Problemet er blot, at en befolkning ik kan beherske sig, det er f.eks finanskrisen mm eksempler på. Derfor skal der reguleringer og topstyring til, ellers sejler det hele...
Du burde sætte dig ind i tingene før du svarer. Finanskrisen var ikke befolkningens skyld, uddan dig selv.
...fordi den ene og alene anvendes til spekulation. Og dem som endelig benytter den, det er dem, som Johnny omtaler...
BTC anvendes som betalingsmiddel masser af steder, at det er steder du ikke handler eller har stødt på betyder ikke at det ikke gør. Igen, sæt dig ind i et emne før du svarer.
Uha det er godt vi har Amino, så kan jeg lige blive banket på plads, når min lille hjerne triller ud af cirkulationen. Nu er det bare sådan, at jeg aldrig deltager i diskussioner, hvor jeg ik har en baggrundsviden. Og det samme gælder faktisk her.
For du har da helt ret. Finanskrisen opstod ik pga befolkning men derimod pga bankerne, som stod med en pistol i tindingen på alle deres kunder, hvorefter de tvang dem til at optage lån, købe overpriced huse osv. Ja folk blev tvunget til det, og dermed kan vi hermed fritage befolkningen for ethvert ansvar, og give skylden videre til dem, som gjorde kapitalen let tilgængelig. IRONI kan forekomme 
Jeg er da lidt ligeglad med, hvor mange steder Bitcoin anvendes som betalingsmiddel. For det er irrelevant. Det der er relevant, det er hvor OFTE Bitcoin anvendes som betalingsmiddel. Og her er mit gæt, meget sjældent. For Bitcoin er spekulation, og ideen bag er genial, især for ham/dem, som står bag konceptet, for de har tjent kassen!
Men lad os nu bare face it. Bitcoin er FIAT money. Så om du har pengesedler eller Bitcoin same shit but different name...
Og inden du kommer med svarene om, at Bitcoin er inflationssikret, anonymt og alle de andre salgs ting, så tænk dig godt om. For ja de sælges på disse ting, men passer det nu også i virkeligheden?
Og nu jeg skulle sætte mig ind i Bitcoin, som du skrev i sidste sætning i dit indlæg, så vil jeg anbefale dig, at du undersøger pyramidespil og ponzy scheme. De har faktisk nogle meget slående ligheder med Bitcoin...