Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"konkurrence" på amino

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra København V
Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 206
Fra  Brainiac Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:

Lars:
Ved godt hvad du mener, men i realitet ser det nogengange lidt anderledes ud. 

De, som kun vil spørge, er i mine øjne ikke kunder. 
Når man optræder i rollen som sælger, må man selvfølgelig både forsøge at afdække kundens behov og hans evne til rent faktisk at indgå en aftale. Folk som reelt ikke ønsker at indgå en aftale, skal man forsøge at spilde så lidt tid på som muligt.
Men det er stadig sælgerens ansvar at håndtere også afvisningen.
Det kan typisk gøres med:

"Nu har jeg fortalt dig, hvad vi kan tilbyde. Jeg har forklaret, at vi kan tilpasse det hele til dine behov. Hvad står der i vejen for, at vi nu indgår en aftale?"

Hvis man har været den igennem, og kunden bliver ved med at tilføje nye ønsker, kan man prøve med:

"For x dage siden sagde du, at det eneste, der manglede var, at jeg svarede på spørgsmål y. Det har jeg nu svaret på. Hvornår skal vi gå i gang?"

Hvis han derefter fortsat ikke er klar, har du enten ikke udtrykt dig præcist nok - eller også står du med en forespørgsel - ikke en kunde.

Venlig hilsen

Hans 

Ok, fin dialog der og selvfølgelig kan jeg lære noget på det område. Det er jo ikke det værste :-) Tak for kommentaren.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 13:22

Lars:
Ansvaret ligger til en vis grad hos kunden, når han bliver ved med at tro at han får det hele gratis og sender mig 5 mails i træk.

Der er desværre bare rigtigt mange af dem. Og typisk mener de også selv det er en hasteopgave.

Fik en sjov henvendelse en søndag eftermiddag. Det var en nyuddannet multimedie-designer, der solgte ufatteligt billige hjemmesider. Han havde fået en kunde i hus, men nu gik han kold på WordPress 1-Click-installationen.

Han beklagede endda sådan at skrive en søndag (underforstået at det også var en hasteopgave og at jeg selvfølgelig ville hjælpe ham gratis).

Jeg kunne sådan set bare svare at det ikke er noget problem og at jeg elsker mine gode haste- og søndagstillæg, men det gad jeg så ikke, da jeg ikke ville tro på en betaling alligevel :-)

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:25

Lars:
Ok, fin dialog der og selvfølgelig kan jeg lære noget på det område. Det er jo ikke det værste :-) Tak for kommentaren.

Velbekomme - og den var HELT gratis :-)

Hans

Fra København V
Tilmeldt 12. Sep 13
Fra  Brainiac Skrevet kl. 13:26

Gita Street:

Jeg kunne sådan set bare svare at det ikke er noget problem og at jeg elsker mine gode haste- og søndagstillæg, men det gad jeg så ikke, da jeg ikke ville tro på en betaling alligevel :-)

Det er en vigtig pointe. Jo hurtigere "kunden" er til at suge informationer til sig uden forhengående aftale, jo langsommere formoder jeg han er til at betale en eventuel faktura

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 13:36

Lars:
Jo hurtigere "kunden" er til at suge informationer til sig uden forhengående aftale, jo langsommere formoder jeg han er til at betale en eventuel faktura. 

Jeg har selv ladet folk bruge for meget af min tid, hvor de så er faldet fra lige så snart det galdt at de skulle betale. Og til de lave priser jeg i forvejen tog, kunne det simpelthen ikke hænge sammen, selvom jeg arbejdede fra morgen til aften. Det gør jeg ikke igen. Jeg har mine strategier for hvordan jeg fremover undgår den slags.

Synes i øvrigt den her blog-post om det er god:
http://andreas-linde.dk/du-er-sarbar/ 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra København V
Tilmeldt 12. Sep 13
Fra  Brainiac Skrevet kl. 14:09

Fornuftigt indlæg. Det rammer ret godt.

Fra Askeby
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 492
Fra  Pronto Callcenter Skrevet kl. 14:56

SofieN:

Hej Mette,

Sikken en træls oplevelse. Jeg forstår godt det du skriver om, at du ikke ønskede at presse på, og derfor ikke kontaktede ham.

Derfor er jeg så glad for at du har skrevet dit indlæg, fordi så kan du og jeg lære, at vi SKAL squ presse på!. Vi skal aktivt kontakte dem som vil i kontakt med os, i en vis fart, så vi ikke bliver overhalet indenom.

Tak for reminderen Smile

Det skal vi muligvis.. hvis det altså ligger til vores temperament.

Jeg ville ikke et øjeblik tøve med at kontakte en Amino der efterlyste en leverandør af det jeg tilbyder, men jeg ville aldrig blande mig hvis jeg så han rettede henvendelse til en med-amino om det.

Så desperat og aggressiv er jeg ikke, og det er jeg sq faktisk ret stolt af, især taget i betragtning at min forretning faktisk kører ganske glimrende med den taktik jeg har brugt indtil nu.

Men jeg er glad for forståelsen, det var rart Sofie :-)

Telefonpasning her.

Ingen binding, intet abonnement, 14 dages gratis og uforpligtende prøveperiode

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mette Monty Koor:
Jeg ville ikke et øjeblik tøve med at kontakte en Amino der efterlyste en leverandør af det jeg tilbyder, men jeg ville aldrig blande mig hvis jeg så han rettede henvendelse til en med-amino om det.

Tak for den ene stjerne, Mette. Jeg tager det som tegn på, at du synes, der var en lille smule sandhed i mit svar.

Men jeg forstår ganske enkelt ikke, hvad der er dit ærinde her.

Du vil ikke tøve med at kontakte en Amino, som efterspørger det, du udbyder.
Nu er der så en Amino, der efterspørger det - og så tøver du med at kontakte ham.

Du vil aldrig blande dig (i konkurrencen), hvis du ser, at kunden er i kontakt med din konkurrent?
Det forstår jeg heller ikke. Det er da ganske almindeligt, at man forhører sig hos flere.

Hvis din konkurrent har kontaktet kunden og givet indtryk af, at han var dig - så er der noget helt galt.
Men hvis han opdager en kunde, som efterspørger hans ydelse - så skal han ikke tøve med at kontakte.
Mener du, at vi skal have sådan en "gi' mig mit legetøj tilbage, jeg havde den først"-mentalitet?

Det mener jeg ikke.

Venlig hilsen

Hans 

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 15:29

Mette Monty Koor:

Det skal vi muligvis.. hvis det altså ligger til vores temperament.

Så desperat og aggressiv er jeg ikke, og det er jeg sq faktisk ret stolt af, især taget i betragtning at min forretning faktisk kører ganske glimrende med den taktik jeg har brugt indtil nu.

Så du mener altså, at hvis man har en ydelse og nogen efterspørger denne - så er man desperat og aggressiv, blot fordi henvendelse ikke var direkte til en selv? Tror virkelig du har misforstået noget i sælger-faget og hvis du vil have succes med det du laver, så må man komme frem i bussen og slås for kunderne!

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra Askeby
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 492
Fra  Pronto Callcenter Skrevet kl. 16:36
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hans Stokholm Kjer:

Tak for den ene stjerne, Mette. Jeg tager det som tegn på, at du synes, der var en lille smule sandhed i mit svar.

Hvis jeg giver en stjerne gør jeg det fordi jeg synes svaret var dårligt. Det gør jeg især fordi du nedgør mig i dit svar og fordi du tydeligvis ikke har forstået hvad det drejer sig om.

Men jeg forstår ganske enkelt ikke, hvad der er dit ærinde her.

Nej, det fornemmer jeg...

Du vil ikke tøve med at kontakte en Amino, som efterspørger det, du udbyder.

korrekt

Nu er der så en Amino, der efterspørger det - og så tøver du med at kontakte ham.

Jeg hverken behøver eller vil stalke potentielle kunder hvis de selv har meldt ud at de kontakter mig (i øvrigt i en tråd der omhandler irriterende telefonsælgere), og jeg synes stadig det er dårlig stil at gøre det, især når der er skrevet direkte til en anden (mig).

Du vil aldrig blande dig (i konkurrencen), hvis du ser, at kunden er i kontakt med din konkurrent?
Det forstår jeg heller ikke. Det er da ganske almindeligt, at man forhører sig hos flere.

Ja, naturligvis, at kunden forhører sig hos flere, men nej, jeg ville aldrig blande mig i noget en potentiel kunde havde i gang med en konkollega.

Hvis din konkurrent har kontaktet kunden og givet indtryk af, at han var dig - så er der noget helt galt. 
Men hvis han opdager en kunde, som efterspørger hans ydelse - så skal han ikke tøve med at kontakte. 
Mener du, at vi skal have sådan en "gi' mig mit legetøj tilbage, jeg havde den først"-mentalitet?

Nej, bare almindelig pli, men det definerer jeg tydeligvis anderledes end f.eks dig

Det mener jeg ikke.

Nej, sådan er vi jo forskellige 

Venlig hilsen

Hans 

Også venlig hilsen fra mig på trods af uenighed, jeg har jo pli ;)

Telefonpasning her.

Ingen binding, intet abonnement, 14 dages gratis og uforpligtende prøveperiode

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)