Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SKAT tilbageholder selskabs penge - pga. en deltager skylder personligt - lovligt??

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Prego!

Jeg er glad for at det løste sig for jer. Det er rigtigt at der kom nye regler om inddrivelse per 1/8. Men at indeholde penge for en personlig gæld i et selskab med begrænset ansvar bliver aldrig det normale i DK.

Iøvrigt godt at spørge efter konkret lovhenvisning. Det har de pligt til at informere allerede da pengene blev tilbageholdt.

God vind fremover.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:59

Tak for god opfølgning - og rart for jer lige at ha fået testet jeres SMBA er i orden - for det har skat nok prøvet at se godt efter nu - så fin udgang for jer som selskab

venligst

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:08

Pancamo:
(...) beløbet ville blive sat til straksudbetaling så vi har det sidst på ugen eller starten af næste.

En pudsig brug af ordet "straks" - men dejligt for jer, at I får de penge, I har regnet med.

Hans

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:30

Hans Stokholm Kjer:

Pancamo:
(...) beløbet ville blive sat til straksudbetaling så vi har det sidst på ugen eller starten af næste.

En pudsig brug af ordet "straks"

det er nu nok ret straks - en aftale Onsdag - skal videre til deres betalingscenter og så til banken - kommer den det allerede i morgen, så er pengene ikke hos modtager før fredag - så jeg synes sidst på ugen/start af næste - er ret realistisk straks. Det går vist ikke meget hurtigere med mindre det er samme mand i telefonen - ved bogholderiet - og ved netbanken Smile ret skal være ret  (men se om det så kommer det er måske en anden sag)

vh

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 823
Skrevet kl. 10:36

"Straks" = Her og nu - indenfor få øjeblikke - i forlængelse af udtalen.....

Det er et forkert ord som SKAT her bruger - det er ikke dansk sprogbrug på en fyldestgørende måde.

Det ville være det samme som at sige, at "noget" skal ske med øjeblikkelig virkning - og så efterfølgende skrive "inden Jul"! :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:46

En "straksudbetaling" er en "dag til dag overførsel".

Hvis den ikke gennemføres i dag er det mere et spørgsmål om vilje end teknik.

/Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:00

Henrik Koudahl:

En "straksudbetaling" er en "dag til dag overførsel".

Hvis den ikke gennemføres i dag er det mere et spørgsmål om vilje end teknik.

ok så skat hænger ikke bankers system - jeg troede som skat havde samme som andre, at det først sås i fremmed modtager bank dagen efter, men selv om de så åbenbart må ha hurtige gennemgang  synes jeg nu stadigt det er pivet ikke at se en betaling der ankommer hos medtager inden for 3 dage som straks. (hvem får renten for pengene mon - når de både er på skats konto og modtagerens konto samme dag)

Det er og bliver ikke samme person der giver OK og udbetaler, og der skal sikkert skrives lidt rapport. Det er et stort system og penge modtaget sidst på ugen eller straks i næste er for mig straks - jeg ville ikke drømme om at reflektere over det eller kræve flere ressourcer til skat - betalt af mig og mine venner - for at kunne pive over sådan en betaling. Ret skal være ret hvis bare de klarer den tidshorisont 

vh

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:00

Skræmmende at SKAT kan benytte "regler", som slet ik eksisterer... 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:07

Cookie - John Hannover:
(...) synes jeg nu stadigt det er pivet ikke at se en betaling der ankommer hos medtager inden for 3 dage som straks.

Det er bare mig, der er sprognørd. Jeg synes såmænd, det er fair nok, at det tager et par dage i et stort system.
Men så kunne man jo kalde det en 3-dages udbetaling.
Jeg synes generelt, at man skal bruge sprogets begreber i deres egentlige betydning. Og straks betyder med det samme - ikke om lidt.

Venlig hilsen

Hans 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 14:30

Fashion-Seller:

Skræmmende at SKAT kan benytte "regler", som slet ik eksisterer... 

MEGET skræmmende endda. SKAT burde faktisk være den offentlige institution med højest til loftet og med den mest venlige omgangstone overfor brugere og borgere overhovedet. De vælter sig i folks penge og så burde deres tilgang til borgerne være derefter.

SKAT er i stedet blevet en pengemaskine, hvor man sidder og overvejer, hvor man kan lade tvivlen komme SKAT tilgode, for så at sætte hele APPARATET ind mod den sagesløse borger, der stort set ingen muligheder har for at prøve sin sag og bare må til lommerne.

Vil han ikke til lommerne, så trues der med strafrenter (rockerne bruger vist et andet begreb, der hedder dummebøder) og konsekvensen kan endda være at arbejdsplads eller familie inddrages.

Det er vildt skræmmende eksempler på SKAT's fremturen, der har været fremme i medierne. Desværre er jeg ikke engang overbevist om, at den oprydning, der er igang - vil ændre adfærden betragteligt hos SKAT. Når mediestormen har lagt sig, hvad sker så?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)