Jeg har læst op på dette, men er ikke blevet meget klogere. Giver det nogen effekt på ens søgemaskineoptimering, hvis man i sine artikler laver udadgående links til gode ressourcer og andre relevante artikler?
Og hvad med, når man deler andres gode content fx på LinkedIn?
Det link der er i det du skrev, er et automatisk internt link. Amino der linker til en side på amino.dk. De er meget gode at have, sådan noget interne links.
Ja, det gør det. Du skal tænke på det samlede indtryk dit website giver. Et website uden udgående links er ikke naturligt.
Google fornemmeste opgave er at levere de bedste søgeresultater, og hvis jeg Googler "brugt bil", så lister Google en lang række sites, som de har vurderet er det bedste resultat i forhold til min søgning. Og kort fortalt, hvis der er 2 sites der skriver om brugte biler, og det ene ikke har nogle udgående links, og det andet har en række links til andre sites som også skriver om brugte biler, så vil Google som udgangspunkt vægte det sidste eksempel højere.
Et site uden relevante udgående links er det samme som en blind vej.
Nu er dette meget simplificeret, da der er hundredevis af andre faktorer som er mere vigtigere, men ja, det har indflydelse på din SEO.
Det bekræfter min egen tanke om, at det da må være bedst for de søgende. Og derfor bedre rated. Det glæder mig faktisk også, for så kan man være en god fætter, der viser sine kilder, og samtidig bliver belønnet for det.
Ja, det gør det. Du skal tænke på det samlede indtryk dit website giver. Et website uden udgående links er ikke naturligt.
Google fornemmeste opgave er at levere de bedste søgeresultater, og hvis jeg Googler "brugt bil", så lister Google en lang række sites, som de har vurderet er det bedste resultat i forhold til min søgning. Og kort fortalt, hvis der er 2 sites der skriver om brugte biler, og det ene ikke har nogle udgående links, og det andet har en række links til andre sites som også skriver om brugte biler, så vil Google som udgangspunkt vægte det sidste eksempel højere.
Et site uden relevante udgående links er det samme som en blind vej.
Nu er dette meget simplificeret, da der er hundredevis af andre faktorer som er mere vigtigere, men ja, det har indflydelse på din SEO.
Undskyld for off-topic, men når jeg læser dette, så tænker jeg om affiliate links dermed også vil være nyttige såfremt det er relevant i forhold til siden, eller om det vil være at betragte som "en blind vej"?
Anmeldelser af Slyngevugger - Moonboon Slyngevugge, Membantu Slyngevugge, Nonomo Slyngevugge - Slyngevugge Motor, Slyngevugge Stativ. Alt om slyngevugger!
Har du et site om modetøj så er det fint at linke til H&M for eksempel, men sætter du et affiliate link på, vil linket pege på affiliate udbyderen (Tradedoubler, euroads, partner-ads etc) og ikke H&M domænet.
Så selv om brugeren kommer videre til H&M, så se ser Google (og andre søgemaskiner) det som et affiliate link, hvilket ikke belønnes.