Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Håndværker hjemmeside - hvor vigtigt ?

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 174
Fra  Excolo Solutions Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Som ung ville jeg simpelthen ikke ane hvor jeg skulle finde en håndværker, hvis jeg ikke kunne søge efter en på nettet. :-) Så jeg vil mene det er ret relevant - det kan du roligt sætte nogle ressourcer af på. 

Og som Hans også skriver, så køb et domæne og et webhotel allerede nu. Ja, gør det måske om 5 minutter, og start ud med hjemmesiden med det samme. Lav en blog hvor du f.eks. kommer med gode håndværker fif og råd til gør-det-selv. 

Med venlig hilsen
Nikolaj 

Nikolaj Dam Larsen, selvstændig med Excolo Solutions
Professionel .NET web udvikling og konsultation. 

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

stenager:
MEN får håndværks virksomhederne reelt flere kundet på det ?

Ja, jeg fik da over 90% af mine kunder via hjemmesiden, så kan sagtens give kunder ja, hvis ellers den ligger godt placeret ved de relevante søgninger.

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

Hej 

jeg er helt uenig med de fleste brugere, det afhænger om du skal sælge håndværker til erhverv eller private.

Hvis det er private kan de lide at kikke på en side. Hvis erhverv er det helt irrelevant, det er min personlig erfaring.

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Tilmeldt 13. Oct 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres input...

@Koludabyg...det var netop etfaringer som dine jeg var ude efter.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Men kræver så også en hel del SEO arbejde, for at give nok trafik til at holde ordrer bogen fuld.

Fra Allerød
Tilmeldt 27. Dec 11
Indlæg ialt: 794
Fra  Ordklar.dk Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter jeg bygge hjemmeside til mit lokal brandvæsen, så har vi fået flotte ord for borger, og mange andre. De synes helt klart det er fedt at brandvæsen i deres kommune har fået en hjemmeside, hvor de kan hjælp lidt omkring deres brandvæsen.

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Alle håndværkervirksomheder jeg taler med, råder jeg altid til at en hjemmeside. Det kan absolut ikke skade.

I det mindste, så lav en gratis under wordpress.com.

Ud over din hjemmeside, så SKAL du også oprette din virksomhed under Google Places.

Hvis du laver hvilken som helst søgning i Google, på et bynavn og en type håndværker, kommer der altid et kort og nogle udvalgte fra Google places bladt de første søgeresultater.

Bare se her: http://goo.gl/wUvnrm

Oprete en Google Adwords konto, og brug deres søgeordsplanlægningsværktøj til at se hvad folk søger efter. Det er gratis, du behøver ikke lave nogen adwords kampanger.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Koludabyg:
Ja, jeg fik da over 90% af mine kunder via hjemmesiden, så kan sagtens give kunder ja, hvis ellers den ligger godt placeret ved de relevante søgninger.

Yes Wink Det samme her.

Men du skal også vedligeholde med SEO, ellers må du ty til Adwords.

Ting som Koludabyg og undertegnede har været for "nærige" til at bruge.

Derudover sender jeg opgaver, jeg ikke selv kan nå til 5 andre håndsværksmestre. I bedste "malerportal" stil.

Kunne ikke idag undvære min nuværende side, som forøvrigt snart står for en udvidelse.

De første  år (2006 - 2010) brugte jeg ca. 70.000 -100.000 kr. årligt på diverse byggeportaler, for at holde omsætningen vedlige.

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 347
Fra  Art-tek Ingeniør Rådgivning ApS Skrevet kl. 01:10
Hvor mange stjerner giver du? :

En hjemmeside er en nødvendighed. - også til erhverv.
Jeg tjekker da de håndværker som jeg kommer til at samarbejde med og ikke kender via deres side. Jeg kan også være fræk at kontakte 3 tilfældige referencer som står på håndværkerens side for at kontrollere om det de lover, holder de!

Fra ukendt
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 01:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stenager.

Der er mange gode svar synes jeg.

Hvis jeg skal komme med mit bud, så vil jeg sige at du kan jo gøre den vigtig. Altså gøre den til et interessant sted hvor dine kunder og potentielle kunder gerne vil kommen, fordi hjemmesiden har noget der giver dem værdi.

Et eksempel kunne være en tilbudsberegner der giver dem en ca. pris (med forbehold forstås) udfra nogle kriterier som de kan vælge.

Den kunne også indeholde nogle gør det selv tips til små opgaver, med en forklaring på hvornår det så er vigtig at få en professionel håndværker ind over.

osv.

Altså at hjemmesiden i sig selv har en værdi der tiltrækker potentielle kunder.

Det er self. alt sammen en afvejning af hvor meget det koster at etablerer den værdi på hjemmesiden, kontra hvor "let" du kan få kunder på andre måder.

En anden ting som jeg personligt ligger vægt på er at der står en masse omkring virksomhedens baggrund, historie, medarbejdernes erfaringer osv. Jeg synes ofte at f.eks. håndværker hjemmesider indeholder alt for lidt og derfor vælger jeg at gå videre til nogle med en side hvor jeg kan finde flere informationer uden at skulle til at ringe til dem.

Det er mine bud, håber du kan bruge dem :)

Bedste hilsner

Roar

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)