Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra engrospris til vejl.udsalgspris

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Oct 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står i den situation at flere butikker har vist interesse for at forhandle mine produkter - super fedt.

Indtil nu har jeg bare solgt dem via min webshop og på markeder, så jeg er meget grøn på feltet. Derfor dette spørgsmål.

Lad os antage at forhandlerne gerne vil gange deres indkøbspris med 2,5.

Min salgspris til leverandøreren er 150 kr. Der er ex.moms ikke?

Er vejl.udsalgspris inkl. moms så: 150 kr * 2,5 = 375 kr inkl.moms

Eller 150 kr * 2,5 * 1,25 = 468,75 kr inkl.moms?

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Jan 13
Indlæg ialt: 344
Fra  Trade A Lot Skrevet kl. 13:46

Altså når man snakker B2B (salg til leverandører), så snakker man for det meste ex moms, dvs. din pris for dit produkt vil være 150 kr ex moms. Hvis leverandørerne så gerne vil sælge produktet til 2,5 gange mere, må det blive: 150 * 2,5 = 375 kr ex moms. Prisen for kunderne vil derfor blive: 375*1,25 = 468,75 kr ink moms.

Jeg håber dette gav dig en bedre forståelse :)

Mvh. Daniel 

Er din tekst eller billede blevet kopieret?
Lad Kopieret.dk hjælpe dig med din sag - "no cure, no pay"

Tilmeldt 9. Oct 13
Skrevet kl. 13:55

Ok, ja det er B2B.

Det jeg primært er i tvivl om, er om de "2,5" både dækker forhandlerens avance og moms, eller kun avancen?

Og en prisliste med vejledende udsalgspriser er det inkl. eller ex.moms?

Men det du siger er at de "2,5" kun er avancen og vejl.udsalgspris er ex.moms?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 14:00

I modsætning til Daniel vil Jeg mene at gange mand med 2,5 giver butikkens udsalgspris inkl. moms.  altså prisen som slut kunden skal betale i butikken. 

Men hvis du er tilfreds med at få 150 kr.  for varen er det jo dig ligegyldigt hvad butikken ganger med.

Mvh

Ravn

Fra Hellerup
Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 14:01

Jeg er ikke enig med Daniel.

I vores butikker, som har handlet med brugskunst, møbler og mode i snart 52 år, ganger vi indkøbsprisen ex. moms med typisk 2,5 til 3,0 for at få salgsprisen inklusiv moms.

Mvh Jens

Tilmeldt 9. Oct 13
Skrevet kl. 14:12

Tak for svar Ravn og Jens, det var nemlig også det der var mit indtryk (og det svar jeg helst ville høre).

Ravn:
Men hvis du er tilfreds med at få 150 kr.  for varen er det jo dig ligegyldigt hvad butikken ganger med.

Ja, jeg kan være ligeglad hvad butikken ganger med.

Men når jeg skal regne en vejl. udsalgspris ud, er det jo lidt afgørende.

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Jan 13
Indlæg ialt: 344
Fra  Trade A Lot Skrevet kl. 14:43

Nåh, ja. Vi er ikke alle enige, kan jeg se :) Men der er som sagt heller ingen regel omkring at gange med 2,5 osv., men blot en god "huskeregel". Jeg bruger dog selv den med 2,5 (eller et andet tal) og så ligger jeg momsen til, da jeg personligt udregner min salgspris ud fra hvad jeg gerne vil have i avance :). Men hvis man bruger 2,5-tallet, så går man efter at få en avance på 100%, dvs. at gange din indkøbspris med 2 og derefter ligge moms til, vil være det samme som at gange med 2,5 uden at ligge moms til :)

Mvh. Daniel 

Er din tekst eller billede blevet kopieret?
Lad Kopieret.dk hjælpe dig med din sag - "no cure, no pay"

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)