God fredag alle. |
Der skal lige nævnes, at jeg altså ikke er sikker på det er "immaterielle anlægsaktiver", det er nemlig ikke sådan at der i mit regnskab står noget på denne konto.
God fredag alle. |
Der skal lige nævnes, at jeg altså ikke er sikker på det er "immaterielle anlægsaktiver", det er nemlig ikke sådan at der i mit regnskab står noget på denne konto. |
Jeg vil ikke vove svar - men vil mene den der svarer må se på hvorfor det skulle være uden moms - hvis ellers det er B2B når det sker fra en personlig virksomhed som et salg og det virker det jo ikke som- Det er jo som om det er køb af en virksomhed hvad man jo ikke kan i personlig virksomhed uden en del af det hele er goodwill - for det lyder ikke som beskrevet, som at det kan beskrives som overtagelse af aktiver bare - men der kan mangle lidt info i at nogen kan svare smart. vh |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Hvis der ved salget er tale om ALLE væsentlige aktiver i virksomheden, er det momsfrit. Solgte selv et web-site for 400.000 kroner, hvor det bindende svar fra SKAT var OK at det var momsfrit. Men hvis der stadig er aktiver tilbage efter salget, så skal der moms på. Men spørgsmålet gør jo på hvordan det bogføres, så tænker at du skal skrive en faktura uden moms til køber, som denne så betaler. |
Moms eller ej? Det er momslovens paragraf 8 som er i spil her. |
Så enkelt er det vist ikke: http://www.tax.dk/jv/da/D_A_4_5_3.htm |
Vi er ikke uenige Jesper. Spørgsmålet er i første omgang om der er tale om afståelse af virksomhed eller salg af aktiver. Det kan jeg ikke læse ud af tråden. |
En god tråd hvor vi alle vel faktisk er enige om, at vi har svært ved at se, om det er aktiver eller goodwilæ/virksomhed så tag en revisor eller anden ind konkret trådstarterr vh |
Tak for de mange gode indlæg. |
du skal lige være opmærksom på, at du jo får helt samme CVR nummer og dermed helt samme virksomhed i det næste projekt hvis det også er en personlig virksomhed - det bliver ikke en ny virksomhed vh |