Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dinero sendt faktura der blev annulleret

Side 4 ud af 5 (42 indlæg)
Fra Hvidovre
Tilmeldt 19. Sep 13
Indlæg ialt: 185
Fra  Connspire Aps Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Jeg mener at din metode ikke lever op til momslovens paragraf 52 a, stk 5 om kreditnotaer.

SÅ er det sku godt at vi bruger et regnskabprogram, hva? :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46634
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:41

Ronnie - Connspire:

John.. Du forstår ikke hvad det er jeg prøver at fremstønne..

Jeg kalder det for x og y og z i mine daglige rutiner! Jeg kunne kalde annulleringsbilag for kartofler, og fakturar for nøgler, og kreditnotaer for bildøre, og klassekladder for mongolpapir.. Jeg gør det fordi at det er nemmere for MIG at holde styr på hvad BANKEN har været involeret i, og IKKE involveret i. Dinero, billys billing, sap, c5 og alverdens andre regnskabsprogrammer bogfører det som det SKAL se ud, til TRODS for hvad jeg/vi kalder det internt!

Hvorfor bliver du ved? 

Fordi du udgør en "trussel mod folk der vil gøre ting korrekt helt enkelt med "tosse"udsang som g hvorfor H*****e har du bogført den uden at få betaling??  citat slut 

slut nu - du ved ikke nok om regnskab - du vrøvler rent ud i mine ører og den er ikke længere Du SKAL bogføre når du sender en regning uanset du har fået betalt 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 00:52

Hej Ronnie,

Nu er det ikke fordi jeg ønsker at trække denne tråd længere, da jeg kan se at trådstarter har fået de råd han ønskede og kan bruge.

Jeg er bare lidt forvirret over din formulering og argumentering i ovennævnte. Jeg forstår det lidt som om du mener at papirgangen (fakturaer, kreditnotaer etc.) kun er officielle/gældende når banken har været involveret. Når du skriver involveret antager jeg du mener når der er faldet betaling?

Jeg kan kun referere til vores eget firma, som dog ikke bruger Dinero. Men her laver vi ALTID en kreditnota til de fakturaer som af den ene eller anden grund skal krediteres. Jeg skal ikke gøre mig klog på alle regnskabssystemer, men jeg nægter at tro på(for at bruge dine egne ord)at du kan tørre røv i de udstedte fakturaer hvis der ikke er modtaget betaling. Det har ikke været tilfældet i de par systemer vi har benyttet. Jeg ville personligt have et forklaringsproblem overfor vores revisor hvis der stod flere åbne fakturaer i vores system ved gennemgan. Vores bogholder havde dog nok givet mig et kærligt los i røven inden :-)

Ud fra din profil kan jeg se din virksomhed er startet i 2013. Jeg syntes virkelig du skal få en snak med din revisor omkring bogføringen i din virksomhed. Jeg håber og tror på du har helt styr på den del af din forretning, men det kan blive en dyr affære hvis det ikke er tilfældet.

Jeg er ikke ekspert på området, men det sidste skal kun ses som et velment råd.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 19. Sep 13
Indlæg ialt: 185
Fra  Connspire Aps Skrevet kl. 00:58

jsn.soendergaard:
Jeg er ikke ekspert på området, men det sidste skal kun ses som et velment råd.

De er altid velkomne :)

Nu er det rent faktisk ikke mig der sidder med økonomien, ikke mere! Men man skal jo kunne det, når ens partnere er ude at rejse, er syg eller andet. Det eneste jeg rent faktisk gør er kun at tjekke/lave kassekladder.
Jeg er IT mand med stort I, og stort T. :)

Og for bedre at kunne hitte ud af disse ting, putter jeg ting i bunker/kasser, så jeg ved hvilke fakturar og kreditnotaer jeg skal lede efter i bankkonto oversigten. Det er, som jeg har prøvet at sige for 20. gang, noget jeg gør for at kunne holde styr på tingene selv. I starten lavede jeg monster store fejl! Blandede konti i banken sammen og "p*s og l*rt".. Så jeg kom på det her system for at kunne hitte ud af det selv :)

Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 01:16

Men så tror jeg desværre flere af dine svar forvirrer mere end de gavner :-)

Jeg har forstået at du prøver at rådgive ud fra dit eget system. Men det var ikke til at læse ud fra det svar du gav trådstarter, ihvertfald ikke fra min side af skærmen.

Jeg forstår udmærket også godt du ønsker at sætte dig ind i tingene omkring økonomi, det har du også pligt til som virksomhedsejer. MEN hvis ens interesse og kompetencer ikke ligger i f.eks bogføring, momsregnskab, skatteregler etc. så er det virkelig svært at gøre sig klart og tydeligt forståelig på området. Især fordi det ligger lovgivning og regler til grund for området.

Som du selv skriver - du er IT mand med stort I. Jeg er Sælger med stor S og læser med stor interesse de mange gode råd herinde, men jeg vil ikke give mig i kast med at rådgive på områder jeg ikke var 100% sikker på :-)

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 06:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ronnie - Connspire:
En kreditnota er kun aktuelt såfremt du har modtaget betaling, og skal tilbageføre. Du kan roligt slette fakturaen.
NoStar

Du er helt gal på den.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46634
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:22

Ronnie - Connspire:

Nu er det rent faktisk ikke mig der sidder med økonomien, ikke mere!
det tror jeg er ret godt Smile bare du så ikke skælder folk ud for at bogføre korrekt med hvorfor fanden bogfører du noget der ikke er betalt  eller giver konkrete råd om at man aldrig laver kreditnota til ikke betalte regninger

Lad mig stille og roligt gi et par punkter hvor dit system vil gi problem

Du fakturerer arbejde 12 december for 40.000 kr godt udført IT arbejde. Kunden betaler efter 30 dage den 12. januar næste år

1 Du får nu momsen ind i 1. kvartal året efter den SKULLE ind og vil få bod ved ethvert check

2 Du får de 40.000 kr ind som indtægt i året efter der hvor det skulle være, og dit regnskab og din skat bliver forkastet ved check

Det er helt samme sag med de fakturaer du selv får. Hvis du f.eks. betaler 30 dage efter du har fået en faktura, så kommer din udgift måske i forkert kvartal og i forkert år

Der ER givet folk der bogfører og bruger banken som eneste "balance" kontrol - men hvis man har den "uvane", så skal man som minimum hver kvartal afslutning gå ind og bogføre alt - uanset betalt eller ikke - og så mister man alligevel muligheden for at bruge banken

Man bogfører egene fakturaer debet mod ex "debitorer tilgode" - og når pengene kommer så kredit samme konto og debet banken og de regninger man selv får - kredit "kreditorer øvrige" og når man betaler dem - debet samme konto og kredit bank - så kan man både se hvordan det går med ens virksomed OG man får momsen korrekt. 

Jeg tror man kan sige, at HVIS staten en gang kom med regel om, at man i stedet for faktura dato brugte betalingsdato som bogføring og dato for moms og skat - så ville det ændre en del i rytmen for deres indtægter - og sikkert skabe rum for lidt for rigelig kreativitet for flytning af betalinger, men det ville da givet lette en masse bogføringer og skabe en bedre rytme i likviditet i forhold til f.eks. moms. Det sker dog ikke Big Smile

Egentlig troede jeg aldrig jeg skulle komme af med linket om HVORNÅR BOGFØRER man - men hvis nogen stadigt er i tvivl kan det læses Big Smile

ha en super week-end alle

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Gistrup
Tilmeldt 8. Oct 13
Indlæg ialt: 40
Fra  Mersholm Skrevet kl. 11:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg hader at blande mig i den her slags ting, men den er efterhånden kørt så langt ud at jeg føler mig nødsaget til det.

Ronnie, du er da helt væk på et eller andet, og på den måde du formulere dig minder det lidt om at du er på kanten af momsloven.

En faktura bogføres da i udsendelsesøjeblikket for korrekt momsregnskabsføring. Og i trådstarterens situation er en kreditnota da klart at foretrække.

Thumbs up til John Hannover for at have taget den svære kamp mod skråsikkerheden.

Mvh.

Jonas

Professionel it-rådgivning. Speciale i udvikling og administration. +45 4166 7765

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 11:38

Jonas Mersholm:
Thumbs up til John Hannover for at have taget den svære kamp mod skråsikkerheden.
YesStarStarStarStarStar

Side 4 ud af 5 (42 indlæg)