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :
@cookie

Jeg ville da elske hvis bi havde samme vilkår i webshoppen som i den fysiske butik. Så er vi jo sikret 4000 kr. uanset hvad der sker efterfølgende.

Så lad os endelig gøre det. Det er jo heller ikke netbutilkernes skyld at Nets ikke har udviklet samme tvungne sikkerhed i nethandlen, som i fysisk handel. Vi betaler med glæde det samme for denne sikkerhed, som vi har givet for vores fysiske Dankortterminal. Meget gerne endda.

Jeg har set nogle af de metoder flere webshops er begyndt at bruge for at sikre sig mod svindel, og hvis det griber om sig får vi jo rene Wild West tilstande i nethandlen, og det er der ingen der er interesserede i. Så lad de ansvarlige få lavet noget sikkerhed i en fart, for ellers ender det med alle mulige mærkelige løsninger fra butik til butik

Jeg efterspørger ikke at samfundet skal betale, men at de ansvarlige for transaktionerne begynder at påtage sig deres ansvar. Men det er de heldigvis også i gang med.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :

@Igang - jeg er overordnet enig-  men mener stadigt det må være nethandlen som så betaler for den ekstra sikkerhed - ekstra sikkerhedslag - og vist skal det laves koordineret - men nethandlen giver nogle udfordringer for svindelbekæmpelse, som den selv må være med til at betale for at løse

Har I ikke så ikke en organisation som kunne pege på løsninger som kunne fungere samlet - og betale en andel i samlet - det ville vel ikke være urimeligt ?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 01:07
Hvor mange stjerner giver du? :
@cookie

Jeg skriver netop også at vi med glæde betaler for den sikkerhed, sådan som vi også har gjort i vores fysiske butik. Det ville jeg ikke kunne de noget urimeligt i.

Men der arbejdes på løsninger sammen med Nets, så jeg håber bare at det går hurtigt :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Side 3 ud af 5 (50 indlæg)