Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

the american dream - nogle erfaringer?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Oct 13
Indlæg ialt: 9
Fra  Alkodealeren I/S Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

min veninde og jeg har en drøm som der sikkert er mange der har, at flytte til u.s.a, men i modsætning til mange andre, vil vi få denne drøm til at gå i opfyldelse.. og det var så her jeg/vi har brug for nogen med erfaringer på lige netop dette punkt, nemlig at flytte til U.S.A uden noget netværk, og uden rigtig at vide, hvad man egentlig skal, ud over at man leve der over, og få et arbejde osv.

jeg er pt. i gang med at afslutte 10. klasse, og min veninde -Freja danser ballet i Tivoli, og det vil hun fortsætte med i U.S.A.

mange vil sige det måske er en tidlig alder at tage afsted i, eftersom vi planlægger og håber på at kunne tage afsted efter min 10. klasse, altså når vi begge er 17..

jeg håber virkelig der er nogen der har nogle erfaringer, eller kender noget til visum osv. hvilket jo er en stor nødvendighed.

på forhånd tak, og jeg glæder mig til at få noget respons.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke helt forstå du vil bo i USA. Jeg har selv boet der 1 år som student og et år senere hvor jeg arbejde der. Jeg kan ikke rigtig se noget positivt i landet Indifferent

Tilmeldt 15. Oct 13
Indlæg ialt: 9
Fra  Alkodealeren I/S Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

synes du ikke det var godt?
jeg har lidt fået den opfattelse, at enten så kan man lide u.s.a eller så hader man det.. (grovt sagt) men jeg kan godt lide udfordringer i mit liv, og jeg synes Amerika er et fantastisk land.. men altså, delte meninger.

men i hvilken alder tog du der over, og var det svært at få adgang til u.s.a osv.? :-)

 

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

holgernielsen:


jeg har lidt fået den opfattelse, at enten så kan man lide u.s.a eller så hader man det..

Er det ikke sådan med alt, at enten kan man lide noget eller også kan man ikke? Men i forhold til USA, så er det absolut et land hvor det i bestemte stater er lettere at starte virksomhed og der er langt flere som er villige til at investere i en virksomhed.

Men du står også meget mere på egne ben og skal selv opdyrke netværk, hvor man i Danmark og flere lande i Europa er godt hjulpet på vej af Staten og altid kan søge ikke-økonomisk hjælp til flere ting. Men jeg synes du skal prøve at få kontakt til Toke Kruse, han er rejst til USA med sin virksomhed for at starte den op derovre.

Eller prøv at tage fat i Mik Strøyberg fra Lemonsqueeze - han er bosat i New York og driver sin virksomhed derfra. Han har dog opdyrket et netværk inden han startede virksomhed derovre.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Rødovre
Tilmeldt 30. Jun 13
Indlæg ialt: 94
Fra  Daniel Kold Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du gerne vil starte en forretning derovre, når du alligevel flytter dertil, så kommer det hele an på hvad du gerne vil her og nu. Hvis du først vil starte en forretning op i løbet af nogle år, så kan du flytte dertil nu og så stille og roligt udbygge dit netværk før du går i gang.

Hvis det primært er fordi du gerne vil leve den amerikanske drøm og kaste dig direkte ud i det at være selvstændig, så kan det være en god ide, at gå aktivt efter et solidt netværk.

Jeg er så noget ældre end dig, men da jeg sammen med min bror begynder rejsen ind på det amerikanske marked i 2014, så gør jeg mig selv en masse tanker omkring det. Som udgangspunkt har vi dog vores virksomhed i Danmark og tager så derover i nogle måneder af gangen (hvis alt går som planlagt)

Det vi allerede nu har gjort er, at finde nogle kurser og seminarer inden for de kategorier vi arbejde med. Det har allerede nu givet os flere rigtig gode kontakter derovre og det fortsætter forhåbenligt. Min bror har været afsted et par gange i år og jeg tager selv en uges tid afsted i næste måned. Jeg har sat mig nogle personlige mål for hvor mange nye kontakter jeg skal have fat i og så er det bare en ekstra bonus, hvis jeg lære lidt af undervisningen også ;)

Vores grund til at gøre det sådan er, at vi lære en masse ved, at være sammen med "indfødte" amerikanske iværksættere. Vi har allerede høstet en forbasket masse god viden om ting man skal tage højde for, når man bevæger sig ind på deres marked. Samtidig er det ikke en ulempe at komme som udlænding, da de hurtigt bliver meget imponeret over, at man har rejst så langt, for et netværksmøde eller et kursus. Jeg har været positivt overrasket over hvor meget personlig positiv kontaktvi allerede har fået og jeg er slet ikke i tvivl om, at det kommer os til gode i det kommende år. Det er bare ikke alting man kan læse sig til på nettet :)

Uanset hvad du vælger, så held og lykke med det. Du er iøvrigt altid velkommen til at kontakte mig hvis du har spørgsmål.


 

Tilmeldt 15. Oct 13
Indlæg ialt: 9
Fra  Alkodealeren I/S Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg vil prøve at tage kontakt til både Toke & Mik på et tidspunkt. Mange tak for svaret! :-)

Tilmeldt 15. Oct 13
Indlæg ialt: 9
Fra  Alkodealeren I/S Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel. Tak for det lange svar, det er en god mulighed for mig til ligesom at sætte ting op mod hinanden, når jeg nu har en andens grund og erfaring med at flytte til u.s.a
også mange tak til dig, og jeg tror du kan forvente at høre fra mig på et senere tidspunkt. :-) 

Tilmeldt 15. Oct 13
Indlæg ialt: 9
Fra  Alkodealeren I/S Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg vil også prøve at skrive til Carsten. Har været inde på hans profil før, og læst lidt af det han har skrevet. :-)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)