Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp søges ;) - Finde kapital / investor

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Oct 13
Indlæg ialt: 2
Fra  Butik Bakkely Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Smile

Jeg er helt ny i dette forum og håber via denne vej at få lidt hjælp fra jer som har været selvstændige i længere tid. Jeg er desværre i den situation at jeg skal have skaffet ekstra kapital til min forretning og da min bank rådgiver ikke har villet være behjælpelig på noget tidspunkt er jeg nu nødsaget til at finde en investor som kan/vil hjælpe mig ud af min situation. Håber at en af jer ved hvor og hvordan jeg kommer i kontakt med en investor ;)

På forhånd tak

Fra Gentofte
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 303
Fra  Telesvar Telefonpasning ApS Skrevet kl. 08:42

anita51:
Håber at en af jer ved hvor og hvordan jeg kommer i kontakt med en investor ;)

Hej Anita51

Du kan søge eller få flere info her: http://www.amino.dk/kapital/ 

Rigtig god dag til dig og velkommen på Amino!

Med venlig hilsen

Cher Pedersen

Telesvar

88 43 33 33

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:20

Hej og velkommen. Først vil jeg sige, at det at banken siger nej, kan være en pegepind i retning af, om du har et projekt der er godt nok underbygget. Det lyder lidt brutalt, men du har ikke glæde af bare at få muntre svar, hvis du i virkeligheden skal ind og underbygge dit projekt bedre med forretningsplaner osv. i en form som banker og investorer kan li. De er nemlig ikke så forskellige i selve kravene til materiale i de fleste fald. Læs her først om at FÅ ET JA I BANKEN - Jeg siger ikke, at du IKKE har lavet alt materiale godt nok, bare opfordrer til at gå det igennem igen

Hvad investor angår, ja så er Amino kapital bestemt en mulighed som du kan finde i bjælken i Amino. Du skal være forberedt på, at kravene som nævnt vil være ganske hårde til dig selv og dit projekt. Investorer går ofte ind hvor banken måske stopper, men hvis har ellers lidt samme krav som bankerne har, til selve projektet. Det går bare ofte ind efter banken, på toppen af banken men der skal ofte være en vis egeninvestering (som du ud fra firmanavnet sagtens kan ha allerede) både i form af egne penge der tager risiko lige som investor og i form af en stærk arbejdsindsats - ofte gerne heltids.

Du kan læse her om INVESTORANSØGNING hvor du kan se forslag til nogle one-liners der kan være vigtigt at ha med, så en investor hurtigt kan vurdere, om projektet er af interesse. Har det så interesse, så vil du så ofte skulle komme med den fulde forretningsplan og budget + likviditetsbudget

Der er flere muligheder end Amino Kapital, men fælles er, at mange bliver skuffede, i hovedsagen fordi, de ikke selv kommer med tilstrækkeligt materiale og mangler egen indsats risikomæssigt. Se også, om du kan vokse lidt langsommere og komme videre med færre penge, eller om du kan få leverandører til at gi dit noget ekstra kredittid, som kan være med til at få dig til at vokse, også for dem - men vær forberedt på at det kræver nære forhold

God vind med at få banken overtalt eller med en investor.

PS - så din butik på nettet (Hanstholm) med gode lange åbningstider - var det ikke noget nogen i lokalområdet skulle skyde noget med I - brugerne osv - netop udkant som Hanstholm og en butik som din lægger op til det som EN af mulighederne). Med en sådan kiosk, har du så overvejet pakkeudlevering fra GLS og andre pakkeudbringere så du bliver mini posthus og tjener lidt der?

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 10:47

Undskyld jeg lige forstyrre i denne tråd, men John hvordan kommer man i kontakt med dig udenom det åbne forum på Amino?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:03

faktisk ikke fordi jeg fik alt for mange PB for at være ærlig - Jeg står dog i telefonbogen Smile

Tilmeldt 14. Oct 13
Indlæg ialt: 2
Fra  Butik Bakkely Skrevet kl. 15:19

Hej og tusind tak for dit svar,jeg har en kassekredit i banken som de sagde ja til men jeg har haft mange nye engangs investeringer den første mdr. Butikken gik bedre end forventet,;) Jeg har bare ikke kunnet få bankens hjælp til en budget konto og da jeg kun havde 12 dage fra min første åbningsdag og til den første hvor hele mdr budgettet skulle betales plus fakturarer og eks forsikring ja så tog det det sidste på min kassekredit. Jeg ønskede at handle hos et engros firma så min fortjeneste kunne blive så stor som muligt på mine varer.De skulle have en bank garanti på 30000 kr men det ville min bank rådgiver ikke give mig da hu mente at jeg skulle kunne have forudset det ?? Nu er jeg så nød til at handle ind hos en lokal spar købmand hvor jeg betaler butiks pris for alt plus fragt hver gang jeg skal have varer,som er op til 3 gange i ugen så min avance på de dagligvarer jeg har er næsten ikke tilstede :(

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:00

det er jo ikke alt man kan forudse, men netop varekredit i begyndelsen - ved åbning vil ofte betyde kontant forud - eller som her krav om bankgaranti. Det er et voksende issue, at leverandører kræver sikkerhed for deres leverancer. At banken takker nej til at overtage risikoen fra leverandøren, som burde kende markedet og som i det mindste burde ha en fortjeneste på sin handel med dig, synes jeg er ret naturligt - og udgangspunktet - finde investor for at kunne få leverancer fra en grossist er ikke ideelt. Findes er slet ikke andre grossister - og jeg går ud fra du har talt med den der krævede bankgaranti - har du noget andet du kunne sætte som sikkerhed - så tror jeg du skal satse på om nogen i lokal området måske vil tegne abonnement på brød og andre varer, så du får lidt forudbetaling til at køre tingene med- Det ved jeg visse brugsforeninger og købmænd i lokalområder har brugt - levet lidt på lokal sympati

vh

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)