Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

GiftZoo.. Få hjælp til at finde den perfekte gave. Nyt internetkoncept. Hvad synes i?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 391
Fra  Novitas A/S Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminoer,

Efter 2 års fravær og fokus på at opbygning af softwarevirksomheden Novitas, så er jeg nu tilbage på nyt eventyr/opstart.

Jeg og vores team har i de sidste mange måneder arbejdet på at udvikle et internetkoncept kaldet GiftZoo (http://www.giftzoo.com/dk).

GiftZoo formidler kontakt mellem gavegivere og webshops.

GiftZoos gaveunivers hjælper på den måde webshops med at øge omsætningen. Konceptet bunder i, at det skal være lettere at vælge den helt perfekte gave.

Vi ønsker med GiftZoo at bygge en intelligent social gaveplatform, der baseret på adfærd, interesser og relationer på sociale medier (FacebookGiftZoo, osv.) hjælper med at foreslå brugerne gode og relevante gaveforslag til sine venner og familie.

Se også artiklen fra Trendsonline.dk, som dækker rimelig godt konceptet omkring GiftZoo: http://trendsonline.dk/2013/06/07/giftzoo-et-nyt-digitalt-gaveunivers-2/

GiftZoo forretningsmodel bygger på affiliates aftaler. Vi har været i luften i lidt over 1 måned og vi har allerede produkter fra mere end 100 forhandlere på sitet.

Nogle ting vi fokuserer på nu er at udvikle de sociale aspekter på GiftZoo og forbedre gaveforslagsmekanismerne (produkter/indhold/datakvalitet), så vi kan skabe højere værdi for vores brugere.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre lidt feedback fra jer iværksætterhoveder. 

Hvad er jeres første indtryk af GiftZoo? 

Hvad synes i om sitet/konceptet?

Shipmondo.com | En komplet fragtløsning til din virksomhed.

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 29. Sep 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 01:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

- "Wauw fedt! Det må jeg se på, sådan en hjemmeside har jeg ofte savnet!" Var det første jeg tænkte, da jeg læse om konceptet..

Men øv hvor blev jeg skuffet. 

Siden er god overskuelig, måske der kunne arbejdes lidt med designet. Udvalget i inspiration er meget ensidigt, du lægger op til at, her kan man få den her unikke idé, til den helt rigtige personlige gave. At give en gave handler for mange om at få et stort smil og et oprigtigt tak, den anden vej og ikke så meget om hvad gaven ér. Derfor er det vigtigt for giver, at ramme plet, med valget af gave. Men ikke alle er lige kreative eller har overskudet til at gå i flere dage, og tænke over den helt rigtige gave.

Når jeg så kigger på gave ideerne, så ligner det bare en liste over nogle tilfældige produkter, som nogle gerne vil sælge. Fuldstændig blottet for personlighed, kedelige "døde" billeder af en masse f.eks. computertasker, som alle ser billige og ens ud. Gadgetdelen, vil jeg foreslå at du deler op i gadget og hadegaver (om muligt) da jeg hurtigt afskriver hele sortimentet, da mange af varene virker useriøse og jeg leder efter en seriøs og genial personlig gave.

Jeg savner beskrivelser ved hvert gaveforslag ikke kun ang. produktets funktion, men også hvem produktet henvender sig til. Er produktet især en oplagt gave til et bryllup, er dette køkkenredskab mest værdsat af kvinder eller mænd og i hvilken aldersgruppe. Er der nogle traditioner forbundet med denne indgraverede sølvske osv. Målgruppe målgruppe målgruppe, det må være hoved essensen i dit koncept.

Fedt at kunne dele sin ønskeliste på Facebook, så giver ikke behøver at spørge modtageren direkte og modtageren ikke behøver at indrømme (lade det være usagt) at han/hun faktisk har skrevet en ønskeliste. Som jo i sig selv er tabubelagt for de fleste over 15. Snedigt!

Jeg kunne ønske mig en funktion, der hjalp mig med at finde en personlig gave og ikke bare en liste over nogle produkter der kan pakkes ind. Måske et spørge skema, hvor man kan krydse nogle egenskaber af omkring modtageren af gaven og anledning, f.eks. interesser, alder, civilstatus, bryllup, barnedåb etc. Derud af vil man få en liste over hvilke ting en person i den målgruppe ofte ønsker sig baseret på psykologi og tendenser. Hvis man så lige får et godt tilbud på disse gaveforslag oven i hatten, så vil jeg side tilbage med et stort smil og dankortet i hånden!

Beklager hvis tonen er for hård, jeg håber at du for det til at spille, jeg vil personligt sætte stor pris på sådan en hjemmeside!

Mvh Anne

Fra Odder
Tilmeldt 2. Sep 13
Indlæg ialt: 72
Fra  Helsekost-online.dk Skrevet kl. 07:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes det er lidt irriterende at når man finder et godt produkt, og trykker på gå til butik, så lander man på jeres forside.

Syntes eller godt om selve konceptet.

Helsekost online forhandler bl.a med Biosym, Læsø Salt, Lekaform og Sæbeværkstedet.

Fra Odense
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 391
Fra  Novitas A/S Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anne,

Tak for et detaljeret og konstruktivt svar.

Jeg synes du kommer ind i nogle rigtige gode punkter, og som også er vores ømmepunkter lige nu.

Når man som forbruger handler ting på nettet til sig selv, så vil man bruge tid på at finde det rigtige produkt, da man kender sine egne præferencer. Men når man handler gaver til andre, så er betingelserne anderledes, og her hovedmålet i langt de fleste tilfælde, at man ønsker at gøre modtageren glad.

Vores første opgave har været at få stablet en stabil platform på benene og få en masse aftaler hjem og produkter ind på sitet.

Vores næste fokus er at arbejde med præsentation af produkterne til brugerne, så de fremstår varieret, relevante og vækker kreativiteten. Derudover vil vi også arbejde på at segmentere produkterne i forskellige kontekst, som du også har nævnt.

Et af vores store ønsker er at gøre GiftZoo til brugernes personlige gaveassistent, som kan hjælpe brugerne med at spare tid og samtidig finde gode gaveidéer. Det er et mål, som vi hele tiden arbejder hen imod, og løbende forbedrer og optimerer på.

Mange af de ting du nævner bekræfter de teorier, som vi arbejder ud fra, så vi er rigtige glade for at se dit svar.

Selv om du på nuværende tidspunkt ikke føler nogen reel værdi ved at bruge GiftZoo, så håber jeg‚ at du vil følge os lidt på sidelinjen, da vi løbende opdaterer sitet med nye forbedringer og tiltage.

Igen, mange tak for dit feedback og kan du have en rigtig god dag!

Hvis der andre som har inputs til GiftZoo, så hører jeg meget gerne :-)..

Shipmondo.com | En komplet fragtløsning til din virksomhed.

Fra Odense
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 391
Fra  Novitas A/S Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Helsekost-online:

Jeg syntes det er lidt irriterende at når man finder et godt produkt, og trykker på gå til butik, så lander man på jeres forside.

Syntes eller godt om selve konceptet.

Hej Helsekost-online,

Det må være en fejl. Kan du fortælle mig hvilket produkt, der er tale om, så vil jeg lige kigge på det?

Shipmondo.com | En komplet fragtløsning til din virksomhed.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 2. Aug 11
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Nicklas

Læste lige din beskrivelse og gal et fedt projekt i har gang i, Så prøvede det lige med det samme, men tror jeg misforstod det lidt.
Misforstå mig ikke, for det i har lavet er ret fedt.

Men er det ikke muligt i facebook integrationen, at kunne jeg logger ind med facebook, også vælger person A som gavemodtager også scanner jeres software person A's facebook opslag ud fra hvad min facebook profil kan se hos person A. også herefter kommer med et personligt udvalg af gaveideer til person A.

På den måde kan i styre lidt som facebook gør med deres ads.
Hvis person A skriver om at spille tennis eller mad, så tilpasser i gaveudvalget som gå under de tags.

På den måde kan man også bruge GiftZoo til at finde gaven til personen som aldrig ønsker sig noget.

Spottede lige de andres kommentar også, med beskrivelse og fejl ved klik på link.
Så jeg prøvede lige at klikke på en tilfældig og det virkede fint men prisen passede ikke da webshoppen havde valgt at sætte rabat på.
Måske i skulle prøve at udvikle et modul til de populære webshops platforme som webshop ejerne installere og automatisk henter prisen og beskrivelsen fra webshoppen når man enten klikker på produkterne på GiftZoo eller lave modulet at den automatisk opdatere ændret pris/beskrivelse ind i Giftzoo om natten fra alle webshops.

Mvh Nicky

Fra Odense
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 391
Fra  Novitas A/S Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicky,

Tak for at du synes godt om idéen :-).

Mht. gaveforslag er vi igang med det nu, så det vil komme med i en af de næste opdateringer.

Vedr. dødt link og prisændringer, så har vi kørsler der fanger dem og opdaterer vores site, men vi vil arbejde på, at det bliver opdateret hurtigere, så det ikke ødelægger brugeroplevelsen for kunden.

Tak for inputs!

Shipmondo.com | En komplet fragtløsning til din virksomhed.

Fra Vodskov
Tilmeldt 2. May 12
Indlæg ialt: 76
Fra  Nymarksminde Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, fedt koncept!

Jeg blev bare vildledt af jeres navn og troede det havde noget med gift at gøre :P

 

Besøg Nymarksminde mini-zoo og fodboldgolf i Vodskov, Nordjylland

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)