Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har betalt for to webshops, som ikke er blevet leveret

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg anonymiserer det følgende og jeg vil gerne bede om, at selv om nogen tror de kan regne ud hvem jeg skriver om, så undlad venligst at kommentere dette. Jeg vil ikke sætte nogen i gabestok her.

For mere end tre måneder siden benyttede jeg mig af et sommertilbud fra en af de aktive her på Amino. Da det var billigt, skulle jeg forudbetale, hvilket vel er ok; jeg gjorde det i hvert fald.

Vedkommende skulle lave 2 Magento-shops, hvortil jeg havde et par ønsker ud over standard. Dertil skulle indkøbes et modul og tillægges arbejdestid på implementering. Kravsspecifikation/ønsker er dokumenteret via en heftig mailkorrespondance. Fakturaen blev betalt den 24. juli. Der blev IKKE aftalt en deadline.

Jeg har stadig ikke fået mine shops. De to primære undskyldninger har været: "1. Jeg skal jo også passe mine andre kunder" og "2. Tekniske problemer med at få ekstramodulet til at korrespondere med den eksterne servertjeneste, som er hele grundlaget for dén shop".

Vi havde, på et tidspunkt, en disput om netop det modul, hvor udvikleren henholdt sig til, at han har implementeret det i Magento som aftalt, hvor jeg, på den anden side, måtte forlange, at modulet rent faktisk også gør dét det skal. Der foreligger ingen underskrevet kontrakt, men vedrørende modulet står der på fakturaen "Integration af [navn på extern servertjeneste]".

Jeg har rykket, tryglet og bedt, men der sker ingenting og jeg bliver holdt hen med snak og bortforklaringer. Jeg har bedt om et udspil fra ham til en mindelig ophævelse af aftalen, hvor jeg har tilbudt at være large, så han ikke har brugt en masse timer helt gratis.

Hvordan står jeg rent juridisk? Kan jeg ophæve aftalen og kræve at få hele beløbet tilbagebetalt?

Tilmeldt 9. Oct 13
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 12:19
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person
Altså, rent juridisk har du jo 14 dage fortrydelses ret, samt føler du aftalen bliver misholdt burde du kunne ophæve aftalen, og kræve pengene tilbage. Jeg ved ikke om det går under hjemmesidebygning
Når jeg laver webshop for andre betaler de først efter måske betaler de udgifter først, men det er hvad vi aftaler. så at du har skulle betale forud lyder mig helt mærkeligt.
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12871
Skrevet kl. 12:23

franksørensen:
Altså, rent juridisk har du jo 14 dage fortrydelses ret,det er hvad vi aftaler. så at du har skulle betale forud lyder mig helt mærkeligt.

Der er noget du halet har misforstået mht. købeloven, man har altså ikke 14 dages fortrydelsesret! 

Ravn

Tilmeldt 9. Oct 13
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 12:31

Ravn:
Der er noget du halet har misforstået mht. købeloven, man har altså ikke 14 dages fortrydelsesret! 

ja det har du nok ret i. :) det var også derfor jeg skrev, at jeg ikke var sikker på det galt, når det er opbygning af websider.. 

Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 335
Skrevet kl. 12:38

Er også ret sikker på at b2b ikke er omfattet af fortrydelsesret - eller det véd jeg de ikke er. Og såfremt der ikke er aftalt nogen deadline for hvornår shoppen skal være færdig, så kan personen vel i realiteten trække det et helt år uden du kan gøre noget ved det.

Off-topic SORRY: En sjov ting er faktisk at jeg i denne tråd - http://www.amino.dk/forums/t/208978.aspx?PageIndex=2 - havde en lille "diskussion" om man vil - med Martin Thorborg. Jeg angav at Freelancer.com var godt, fordi pengene hverken var i udviklers hånd, eller købers hånd - men freelancer var formidler af pengene. Så pengene blev udbetalt i såkaldte "milestones" (delbetalinger) hvor at du som udbyder frigiver x antal kr, når man er så og så langt. Så freelanceren kan se at køber har pengene - men freelanceren får ikke nogen penge før de kan fremvise noget til køber. Det mente Martin Thorborg dog ikke var nødvendigt på amino freelancer, da hans kommentar til det var: "men det tror jeg udbyder er lidt ligeglad med".

I et tilfælde som dette kunne det have sparet dig alle dine penge, da han ikke har leveret det ønskede, og du blot kunne gøre end indsigelse imod det, og få dine penge udbetalt fra freelancer igen.

hr martin thorborg - tror ikke at udbyder er ligeglad med sine penge :D

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 12:57

Ravn:

franksørensen:
Altså, rent juridisk har du jo 14 dage fortrydelses ret,det er hvad vi aftaler. så at du har skulle betale forud lyder mig helt mærkeligt.

Ravn

Fortrydelsesret er slet ikke relevant B2B. Dog er det heller ikke i købeloven, at paragraffen om fortrydelsesret står.

Har der slet ikke været snak om deadline? Ikke nødvendigvis en bestemt dato, men i løse vendninger, som "ca. en måned" eller lign?

Jeg ville gøre det klart, at du ikke synes det kan være rigtigt, at det skal tage så lang tid. Måske spørge dem, hvor lang tid de synes det er rimeligt kunder skal vente. Det giver ikke mening for mig, at man henviser til at man har andre kunder, når man selv har lagt tilbuddet op. Og det lyder til at der er gået rigtig lang tid, så hvis de har så mange kunder, så skulle de måske ikke lægge tilbud op.

Så ville jeg bede dem om at give mig en deadline på, hvornår det er færdigt. Og så holde dem op på den deadline.

Jeg vil i øvrigt mene, at du burde være berettiget til at få dine penge igen. Ingen aftalt deadline betyder ikke, at man har for evigt til at færdiggøre opgaven. I så fald må deadline være, hvad man normalt ville forvente af den type opgaver. Problemet er så bare, at det kan være besværligt eller dyrt, selvom man har retten på sin side.

Håber du får dine hjemmesider eller får pengene tilbage. Det er en træls situation at stå i.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 13:01

DrupalEksperten:
I et tilfælde som dette kunne det have sparet dig alle dine penge, da han ikke har leveret det ønskede, og du blot kunne gøre end indsigelse imod det, og få dine penge udbetalt fra freelancer igen.

Nu lyder det mere som en tilbudstråd end Amino Freelancer. Så det havde ikke løst noget.

Man kan jo også blot aftale med sælger, at man betaler i rater. Det kan du jo sagtens gøre på Freelancer. Jeg er sådan set enig med Thorborg (Har ikke læst tråden dog). Jeg ønsker ikke, at Amino skal være formidler af pengene (Det vil jo også betyde, at jeg skal afgive flere penge som sælger til Amino, da der trods alt er et arbejde i at formidle pengene).

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 13:05

Det er sku træls, men du har nok spildt dine penge, da du ikke har noget på skrift.

Det kunne være rart og vide om du er en af mange der har problemet, så vi andre kunne undgå dette firma

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:08

Emil:
Har der slet ikke været snak om deadline? Ikke nødvendigvis en bestemt dato, men i løse vendninger, som "ca. en måned" eller lign?
jo, det har der flere gange. Efter hukommelsen (jeg har hele korrespondancen i arkivet) har det været noget med "hen over weekenden", "en uge eller to" og andre vage formuleringer.
Emil:
Så ville jeg bede dem om at give mig en deadline på, hvornår det er færdigt.
Ork, det har jeg bedt om mange gange.
Emil:
Og så holde dem op på den deadline.
Jo, men hvad er der ved dét, når de ikke kan få modulet til at virke? Jeg har jo ingen glæde af at få leveret en shop der ikke kan det den skal.

Den anden shop er der ingen tekniske forhindring i, men den har jeg heller ikke fået.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:12

Du skal have fat i alt, hvad der kan dokumentere en aftale mellem jer. Det kan være emails, SMS'er eller beskeder på telefonsvareren. Lav en liste (en log) over cirka-datoer for, hvornår du har haft kontaktet leverandører, hvad han/hun har sagt, og hvad I har aftalt (du siger, at du har hele arkivet. Det er fint). Tjek dine bankoverførsler. Det er vigtigt, at du kan dokumentere, at du HAR betalt.

Kontakt en advokat. Bed vedkommende vurdere, om der er en sag i det eller ej. Hvis der er, så hav det i baghånden, men du behøver ikke starte en sag nu.

Meddel leverandøren, at du gerne vil have en skriftlig aftale, og at den skal være juridisk bindende. Hvis du begynder at rasle med sablerne og antyde muligheden for en advokat, kan det ændre leverandørens holdning. Du behøver ikke fortælle, at du HAR været hos en advokat, men det gør, at du lettere kan lægge pres på leverandøren. Hvis leverandøren ikke vil binde sig skriftligt, så meddel, at du går til advokaten.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)