Kære aminoer, Se også artiklen fra Trendsonline.dk, som dækker rimelig godt konceptet omkring GiftZoo: http://trendsonline.dk/2013/06/07/giftzoo-et-nyt-digitalt-gaveunivers-2/ GiftZoo forretningsmodel bygger på affiliates aftaler. Vi har været i luften i lidt over 1 måned og vi har allerede produkter fra mere end 100 forhandlere på sitet. Nogle ting vi fokuserer på nu er at udvikle de sociale aspekter på GiftZoo og forbedre gaveforslagsmekanismerne (produkter/indhold/datakvalitet), så vi kan skabe højere værdi for vores brugere. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre lidt feedback fra jer iværksætterhoveder. Hvad er jeres første indtryk af GiftZoo? Hvad synes i om sitet/konceptet? |
- "Wauw fedt! Det må jeg se på, sådan en hjemmeside har jeg ofte savnet!" Var det første jeg tænkte, da jeg læse om konceptet..
Men øv hvor blev jeg skuffet.
Siden er god overskuelig, måske der kunne arbejdes lidt med designet. Udvalget i inspiration er meget ensidigt, du lægger op til at, her kan man få den her unikke idé, til den helt rigtige personlige gave. At give en gave handler for mange om at få et stort smil og et oprigtigt tak, den anden vej og ikke så meget om hvad gaven ér. Derfor er det vigtigt for giver, at ramme plet, med valget af gave. Men ikke alle er lige kreative eller har overskudet til at gå i flere dage, og tænke over den helt rigtige gave.
Når jeg så kigger på gave ideerne, så ligner det bare en liste over nogle tilfældige produkter, som nogle gerne vil sælge. Fuldstændig blottet for personlighed, kedelige "døde" billeder af en masse f.eks. computertasker, som alle ser billige og ens ud. Gadgetdelen, vil jeg foreslå at du deler op i gadget og hadegaver (om muligt) da jeg hurtigt afskriver hele sortimentet, da mange af varene virker useriøse og jeg leder efter en seriøs og genial personlig gave.
Jeg savner beskrivelser ved hvert gaveforslag ikke kun ang. produktets funktion, men også hvem produktet henvender sig til. Er produktet især en oplagt gave til et bryllup, er dette køkkenredskab mest værdsat af kvinder eller mænd og i hvilken aldersgruppe. Er der nogle traditioner forbundet med denne indgraverede sølvske osv. Målgruppe målgruppe målgruppe, det må være hoved essensen i dit koncept.
Fedt at kunne dele sin ønskeliste på Facebook, så giver ikke behøver at spørge modtageren direkte og modtageren ikke behøver at indrømme (lade det være usagt) at han/hun faktisk har skrevet en ønskeliste. Som jo i sig selv er tabubelagt for de fleste over 15. Snedigt!
Jeg kunne ønske mig en funktion, der hjalp mig med at finde en personlig gave og ikke bare en liste over nogle produkter der kan pakkes ind. Måske et spørge skema, hvor man kan krydse nogle egenskaber af omkring modtageren af gaven og anledning, f.eks. interesser, alder, civilstatus, bryllup, barnedåb etc. Derud af vil man få en liste over hvilke ting en person i den målgruppe ofte ønsker sig baseret på psykologi og tendenser. Hvis man så lige får et godt tilbud på disse gaveforslag oven i hatten, så vil jeg side tilbage med et stort smil og dankortet i hånden!
Beklager hvis tonen er for hård, jeg håber at du for det til at spille, jeg vil personligt sætte stor pris på sådan en hjemmeside!
Mvh Anne