Hej Alle,
Arbejder med et nyt Projekt, hvor vi skal sende varer til hele Europa. Startende med Tyskland og så hurtig udvidelse til Frankrig, Spanien, Italien, Finland etc. etc. Vi sender primært til Private, men vil nok være blandet Erhverv og Privat. Ifht. Logistikken med pakkeforsendelse, vil jeg gerne holde det til én samarbejdspartner til alle landene, da det generelt er strategien ikke at gå for dybt ind i de enkelte lande. Men hvem skal vi vælge til det ? Har tjekket vores alle sammens Benchmark, Smartguy. De bruger DHL til alle Europæiske lande, undtagen i Norden hvor de bruger GLS og Bring. Vi har i forvejen en rigtig god aftale med UPS, da vi importerer rigtig meget via dem. Men ellers kan vi benytte gode gamle PostDanmark. De er jo så nok bare noget dyrere end hvad vi kan forhandle med UPS. Men det vigtigste aspekt for mig her, er servicen til kunden. Med levering med UPS/DHL render man vel ind i mange problemer ifht. at kunderne ikke er hjemme til at modtage pakken osv. osv. ? Er så ikke engang sikker på at det vil være anderledes med PostDK, da de formentlig alligevel giver pakken videre til DHL, da jeg mener de har aftale omkring Europæiske pakker ? Nogen som har gode råd til hvad det bedste setup er, i denne situation. |
Hvilken type produkter skal du sende? Har du egne lagerfaciliteter?