Jeg har til morgen taget skridtet og registreret mig i CVR. Hurra!
Der er dog en masse fejl i virk.dk's systemer. Jeg var på en side, hvor jeg kunne starte fra en ende af med at registrere virksomheden, og derefter gå videre til nogle andre "online-værktøjer". Den liste kan jeg slet ikke finde nu. Hvordan kommer jeg tilbage til den?
Jeg føler mig super forvirret, og ved ikke om der er andre vigtige ting jeg skal forholde mig til nu?
Håber nogle der har prøvet det før, lige vil hjælpe mig lidt på vej :o)
jeg kan ikke lige se fejl i deres systemer i dag, og hvad værre er, jeg tror ikke nogen herinde kan hjælpe dig ud fra din beskrivelse. Du kunne jo prøve at logge på med en anden eller flere andre browsere og se om noget virker bedre end andet. Ex kan der både i skat og virk.dk være sider som kommer op som pop.up sider, og har du blokering for pop.up så kan du trykke lige så tit du vil på en knap (ex typisk skat "kommunikation") og intet sker, så hvis det er et sådan punkt du er nået til, så slå pop.up tilladelser til for sitet
Jeg går ud fra det er en personlig virksomhed du registrerer og normalt går det glat, men JA deres systemer kan både hænge og være lidt svære at forstå
Har du modtaget et cvr. nr. fra webret/Erhvervsstyrelsen?
Hvis ja, så er din virksomhed oprettet og du vil derfor kunne logge dig ind igen.
Vil tro at de andre "online-værktøjer" du henviser til kan være de tilvalgsmuligheder du har for din virksomhed.
Altså skal du momsregistreres, have medarbejdere og tilbageholde A-skat mv. Disse muligheder har du i venstre side af skærmen når du står i webreg. En af de nederste knapper.
Ved ikke om det kan hjælpe lidt, ellers er det frem med kaffen og ringe til Erhvervsstyrelsen ;-)
Har du modtaget et cvr. nr. fra webret/Erhvervsstyrelsen?
Ja, det har jeg. Jeg skulle meget gerne være oprettet og det hele.
Bizzjur:
Altså skal du momsregistreres, have medarbejdere og tilbageholde A-skat mv. Disse muligheder har du i venstre side af skærmen når du står i webreg. En af de nederste knapper.
Det er svært at sige. Umiddelbart ikke, såfremt du ikke skal momsregistres eller have medarbejdere ansat.
Erhvervsstyrelsen forsøger lige for tiden at få os alle til at oprette en Digital postkasse, og jeg vil gætte på at det er information om den der er poppet op.
De processer man skal igennem for at oprette en digital postkasse virker heller ikke pt. hos mig. Mangler selv at få det gjort for 4 selskaber, men kan ikke logge ind med nemid på den korrekte side. Du har imidlertid indtil den 1. november til at få det gjort, så prøv igen i næste uge.
Jeg må være ærlig og sige at jeg ikke ved om SKAT selv kontakter en omkring momsregistreringen, men der er i Webreg et felt du kan udfylde og så kommer der helt sikkert besked fra SKAT.
Vedr. NEMID medarbejdersignaturen så er det i følge det brev jeg har modtaget fra Erhvervsstyrelsen omkring de lovpligtige Digitale postkasser, nødvendigt at bestille sådan en medarbejdersignatur for at kunne oprette den digitale postkasse.