1) Hvordan kan jeg bedst researche huslejepriser i området? Sker der typisk forhandling om prisen eller er det sælgers marked? 2) Hvordan kan jeg estimere udgifter til belysning og varme for et givent areal? 3) Hvor er det bedste sted at finde information om og priser på en dankort- og kasseterminal? 4) Har I en nyttig oversigt over løbende udgifter og opstartsudgifter i forbindelse med en mindre beværtning? Ikke nødvendigvis med beløb, blot hvilke kategorier jeg bør huske på. 5) Min partner og jeg er så småt begynde at diskutere principper for en samarbejdsaftale, herunder fordeling af opgaver og overskud. Jeg har erfaringm med bogholderi og økonomistyring, han har erfaring med drift af poolcafe i udlandet, ingen af os har erfaring med opstart af virksomhed. Har I nogle gode råd? Vi tænker i første omgang noget i retning af følgende: a. Hver partner skyder samme beløb i virksomheden. b. Begge partnere får fast definerede arbejdsopgaver som bliver opgjort med et fast månedligt timetal. F.eks. bogholderi, vedligeholdelse af borde, indkøb og lignende. c. Bartjeneste deles ligeligt mellem partnerne, og kan frit byttes væk til den anden partner eller 3 faste afløsere vi har på tapetet. d. Hver måned opgøres hver ejers arbejdstid, og evt. overskud fordeles tilsvarende. e. Hvordan kan vi håndtere den ulighed i kapitaltilskud der vil opstå som følge af udtrukket overskud eller yderligere indskud? På forhånd tak for al kritik og hjælpsomme kommentarer! Henvis meget gerne til brugbare tråde eller artikler om emnet som du måtte kende til. Hvis der er yderligere information du har brug for før du kan hjælpe med mine spørgsmål, så sig endelig til. Jeg er p.t. i gang med at prøve på at læse mig klogere på startvaekst.dk. |
Spørgsmål i forbindelse med opstart af poolhal
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)