Hej Jeg er i opstart med mit smykkefirma. Jeg designer og laver prototypen og sender den derefter videre til Grækenland og får dem først retur når de er salgsklar. Jeg har på nuværende tidspunkt fået lavet en del i sølv, som både er tiltænkt til fremvisning og salgs brug. Sølvet der er brugt er sølv jeg har haft i mange år. Det er blevet smeltet om og har derfor været ideelt at bruge til fremstilling af smykkerne. Når jeg så har registreret mig, og forhåbentlig begynder at tjene nogen penge har jeg jo ikke nogen kvittering for det sølv, da det jo som sagt bare er smeltet om, af alt det jeg havde i forvejen. For lige at ridse det op. Jeg bliver registreret. Jeg begynder at sælge de smykker, jeg har fremstillet før jeg blev registreret. Jeg har indtjening, men intet "bevis" for min udgift. Er det et problem, eller fungerer det som, at det jeg tjener, og som jeg ikke har udgiftsbevis for, bliver jeg trukket 100% i min personelig indkomst af? Håber I kan hjælpe. På forhånd tak. Berit |
Du er nødt til at skaffe dokumentation for din udgift, ellers får du som jeg ser det personlig skat af hele salget. Det kan være dokumentation i form af at din virksomhed som registreret køber sølvet af dig - MEN ikke en fiktiv regning - et eller andet må indgå som gram og lødighed dokumenteret for den der omsmelter - gram og lødighed dokumenteret af den der har modtaget sølvet i Grækenland - og der meget gerne noget registreret
Hvordan har grækerne fået dit sølv ned? De må jo ha sølvet så de kan lave smykker af dine prototyper - der må vel være en dokumentation på værdi og at det er dig der ejer det sølv der jo så åbenbart ligger i Grækenland. Ligger det i DK er det vel at få det vurderet hos en sølvhandler - gi ham det og få dokumentation for værdien, og den sælger du så til din virksomhed
Du er nok nødt til at skaffe doumentation for sølvvægt og lødighed som du har indskudt, ellers vil den ikke gå igennem
vh