Der har været snak om at der skulle en database over dårlige kunder som var tiltænkt erhvervslivet ligesom alle de databaser over dårlige virksomheder, for netop at undgå dette, men loven er jo mest tiltænkt at hjælpe forbrugerne, derfor må man bare når man møder disse uheldige kunder glemme dem og komme videre indtil der kommer en database som gør det muligt for almindelige virksomhedsejere at få hjælp.
Og dog må man sige at hvis lige netop denne kunde har 22 andre sager, så var man måske kommet et stykke ved at lave en søgning i RKI, hvis ingen har reg. ham der med så mange sager, så er han en heldig person.
Men igen det koster og man skal altid opveje om det er pengene værd.
I grunden et ok råd - men ts HAR jo allerede gang i et inkassobureau og de siger sådan set, at kunden ikke betaler sin regning. Så i det tilfælde kan man næsten være sikker på at nem inkasso også bare ender med at sende en regning.
(- Det er ikke mig, der har givet dig 1 stjerne )
Til trådstarter. Ti års erfaring siger mig, at der ikke er så meget at gøre ved det. Hvis dit inkassofirma kan give dig skriftlig dokumentation på, at det vil være formålsløst at forsøge at inddrive pengene, kan du afskrive beløbet som "tab på debitorer", men det er da møgtræls.
Med større opgaver bør man søge så mange oplysninger om kunden, som man kan, men jeg vil vove at påstå, at man aldrig kan være helt sikker på at få sine penge. Medmindre man er cool nok til at få dem forud. Det er vi ikke.