Jeg har et amerikansk Affiliate-site, hvor jeg slet ikke er gået i gang med linkbulding af nogen art endnu. Jeg skal naturligvis selv gøre en vis indsats, men da min tid er meget begrænset, og jeg hellere vil bruge min tid på at skrive kvalitetsindhold, overvejer jeg at betale mig fra det.
Men hvordan gennemskuer man, hvem der leverer gode, langtidsholdbare links. Jeg fandt bl.a. nedenstående udbyder, men hvad skal man lægge mærke til? Jeg søger vel egentlig nogle erfaringer, I har gjort jer - både gode og dårlige.
Personligt bliver jeg -- eksempelvis -- lidt mistænksom, når alle deres kundeudtalelser kun efterfølges af et personnavn og ikke også et virksomhedsnavn. Er det umuligt at gennemskue seriøsiteten på forhånd, og er jeg bare nødt til at indse, at jeg må betale en SEO-ekspert som Thomas Rosenstand, hvad det koster?
directorymaximizer.com
Med venlig hilsen
Thomas
Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.
Hvis jeg var dig, ville jeg nok finde en amerikansk leverandør.
Tak for svar. Troede, der var stor forskel på, hvornår det er okay, og hvornår det ikke er det - altså om det er spam på diverse ligegyldige sider/blogs, eller om siden er oprettet i amerikanske link directories, der ranker godt i google. Det skal naturligvis være en amerikansk leverandør.
Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.
Har du resten på plads? Hvilke søgeord du vil findes på osv? Dit emne, musik (så vidt jeg husker?) egner sig jo fantastisk til linkbait, sociale medier og gæsteindlæg. Så længe du ikke ser alt for kommerciel ud, så kan du med garanti få en masse links bare gennem at dele dit gode indhold vidt og bredt. Et par gode kontroversielle indlæg og så smide dem på Reddit, Digg og alt hvad der ellers er af sociale medier indenfor musik. Lave en Facebook side og investere lidt i Facebook Ads til at få nogle likes. Hvis du køber linkbuilding ville jeg ikke gå til traditionelle linkbuildere, men snarere folk der arbejder målrettet med viral marketing, linkbait osv.
Som svar på dit spørgsmål, Thomas, vil jeg anbefale, at du læser mit indlæg om, hvordan vi griber link-building an i mit bureau. Ikke fordi du skal købe noget af os, men fordi at den diversitet som jeg lægger op til - og den fokus på "earned links", som er nødvendig i dag, er en stærk og langtidsholdbar strategi.
Det som jeg meget vil anbefale dig at holde dig fra er link-buildere, som kun tilbyder en, eller meget få, former for linkbuilding. Og jeg vil også meget anbefale, at dem du vælger at bruge, forstår hvor vigtigt det i dag er med en høj andel af "earned links".
Har du resten på plads? Hvilke søgeord du vil findes på osv? Dit emne, musik (så vidt jeg husker?) egner sig jo fantastisk til linkbait, sociale medier og gæsteindlæg. Så længe du ikke ser alt for kommerciel ud, så kan du med garanti få en masse links bare gennem at dele dit gode indhold vidt og bredt. Et par gode kontroversielle indlæg og så smide dem på Reddit, Digg og alt hvad der ellers er af sociale medier indenfor musik. Lave en Facebook side og investere lidt i Facebook Ads til at få nogle likes. Hvis du køber linkbuilding ville jeg ikke gå til traditionelle linkbuildere, men snarere folk der arbejder målrettet med viral marketing, linkbait osv.
Tak for et godt svar, Erik! Ja, det er musik. Jeg har oprettet en facebook-side, men jeg har indtil videre kun 72 likes (laver facebook Ads på et senere tidspunkt). Jeg har også installeleret et Digg-ikon, men har endnu ikke benyttet mig af det (det kommer). Skal helt sikkert også have set nærmere på de forskellige former for linkbait.
Som svar på dit spørgsmål, Thomas, vil jeg anbefale, at du læser mit indlæg om, hvordan vi griber link-building an i mit bureau. Ikke fordi du skal købe noget af os, men fordi at den diversitet som jeg lægger op til - og den fokus på "earned links", som er nødvendig i dag, er en stærk og langtidsholdbar strategi.
Det som jeg meget vil anbefale dig at holde dig fra er link-buildere, som kun tilbyder en, eller meget få, former for linkbuilding. Og jeg vil også meget anbefale, at dem du vælger at bruge, forstår hvor vigtigt det i dag er med en høj andel af "earned links".
Tak, Mikkel. Jeg vil helt sikkert læse dit indlæg om linkbuilding og vigtigheden af "earned links".
Prøv at tage en snak med Erik Hamre eller Thomas frost, de har begge 2 arbejdet med linkbuilding + seo rigtig længe, og deres timepris er vidst ikke så dyr som dem du selv nævner.
Prøv at tage en snak med Erik Hamre eller Thomas frost, de har begge 2 arbejdet med linkbuilding + seo rigtig længe, og deres timepris er vidst ikke så dyr som dem du selv nævner.
Hej Eric.
Tak for forslagene. Jeg tror dog, det er bedst, at jeg vælger en SEO-ekspert med kendskab til det amerikanske marked, da det skal gøres 100 % korrekt (også sprogmæssigt). Grunden til, at jeg lige nævnte Thomas Rosenstand, er, at han, så vidt jeg ved -- som bosat i Florida -- også har amerikanske kunder (dog ikke sikker).
Erik Hamre har i øvrigt tidligere i tråden anbefalet mig, at jeg "ikke går til traditionelle linkbuildere, men snarere folk, der arbejder målrettet med viral marketing, linkbait, osv." :-).