Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart fodboldhold

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Oct 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg er forholdsvis ny her på Amino, men håber der er nogen her der kan hjælpe mig med nogle spørgsmål og give lidt ideer.

Jeg har for nyligt startet et fodboldhold hos en forening i Kolding. Vi planlægger at tilmelde os JBU's 7-mands turnering i foråret 2014. Vi er pt. 10 medlemmer og planlægger at være ca. 12 mand. 

I den forbindelse vil vi gerne prøve at finde nogle sponsorer, der kan hjælpe med køb af kamp uniformer, bolde og desuden hjælpe lidt med de øvrige omkostninger vi har i opstarten. Mit spørgsmål er derfor om der er nogle her på Amino der kan hjælpe med nogle gode ideer til hvor vi kan søge eller eventuelt hjælpe med at skabe kontakt? Vi har indtil videre planlagt at søge hos Carlsbergs sportsfond og desuden OK benzin. 

Vi deltager gerne i velgørenhedsløb eller lign. for at give en eventuel sponsor eksponering, det skal dog helst være i trekantsområdet eller østjylland.

Alle råd og hjælpende kommentarer er velkomne.

Mvh

Buchwald

Fra Suldrup
Tilmeldt 7. Aug 13
Indlæg ialt: 171
Fra  BOXIT Skrevet kl. 10:50

Hej Buchwald

Lav en liste over lokale virksomheder.

Gennemgå listen og brainstorm om hvad i kan give af værdi til virksomheden som tak for sponsorat.

De virksomheder i ikke kan finde på en reel værdi at give tilbage, kan i lige så godt kassere.

Ring til/besøg de virksomheder der er tilbage på listen og fremlæg ideerne.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:09

Hej Buchwald.

Pava Produkter A/S har deres egen lokalsports fond, hvor de uddeler 10 000 om måneden, men de har desuden også generelle sponsorater. 

Derudover har de fleste banker, større fødevareproducenter, ejendomsmæglerkæder, energiselskaber og sportskæder også sponsorater eller fonde. 

Held og lykke! :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47151
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:19

Bare så du er lidt forberedt. I har to ting der gør det op ad bakke

1 I er ikke igang rigtigt - der tales forår 2013

2 I vil være 12 mand

De fleste fonde der giver til sport giver først og fremmest kun til noget etableret (ved jeg i alle fald fra en ret stor fond jeg sidder i udvalg for). Det skyldes at der er masser af ansøgninger fra klubber som består af udbrydere fra andre klubber - startet på bestyrelsesskænderier, og i mange fald er planerne store, men det bliver aldrig til noget, og en fond vil helt generelt være sikker på, at pengene kommer i brug til formålet, hvilket er svært for helt nystartede eller ikke startede sportsklubber

Den med kun 12 mand? Ja der gives jo sponsorater til enkelt personer - og det behøver ikke være en stop klods MEN disse enkelt personer vil ofte være store atleter som har store forbund bag sig. 

Det er f.eks. meget vanskeligt at ville købe en kajak og udstyr for sponsorpenge, fordi man vil starte en ny karriere - det er langt lettere for klubber som har etableret sig i lokal samfundet, at få midler til anskaffelse af ting 

Endeligt skal I nok søge om konkrete ting. Hvis det har karakter af "drift" vil I begrænse jer i forhold til antal fonde. Er det til en ny bane (som mange kan få glæde af) til bolde, net osv så er det lettere. Også trøjer kan være i spil, men igen - de fleste vil sige, at det må de 12 selv købe

Endeligt kan tilskud til rejser - for at deltage i turnering i Berlin osv være noget der kan søges til, men igen - det ville være lettere hvis I var børn og medlemmer af en større klub hvor formålet kunne være "det gode liv - sammenhold - motion" o.l.

Held og lykke med det

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)