Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Under 18, ene mand

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Oct 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Amino.

Jeg er i gang med at få produceret et brand, har fundet nogle der kan lave tee's til mig til en okay pris. 
Men jeg skal jo oprettes, men jeg er under 18, kommer der nogle problemer ud af det. Også har jeg ikke
helt forstået det med skat, fordi jeg skal vel betale skat af det jeg indtjener, men hvor stor procent skal man
betale, har set en masse bud på det. Hvad hvis jeg tager en kammerat med i det, skal man så registrer
ham nogle steder for at være med i det?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46695
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:22

Du må omsætte/sælge (ikke tjene om omsætte) for op til 50.000 kr på 12 vilkårlige måneder i træk og heller ikke kan forudse at komme til det. På den måde behøver du ikke registrere firma læs om MOMSREGISTRERING FORPLIGTELSE  da det kan være lidt dyrt at misse den

Hvis du kan forvente at komme op over 50.000 kr omsætning skal du til at søge DISPENSATION FOR AT STIFTE som du kan læse i linket når du er under 18 år.

Michaelkudahl:
l en okay pris. 
Men jeg skal jo oprettes, men jeg er under 18, kommer der nogle problemer ud af det. Også har jeg ikke
helt forstået det med skat, fordi jeg skal vel betale skat af det jeg indtjener, men hvor stor procent skal man
betale, har set en masse bud på det.
du skal betale helt samme skat som hvis du arbejder, d.v.s. du har dit frikort/fradrag og derover ca 44% inkl. am bidrag

Michaelkudahl:
Hvad hvis jeg tager en kammerat med i det, skal man så registrer
ham nogle steder for at være med i det?
ja hvis han skal være medejer af en virksomhed skal I stifte I/S (og er i begge under 18 begge ha dispensation)

brug lidt tid på linkene, så vil du kunne spørge videre på et bedre grundlag - god vind med det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Oct 13
Skrevet kl. 20:40

Tak for svaret det hjalp meget.

Men hvis man så tjener under de 50.000kr, så skal man ikke oprette noget CVR-NUMMER, da det er det man trækker skatten over?
Efter som jeg har forstået kan jeg faktisk allerede nu, bare begynde at sælge eller hvad, eller skal man skrives ind et sted at man
har tænkt sig at sælge? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46695
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:47

hvis du forventer at være under de 50 t på 12 mdr må du gå igang med det samme - men du skriver igen TJENER og det er OMSÆTTER/SÆLGER de 50.000 drejer sig om som du kan se af linket fra før - Du skal føre regnskab og overskuddet skal du opgive i forskudsopgørelse og årsopgørelse til skat - Ellers skal du ikke skrives ind men du kan anmode skat om udvidet selvangivelse så den er klar til dig efter årsskiftet en gang

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Oct 13
Skrevet kl. 20:50

Ja mente også sælger. 
Men tusind tak for hjælpen, var en god støtte :) 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)