Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragt til hele Europa - hvem skal vi vælge ?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Arbejder med et nyt Projekt, hvor vi skal sende varer til hele Europa. Startende med Tyskland og så hurtig udvidelse til Frankrig, Spanien, Italien, Finland etc. etc. Vi sender primært til Private, men vil nok være blandet Erhverv og Privat.

Ifht. Logistikken med pakkeforsendelse, vil jeg gerne holde det til én samarbejdspartner til alle landene, da det generelt er strategien ikke at gå for dybt ind i de enkelte lande.

Men hvem skal vi vælge til det ? Har tjekket vores alle sammens Benchmark, Smartguy. De bruger DHL til alle Europæiske lande, undtagen i Norden hvor de bruger GLS og Bring.

Vi har i forvejen en rigtig god aftale med UPS, da vi importerer rigtig meget via dem. Men ellers kan vi benytte gode gamle PostDanmark. De er jo så nok bare noget dyrere end hvad vi kan forhandle med UPS.

Men det vigtigste aspekt for mig her, er servicen til kunden. Med levering med UPS/DHL render man vel ind i mange problemer ifht. at kunderne ikke er hjemme til at modtage pakken osv. osv. ? Er så ikke engang sikker på at det vil være anderledes med PostDK, da de formentlig alligevel giver pakken videre til DHL, da jeg mener de har aftale omkring Europæiske pakker ?

Nogen som har gode råd til hvad det bedste setup er, i denne situation.

Tilmeldt 11. Sep 13
Indlæg ialt: 62
Fra  dims Skrevet kl. 13:18

Hvilken type produkter skal du sende? Har du egne lagerfaciliteter?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12859
Skrevet kl. 13:28

Hej

Der er flere muligheder, men man bliver nødt til at kende mere til hvor mange pakker du har til hvert land pr. dag.  Det du formodenlig bør spørge efter er en såkaldt bulk split løsning hvor en palle sendes til f.eks tyskland, hvor den så nedbrydes til de enkelte pakker som så sendes indenrigs til kunden.

Post danmark, dpd, DHL, DB schenker, swiss post. 

Tilmeldt 29. Jul 06
Skrevet kl. 13:53

Lauridsen84 --> Vi sender elektronik, gns. pakke på 1-5kg. Vi har egne lagerfaciliteter.

Ravn --> Antal pakker pr. vil formentlig variere meget. Vi kan have 94 pakker til Tyskland, 7 pakker til Finland, 3 pakker til Italien, 113 pakker til Frankrig, osv. osv. Men er godt klar over at det i mange tilfælde vil være en Bulk-Split der er løsningen - det bruger vi allerede i Norge lige nu. Men spørgsmålet er mere præcis hvem vi bør vælge. Hvis det bare skal være en speditør, så bliver det UPS da vi allerede har dem i system. Men er der fordele ved f.eks. at lade PostDanmark klare det hele - tænker mest ifht. den konkrete leveringsservice i det pågældende land (levering af det lokale postvæsen vil altid være nr. 1)

Tilmeldt 29. Jul 06
Skrevet kl. 13:57

Spurgte lige min PostDK account manager, og det vil vist være DPD der leverer til de syd og vest europæiske lande, hvis man sender med dem (PostDK). Så der er der umiddelbart ikke forskel på servicen i leveringen sammenlignet med f.eks. UPS.

Er der ikke en måde hvorpå man kan sende, og det så altid er det lokale postvæsen der overtager pakken, så kunden kan bruge de lokale postmuligheder de har i deres land ? Hvis ikke jeg havde mulighed for at få sendt til mit arbejde, ville det være virkelig irriterende at få noget leveret med UPS/DHL/DPD etc. til min hjemmeadresse, og så efterfølgende ikke kunne afhente på det lokale postkontor, men være tvunget til at ringe ind og booke genlevering... For jeg er jo nok ikke hjemme når de kommer med pakken.

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 14:19

Hvem siger at det kun er det postvæsenet der har udleveringsteder lokalt?   Jeg ved at DB schenker f.eks i sverige har lokale udleveringssteder.  

Alternativt forstår jeg ikke hvorfor du ikke tager kontakt til f.eks Deutsche Post  og høre hvad muligheder de har.

Tilmeldt 11. Sep 13
Indlæg ialt: 62
Fra  dims Skrevet kl. 21:13

De fleste danske logistik firmaer har partnere lokalt i de fleste europæiske lande, som kan håndtere dette. Prøv at kontakt nogle stykker af disse (DSV, Primecargo etc) og indhent nogle tilbud. Primecargo er meget store på B2C, så de har helt sikkert nogle skarpe priser. Bulk er, så vidt jeg ved, mest praktisk/billig når det gælder forsendelser til lande uden for EU (told)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 01:17

Hej Kenneth,

Hvad er dine krav til track'n'trace, transittid og systemintegration?

Hvis du spøger mig findes der kun to muligheder, nemlig UPS & DHL/deutsche post (når vi snakker B2C).
Ingen af de øvrige leverandører kan løfte opgaven med B2C, når vi snakker levering på europæiske plan.

Vh. Jan

Tilmeldt 29. Jul 06
Skrevet kl. 09:09

Tak for rådene. Havde egentlig afskrevet de speditører som f.eks. DSV, da jeg ikke regnede med at de kunne noget BtC. Men vil da kontakte dem og Primecargo og høre. Deutsche Post er imod pointen, da jeg gerne ville have én partner til hele Europa. Så der ville det så være DPD istedetfor, via PostDK :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 11:29

Kenneth R.J.:
Deutsche Post er imod pointen, da jeg gerne ville have én partner til hele Europa

Du glemmer lige at Deutche post har aktiviteter i 220 lande, bl.a så ejer de DHL så der burde være nogle muligheder for at de kan hjælpe dig.

Har du prøver DB Schenker eller Swiss post der også burde havde nogle muligheder.

Ravn

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)