Nu er det rent faktisk ikke mig der sidder med økonomien, ikke mere!
det tror jeg er ret godt
bare du så ikke skælder folk ud for at bogføre korrekt med hvorfor fanden bogfører du noget der ikke er betalt eller giver konkrete råd om at man aldrig laver kreditnota til ikke betalte regninger
Lad mig stille og roligt gi et par punkter hvor dit system vil gi problem
Du fakturerer arbejde 12 december for 40.000 kr godt udført IT arbejde. Kunden betaler efter 30 dage den 12. januar næste år
1 Du får nu momsen ind i 1. kvartal året efter den SKULLE ind og vil få bod ved ethvert check
2 Du får de 40.000 kr ind som indtægt i året efter der hvor det skulle være, og dit regnskab og din skat bliver forkastet ved check
Det er helt samme sag med de fakturaer du selv får. Hvis du f.eks. betaler 30 dage efter du har fået en faktura, så kommer din udgift måske i forkert kvartal og i forkert år
Der ER givet folk der bogfører og bruger banken som eneste "balance" kontrol - men hvis man har den "uvane", så skal man som minimum hver kvartal afslutning gå ind og bogføre alt - uanset betalt eller ikke - og så mister man alligevel muligheden for at bruge banken
Man bogfører egene fakturaer debet mod ex "debitorer tilgode" - og når pengene kommer så kredit samme konto og debet banken og de regninger man selv får - kredit "kreditorer øvrige" og når man betaler dem - debet samme konto og kredit bank - så kan man både se hvordan det går med ens virksomed OG man får momsen korrekt.
Jeg tror man kan sige, at HVIS staten en gang kom med regel om, at man i stedet for faktura dato brugte betalingsdato som bogføring og dato for moms og skat - så ville det ændre en del i rytmen for deres indtægter - og sikkert skabe rum for lidt for rigelig kreativitet for flytning af betalinger, men det ville da givet lette en masse bogføringer og skabe en bedre rytme i likviditet i forhold til f.eks. moms. Det sker dog ikke 
Egentlig troede jeg aldrig jeg skulle komme af med linket om HVORNÅR BOGFØRER man - men hvis nogen stadigt er i tvivl kan det læses 
ha en super week-end alle