Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Offshoreselskab?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Assens
Tilmeldt 17. Aug 13
Indlæg ialt: 18
Fra  Carry Communication Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer

Jeg vil gerne starte som selvstændig tekstforfatter/kommunikationskonsulent. Jeg søger råd fra jer, om et offshoreselskab er den rigtige løsning for mig, da jeg ikke har fast adresse i Danmark. Jeg bor i Tyrkiet p.t., og har planer om at bo det meste af året i Tyrkiet. Jeg har gode kontakter her, så jeg vil forsøge at få tyrkiske kunder, men tidligere har jeg løst en del opgaver i DK, så det er naturligt, at jeg også fortsætter med at prøve at få danske kunder. Jeg vil være i DK et par gange om året. Derudover har jeg også boet i England i 7 måneder hos en engelsk familie, som nærmest er blevet som en ekstra familie for mig, så de vil også gerne hjælpe mig med at skaffe engelske kunder, hvis de kan... Så det er jo altsammen rigtig dejligt, men lidt forvirrende i forhold til, hvor jeg skal oprette min virksomhed? Er et offshoreselskab mon den bedste idé?

Jeg har ingen planer om at starte et offshoreselskab for at opnå skattefordele/slippe for skat - jeg vil bare gerne gøre det mest korrekte. Jeg ved også, at en del mennesker har negative opfattelser af et offshoreselskab, så det påvirker også min beslutning. Der er før blevet skrevet om offshoreselskaber i Aminodebatten, men jeg fandt det ikke helt relevant i forhold til min situation, så håber I kan hjælpe?

På forhånd mange tak!

Venlig hilsen 

Astrid 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 282
Fra  J. Møller Skrevet kl. 11:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Astrid,

Hvad end du ikke har tanker om skattespekulation, så kommer vi ikke uden om skat;-)

Tyrkiet har en global skattelov, såvidt jeg husker, som gør, at du beskattes med tyrkisk skat, uanset hvorfra dine penge er tjent, så længe du har fast bopæl i Tyrkiet. (Lidt lige som den danske skattelov)

Jeg vil derfor oprette et selskab på Cypern, som er tæt på Tyrkiet, men du vil opnå en række fordele selskabsmæssigt ved handel i EU, da Cypern er medlem, hvilket jo endnu ikke er tilfældet for tyrkiet.

Din indkomst i Cypern registreres så med tyrkisk beskatning.

Er du i øvrigt i DK mindre end 180 dage årligt, så har du ingen skattepligt her.

Du opretter blot en dansk filial af dit Cypern-selskab og så kan du handle helt som du vil.

Alternativt findes såkaldte Europaselskaber, men det er kun fordelagtigt, hvis du handler bredt og med forholdvis høj omsætning.  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Astrid Scheel Meyer:

Jeg vil gerne starte som selvstændig tekstforfatter/kommunikationskonsulent. Jeg søger råd fra jer, om et offshoreselskab er den rigtige løsning for mig,

Keep it simple!

Der er ingen grund til at rode sig ud i store konstruktioner (som koster penge) før du tjener rigtig mange penge. Start ud i et tyrkisk firma (hvad der måtte passe dig bedst).

/Henrik

Fra Assens
Tilmeldt 17. Aug 13
Fra  Carry Communication Skrevet kl. 23:14

Hej Jesper

Tusind tak for dit svar, der var meget brugbart. Det lyder som en god idé, hvad du foreslår, så det vil jeg gøre. 

Mange hilsner

Astrid 

Fra Assens
Tilmeldt 17. Aug 13
Fra  Carry Communication Skrevet kl. 23:23

Hej Henrik

Mange tak for svar. Det vil jeg have med i mine overvejelser, om jeg skal spare besværet/pengene og starte ud med en tyrkisk virksomhed. 

Mange hilsner

Astrid 

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 00:44

Henrik Koudahl:

Astrid Scheel Meyer:

Jeg vil gerne starte som selvstændig tekstforfatter/kommunikationskonsulent. Jeg søger råd fra jer, om et offshoreselskab er den rigtige løsning for mig,

Keep it simple!

Der er ingen grund til at rode sig ud i store konstruktioner (som koster penge) før du tjener rigtig mange penge. Start ud i et tyrkisk firma (hvad der måtte passe dig bedst).

/Henrik

Hvem siger det er store konstruktioner? Det koster ikke meget mere end 500-1000 kr om måneden at drive de fleste offshore selskaber. Det er klart at der kan være startomkostninger, men det er jo ingenting i forhold til fx et Aps. De har så ofte også langt mindre strikse krav til indrapportering osv, så der sparer man allerede den danske bogholder væk.

Jeg synes et firma på Cypern eller Malta lyder som en fin ide. Du kan jo tage en uge på ferie til begge og snakke med nogle advokater. Tyrkiet er ikke et land jeg forbinder med retsikkerhed.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:18

Hej Astrid

Det lyder som om du faktisk lever mere eller mindre offshore p.t. som permanent traveller og det er

så i sig selv vanskeligt at fastslå hvilket land der har beskatningsretten. Opretter du et selskab

skulle det være for at reducer en beskatning - som i forvejen formodentlig er stærkt begrænset,

så hvorfor bekymre sig ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)