Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nu skal det være! men hvordan?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 9. Oct 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Konen er skredet, hunden sover, massere af tid og økonomien hænger alligevel i en tyndt tråd så har besluttet at nu skal det ha chancen som iværksætter. :)

Der er købt, lille slamsuger, spule og div. rensemaskiner til alt hvad der indebærer kloakrensning inde og ude.

Jeg har selv 5 års erfaring og har løbende udvidet mine redskaber så jeg idag kan klarer kloakrensning og forstoppede kloaker op til 300mm i diameter.

De opgaver jeg gerne vil påtage mig er

Akut opståede kloak problemer/stoppe toiletter, håndvaske, gulvafløb og faldstammer.

Løbende tømning af vej riste og tagnedløb/alt vedligholdelse af ejendommens kloak.

i både ervhvervs ejendomme, boligforeninger, og i det private.

Jeg har en ide om at køre mange af opgaverne på et fastpris koncept, f.eks et stoppet afløb, det mener jeg sagtens kan gøres til en fastpris på 1500 ex moms. som det er idag, afregner man oftest timepris, men hos mig ved kunden altid hvad det vil koste. lige meget hvor længe det tager.

Da jeg ikke har købt en slamsuger til flere millioner, kan det godt ske jeg kommer ud til noget jeg ikke selv kan klare, og der er min ide at kunden ikke skal betale for det når jeg ikke kan klare det, altså en no cure no pay løsning.

MEN

Hvordan syntes i jeg skal få opgaverne og få gjort opmærksomhed på mig selv

Facebook / Adwors osv... ?

Underleverandør...?

.....?

Jeg har overvejet lidt at sende en "reklame" ud til de omkringliggende vvs firmaer i storkbh for at gøre opmærksom på mig selv, skal dette skrives som personligt brev altså ( Jeg er startet for mig selv ....) eller skal det slåes op som noget stort og flot men upersonligt ( Vi er en virksomhed som...)

Mvh Lars 

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 16:44

Har du en hjemmeside

Presseomtale er en billig måde at få opmærksomhed på - så en pressemeddelelse er klart et af de første skridt.

En facebookside kan være relevant, hvis du ved, hvad du vil med den - ellers er den nærmest til mere skade end gavn - har du noget at tilbyde på sociale medier?

Adwords er selvfølgelig oplagt  - men kun hvis du har en hjemmeside.

Tilmeldt 9. Oct 13
Skrevet kl. 16:51

Har ikke en hjemmeside, men det kan jeg blot få lavet, 

da det er mest akutte ting som jeg tager mig af, tror jeg ikke helt facebook er der folk kigger når det går galt...

Presseomtale, ja, men det jo ikke lige til eller ?

Fra Viborg
Tilmeldt 12. Aug 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:48

Som vores fælles mentor sagde i et af hans youtube videoer, så ville det være bedst at have en fuldt funktionel hjemmeside før du går til pressen, da det er vigtigt at holde så mange brugere som muligt af den første bølge af nytilkomne. Hvis man forgæves leder efter en hjemmeside efter at have set en pressemeddelelse, så er chancerne for at give op i den grad større.

Mvh. Tobias A.

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 18:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lars.

Nu ligger du jo lidt i vores boldgade, så jeg tillader mig at blande mig i debatten Smile

Jeg tænker, at en del af de ting du vil udbyde er regulære VVS opgaver og at du derfor ikke vil få så meget ud af, at sende reklamer for dig selv til lokale VVS'ere der, for de flestes vedkommende, vil se dig som en konkurrent. I hvert fald stoppede håndvaske/toiletter klarer VVS'eren  selv med en motorsplit.

Nu har jeg ikke undersøgt, hvad det koster hos andre, men en stoppet håndvask ville aldrig blive 1.500 plus moms hos os i hvert fald (jo på et udkald, udenfor alm. arbejdstid). Allerede når du runder de 700 kroner inkl. moms for den slags, begynder folk at vride sig lidt :-)

Der hvor du kunne være interessant for lokale VVS'ere er din slamsuger. Vi har, relativt ofte, fat i Lyngholm. Men jeg vil tro at det kræver et massivt benarbejde at komme igennem der, da de firmaer der allerede er på markedet, er så veletablerede som de er.

Jeg kan ikke helt finde ud af, om du vil henvende dig til private eller erhvervsdrivende (VVS'ere), markedsføringen vil være meget forskellig i de to situationer, så der ville jeg blive lidt skarpere på segmentet, hvis jeg var dig.

Håber du kunne bruge noget af det :-)

Natasha

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 08:38

Hvad med at vække hunden, og så producere en lille folder, som du uddeler i folks postkasser langs vejen i villakvarterer, hvor folk har godt råd til dine ydelser. Find på et eller andet, der gør, at jeg som kunde vil være godt dum, hvis jeg siger nej. Fx. 2 gange sandfangssugning for 1 gangs pris. i en periode. Det er muligt du ikke tjener det store, men det kræver en masse tid at komme ind på markedet.  

Tilmeldt 9. Oct 13
Skrevet kl. 13:16

Jacob: Det var ikke noget dårlig ide... Eller noget rabat hvis man bruger mig igen`?

Tilmeldt 9. Oct 13
Skrevet kl. 13:25

Hej Natasha

Tak for dine synspunkter, ikke at jeg er enig i alle men det er rart at høre andres meninger.

Det er rigtigt at hvis det er en stoppet håndvask ig problemet sidder indefor den første par meter rør så virker det umiddelbart som meget og måske også et 2-3 hundrede for meget.

Men nu skriver du at i kun vil bruge 1 time på det, lad os nu sige at problemet viser sig at være langt større evt sidde i faldstamme eller ude i brøndene, så (nu ved jeg ikke) formoder jeg at i kontakter et kloakfirma, de fakturer ca 1000 i timen +/- for den tid de bruger plus jeres omkostninger, lige ludselig er der brugt måske et par timer fra jer og 1-2 timer fra en ekstern, også er vi oppe hvor at mine 12-1500 kr lige pludselig bliver en billig løsning. Det jeg vil frem til er, fru jensen ser bare at hende afløb ikke virker hvor problemet er er med min løsning fuldstændig lige gyldigt for hun ender maks med en regning på det faste beløb.

Håber du kan se hvad jeg mener. 

Min tanke var først at komme "under vingerne" på nogle VVS firmaer, det er min opfattelse at de ikke selv ønsker de opgaver eller i hvertfald gerne vil undgå dem. og hvis de kunne tjene nogle penge på at lade mig udfører arbejdet, og selv gøre det de er bedst til / syntes er sjovest så vil det være perfekt for alle.

Mvh

Lars

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 15:04

Hej Lars.

Jeg skriver kun ud fra erfaring Smile Vi har en del af det der stoppede noget, og det plejer at være 1-1½ time, altså ikke meget mere end 700.

På 1 år, har der været 3 tilfælde motorsplitten ikke har kunne klare, hvor vi har måtte ringe til Lyngholm. Her er det rigtigt, at 1.500,- havde været en billigere løsning, men det har trods alt været meget få gang, at vi har været nødt til at ringe efter en spulevogn

Tænker du at kører døgnservice? Jeg spørger fordi, at det er på udkald vi modtager langt de fleste af den slags opringninger, af en eller anden grund stopper ting først til efter lukketid Stick out tongue

Er du i gang eller er det kun overvejelser i første omgang? Jeg spørger fordi, at jeg ved at vi nogle gange er nødt til at afvise opkald, fordi vi ikke kan være 2 steder på en gang. Der kunne et samarbejde måske godt være en plan?

Du er ihvertfald velkommen til at smide en PM hvis/når du kommer igang.

Natasha

Tilmeldt 9. Oct 13
Skrevet kl. 08:31

Hej Natasha

Igen, det er skønt at høre andres tanker omkring ens ideer.

Ja så gør i da noget ud af at få brugt og have de "rigtige" motorsplitter, for som jeg skrev er min opfattelse at vvs manden sjældent har den fast i bilen, og helst ikke gider den del af vvs arbejdet. Og de kan så bruge mig :)

Døgnservice. Ja det har jeg simpelthen ikke besluttet, umiddelbart er det en lækker service, men som en mand tror jeg det vil være svært, eller er det ok at "afvise" folk, når man har døgnservice, der vil jo være situationer hvor man ikke selv kan være til rådighed.

Jeg er igang, jeg har ikke lige fået styr på alt administrativt endnu, men jeg har alt grej og biler, jeg er til rådighed når jeg selvfølgelig ikke lige er hos en anden kunde, men jo jeg er klar til arbejde, og arbejde hverdag på at få mere, osse f.eks faste tømning af vejriste og tagnedløb.

I skal være mere en velkomne til at ringe, jeg har Nr 70 400 321 Jeg har endnu ikke fået en hjemmside, men noget simpelt er på vej, men ville jo også gerne finde et klingende firmanavn som folk husker. Eller er det jeres erfaring det ikke er det vigtigste.

Venlig hilsen

Lars Nielsen.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)