Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Straksafskrivning ift. scrap værdi

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 6. Feb 07
Indlæg ialt: 281
Fra  ... Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg kun haft en begrænset mængde erhvervsøkonomi i skolen og en af de temaer vi aldrig nåede var straksafskrivning, kun almindelig former for afskrivning.

Jeg har lige startet egen foretagende og skal have organiseret al hvad der hedder afskrivning.

Jeg har en elektronisk genstand til 1100,- som jeg vil mene nok bør kunne straksafskrives, men indgår der nogen forholdsregler i forbindelse med scrapværdi, eller aksriver man bare hele beløbet?

Det er ikke en ting der skal sælges, men blot afskrives.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47171
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:17

ja aktiver op til 12.300 kr per ting eller ialt for ting der bruges sammen (computer og skærm nr 1 f.eks) afskrives med det samme for hele beløbet, men skal du en dag lukke virksomheden skal den tages op til markedsværdi og sælges ud af selskabet inkl. moms uanset den er afskrevet

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 19:19

Cookie - John Hannover:
ja aktiver op til 12.300 kr per ting eller ialt for ting der bruges sammen (computer og skærm nr 1 f.eks) afskrives med det samme for hele beløbet, men skal du en dag lukke virksomheden skal den tages op til markedsværdi og sælges ud af selskabet inkl. moms uanset den er afskrevet

John, er der nogen forældelsesfrist for dette, eller skal man f.eks. efter 5 år stadig dokumentere at en genstand til 1.100 kroner ikke længere har nogen markedsværdi?

Fra Kolding
Tilmeldt 6. Feb 07
Indlæg ialt: 281
Fra  ... Skrevet kl. 19:22

Og det er så på årsopgørelsen det skal indberettes?

Hvad så med et scenarie hvor den ting enten går i stykker eller på anden vis bliver ubrugelig?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47171
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:35

Det er i regnskabet det er en omkostning . der er jo intet til årsopgørelsen uden dit fuldstændige regnskab med dokumentation¨

Går noget i stykker skal der omhyggelig dokumentation til . eller gem det lidt så du kan bevise det - skat kender sikkert til mange købte telefonen og IT som er "Gået i stykker og væk"

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)