Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg til Færøerne

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12910
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

mette_skov:

Jeg sender varen som brev, og som jeg kan læse mig frem til, så skal jeg vedlægge en faktura ude på brevet, hvor der står værdi osv. Er det korrekt? Og det er så det. Så har jeg afsendt varen korrekt?

Problemet er at hvis du sender varen som brev, kan du ikke overfor SKAT dokumentere at vare er udført af Denmark. Den korrekte procedure er at sende varen som pakke,  Posthuset har en special pakkelabel til Lande udenfor EU.

Mvh

Ravn 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12910
Skrevet kl. 12:34

mette_skov:

Jeg svarer lige selv, for PostDK kom med gode svar, som jeg vil videregive til andre.

Der skal faktura uden på brevet. Dertil skal der en grøn toldetiket J19 på (gratis), og så skal jeg have en indleveringsattest (koster 19 kr).

Den løsning har Post DK aldrig nævnt for mig, men super hvis du kan løse problemet på den måde.

Hvorfor sender du ikke bare din kunde en kreditnota på hele beløbet, derefter laver du en ny faktura uden dansk moms som du sender til kunder, og vedhæfter en kopi på pakken.  

Mvh

Ravn

Fra Flensburg
Tilmeldt 14. Sep 12
Indlæg ialt: 122
Fra  Nordic Logistic Solutions GmbH Skrevet kl. 23:56

Ja Ravn. det et den helt rigtige måde at gøre det på.. og husk  altid at gemme en kopi af porto med tracking kode til kontrol hvis du skulle få besøg af SKAT... så du kan dokumentere et varen er sendt til Færøerne..

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)