Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætter tjener formuer på at vildlede forbrugerne

Side 3 ud af 6 (57 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Jan 13
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Er der nogen der kan vise nogen af kampagnerne hvor betingelserne IKKE står nævnt? Tror jeg er faldet over 20-30 kampanger fra PointShop og Lotto24 indenfor det sidste årstid men betingelser med abonnement har altid været nævnt på præsentationen? 

CDKeypriser.dk - Find de bedste priser på dit næste computerspil. 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Gita Street:

Det er rigtigt svært at blive uenig om værdien af selvstændige tanker på en iværksætterportal.

Det der sælges gang på gang er ikke et produkt eller et abonnement. Det er helt åbenlyst en tjen-penge-på-fidus ved at profit-optimere uden kunden får noget af reel værdi. Det går helt udenom alt den der med at skabe værdi. 

Mon ikke målgruppen for de ting jeg ser her netop er purunge mennesker uden erfaring. Og jeg har da selv været dum at hoppe på at bruge mine få lommepenge på lorte-tilbud fra Kuponnyhederne, som vist ikke fandtes da du var født :-) Selvom min kære mor forsøgte at overbevise mig om at det var spild af penge. Jeg ville kun høre hvad reklamen lovede. 

Spot on! Det er sjovt, at folk herinde kan hidse sig op over MLM, men bagefter sige, at det her er okay... For der er da i den grad tale om varm luft uden værdi for kunden. Dog er der ingen verve bonus...

Men hvis nu loven blev ændret så bøden matcher med indtægterne fra sådanne "gråzone" kampagner, så ville alle genoverveje tingene.

Desuden vises der på Magnus side en masse velkomstgavereklamer fra andre firmaer. Men ved alle fremgår det tydeligt, at der er et abonnement, samt at det er en velkomstgave...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 31. Oct 11
Indlæg ialt: 145
Fra  UG Arts Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det fremgår bare ikke tydeligt nok at det rent faktisk er et abonnement de rent faktisk sælger.

Mit første affiliate site: http://frituregryde.dk/

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Rene Jespersen:

Thomas:

Lad os sige at du nu var gået ind i fitness centeret og det kostede 5 kr. at få en rundtur. Når du måneder senere tjekker din konto fandt du ud af at de har trukket dig 299 om måneden siden dit besøg, fordi der på siden af et køleskab dernede hang et a4 papir, hvor der stod at efter rundturen var du automatisk med i klubben. Ville du selv være tilfreds med det? Næppe. 

Ahh.. er nu heller ikke heeelt at sammenligne. Der står nu ganske tydeligt inden du betaler at dette er et abonnoment som vil blive trukket med mindre du afmelder det. Hvis nu jeg køber en bil af en gut som udemærket godt ved at der ingen olie er på motoren men intet siger. Så er det da stadig mit problem hvis den eksploderer på vej hjem. Også selvom det er en tarvelig måde at handle på. Han skal da i hvertfald ikke ha nogen bøde :)

 

Kig på billedet igen og sammenlign det med kampagnen. Der står i kampagnen, hvis du googler den, at du får Womanclothes til 1 kr, og ik noget om et abonnement. Når du ender ved betalingen, som du viser herover, så betaler man pludselig 1 kr for abonnement, og Womanclothes er en velkomstgave. Jeg forstår da godt, at personer som ik har deres daglige gang online ik kan gennemskue det...

Ligesom at jeg ik kan gennemskue noget på et bilværksted, hvor en mekaniker også kunne tage røven på mig...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rene Jespersen:
Hvis nu jeg køber en bil af en gut som udemærket godt ved at der ingen olie er på motoren men intet siger. Så er det da stadig mit problem hvis den eksploderer på vej hjem. Også selvom det er en tarvelig måde at handle på. Han skal da i hvertfald ikke ha nogen bøde :)

Nu er dette jo et firma. Hvis du henne ved bilforhandleren køber en bil uden olie i og den brænder sammen påvej hjem, ville du betale omkostningerne uden og klage? I min verden skulle der stå med stor fed skrift på forruden at der manglede olie på bilen, så alle ved hvad der bliver solgt/købt. Men der er vi nok bare forskellige. 

Det er ligesom om at du mener at Nigeria-scam breve ville være ok, hvis bare der i bunden stod med mørk skrift på mørk farve at man var ved at blive scammet. Heldigvis synes forbrugerombudsmanden noget andet.

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Ikke at jeg vil forsvare de metoder som måske eller måske ikke benyttes af Pointshop, men kender alligevel godt nok til virksomheden og branchen til, at jeg ved at man kan oplyse nok så meget til kunderne, igen og igen og her og der og alle vegne, men der vil altid være nogen som ikke læser det, selvom det smides i ansigtet på dem - og dem kan man ikke hjælpe, heller ikke selvom de så senere anmelder virksomheden for hvad de synes er fusk og bedrag, eller til Kontant (som jeg i bund og grund OVERHOVEDET intet har til overs for - måske lige så god og seriøs journalistik som EB). De der ikke synes at Pointshop gør nok opmærksom på det kan man vel spørge om, hvordan skal de så gøre det, hvis det ikke gøres på skrift de steder som folk burde lægge mærke til og læse det?

Er deres eneste mulighed at lave fremtidens computerskærm? En computerskærm hvor en medarbejder hos PS kan poppe ud af og slå brugeren i nakken og råbe "LÆS FOR HELVEDE, LÆS"... HAR DU LÆST DET DER STÅR KLART OG TYDELIGT HER....??? Hvis ikke sådan, hvordan skal de vel så gøre det?

Mener, jeg forstår virkelig ikke folk - uden at sige, at jeg billiger Pointshop og eventuelle metoder. Kender bare til branchen og ved hvor svært det kan være, uden at jeg har nogen forbindelse til Pointshop - faktisk ville de helst ikke have noget med mig at gøre, he he (tidligere konkurrent, dog uden abonnement aftaler)...

Der er så mange steder hvor der oplyses, at tilmelder du dig det her, så ER det et abonnement du tilmelder dig og du skal SELV aktivt framelde dig igen, ellers vil der blive trukket xx beløb fra din konto. Kunne tage et eksempel i siden vi alle her sidder på - tilmelder du dig plus abonnement, så skal du også aktivt framelde dig igen og glemmer eller overser du det, så trækkes der penge fra din konto. Skal da ikke undre mig at Amino også har hørt fra brugere, der desværre ikke havde læst det??? Skal de så også nakke folk ovenpå hovedet for at få dem til at forstå reglerne?

Hmm, det var vist mit udslip... Som sagt, jeg billiger ikke PS som virksomhed, har intet imod dem, har intet med dem at gøre, men ønsker det så heller ikke. Det jeg synes er værst, er at der sidder nogen derude der tilmelder sig dit og dat uden at orientere sig - det er faktisk ret skræmmende...

 

Fra Birkerød
Tilmeldt 15. May 11
Indlæg ialt: 164
Fra  Praematures Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,6 stjerner givet af 8 person

Har endelig fået set programmet, og ærlig talt.. Kan kun ryste på hovedet.. Ikke over Magnus Kjøller og hans "vildledende annoncer" som de bliver dømt for at være.. Men derimod så ryster jeg på hovedet over de personer der står frem i programmet. Nr. 1 har haft et abonnement i 1 år. 1 år!!! Det er satme længe at der er blevet trukket 299kr han ikke har bemærket.. Og den anden person har fået trukket penge i 11 måneder uden at bemærke. COME ON!

 

Det er ganske logik for burhøns at man skal læse det med småt. Men ja, det er jo så skide let at takke ja til billige velkomst gaver, og så undlade at læse de tekster man faktisk ofte trykker ja til at HAVE læst.. Men når fælden så klapper og man opdager man har bundet sig til noget, ja så lad os lige hidse os op.. Jøsses altså!

 

Vi har SELV ansvar for at tjekke at vores regninger er blevet betalt. Også selvom vi har tilmeldt os betalingsservice. For der kan jo opstå problemer og fejl, som gør regninger ikke bliver betalt. Det er VORES EGET ANSVAR AT TJEKKE.

Ligeså vel som det er VORES EGET ANSVAR at tjekke at f.eks Skat har de rette oplysninger m.m.

Jeg har selv selv flere af de annoncer og andre lign. som der blev vist i indslaget / eller talt om i indslaget. Og ja det der fanger ens øjne er den billige 1kr, men der står nu altså, og ja godt nok med småt. MEN DET STÅR DER at det er et abonnement.

Det er altså tilladt at bruge hjernen bare lidt...  Og ja man kan diskutere hvorvidt annoncerne er ok eller ej, men det største problem i det her i mine øjne, er ikke Magnus Kjøller eller hans annoncer. Men derimod de folk der tilmelder/bestiller ting uden at læse det der står med småt.

 

Så kan det godt være jeg bliver haglet ned for min mening, og at folk mener at Magnus og hans metoder skal prygles nu. Men ja lad endelig kontant gå efter den unge iværksætter i Dubai, men jeg kan nævne flere store selskaber herhjemme og "kendte personligheder" der jævnligt ses til dr's arrangementer m.m. som benytter sig af overnævnte metoder, men sjovt nok er det ikke dem man ser i kontant.


Nu så jeg også lige Magnus video den uredigerede version, og må sige.. Jeg synes det er en skam at kontant ikke viste hans kommentar "Hvorfor trækker Danmarks Radio Licens penge, når jeg ikke ser tv"...

 

Ja undskyld ved godt jeg nok får et par minusser nu, men so be it.

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Jan 13
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Frk.Jensen:
Ja undskyld ved godt jeg nok får et par minusser nu, men so be it.

Jeg er fuldstændig enig i alt hvad du skriver, så du får selvfølgelig 5 stjerner af mig!

CDKeypriser.dk - Find de bedste priser på dit næste computerspil. 

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Frk.Jensen:
Det er ganske logik for burhøns at man skal læse det med småt

Er der overhovedet nogen grund til at skrive noget som helst med småt, hvis man har et sobert formål med sin forretning?

Jeg syntes, at der er en tendens til at platugler bliver båret rundt i guldstol på Amino.

Sur mand out.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg synes mere det viser at vi har et tungt system der intet kan/vil gøre ved den slags.

 

Jeg ville da gerne tjene 100 millioner og leve det liv har gør. Når man sender sådan en udsendelse så kommer der bare mange flere som også vil prøve lykken.

Side 3 ud af 6 (57 indlæg)