Mit første indlæg herinde, eftersom jeg har søgt lidt rundt herinde uden af finde det helt rette svar til mit spørgsmål.
Jeg har et forholdsvis nyopstartet mobildiskotek som har haft et par jobs indtil videre. Vi har en omsætning på under 50.000 om året, så vi har valgt ikke at blive momsregisteret. Har lavet en smule bogføring i excel men mit spørgsmål går ud på hvordan den helt korrekte bogføring foregår i mit tilfælde omkring mobildiskoteker.? Er det nødvendigt at udsende fakturerer når vi ikke er momsregisteret? Har kigget på bogføringsprogrammer såsom Dinero og Billy's Billing, hvad anbefaler i til dette formål?
Vi har en omsætning på under 50.000 om året, så vi har valgt ikke at blive momsregisteret.
Husk, at det er 50.000 kr. i 12 løbende måneder, og ikke bare et indkomstår. Husk også, at det er i det øjeblik, hvor i FORVENTER at ramme/overstige en omsætning på 50.000 kr. på 12 løbende måneder, i skal registreres. Det er typisk ved en månedlig omsætning på 3.000-4.000 kr. konstant i et par måneder.
MartinNW:
Er det nødvendigt at udsende fakturerer når vi ikke er momsregisteret?
Ja, der skal ALTID sendes fakturaer, så alle salg altid kan dokumenteres.
MartinNW:
Har kigget på bogføringsprogrammer såsom Dinero og Billy's Billing, hvad anbefaler i til dette formål?
Jeg kan varmt anbefale SummaSummarum. Det er super nemt og intuitivt at bruge, og koster kun et lille engangsbeløb, frem for månedlig betaling.
Mvh. Lars
Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk.
Har kigget på bogføringsprogrammer såsom Dinero og Billy's Billing, hvad anbefaler i til dette formål?
Jeg kan varmt anbefale SummaSummarum. Det er super nemt og intuitivt at bruge, og koster kun et lille engangsbeløb, frem for månedlig betaling.
Mvh. Lars
desværre har summa jo ændret den del, så nye brugere SKAL betale et månedsbeløb omkring 100 kr gamle kan afmelde inden deres kontrakt udløber og forsætte med den sidste version der fandtes op til deres abonnement udløb
www.dinero.dk er gratis men jo ikke 100% på plads - kommer dog, Billys Billing roser mange for at være let og koster også de der små 100 kr om måneden - Webregnskab online koster kun det halve ca 50 kr og så er der winfinans small business mini som vist er gratis op til et vist antal posteringer .- men klik dig lidt rundt på linkene og se hvad der virker sympatisk. De kan alle sende fakturaer helt som visma summa kan og de kan alle anbefales vil jeg mene og jeg tror de alle har gratis test periode hvor man kan lege lidt
Åh Gud, min fejl så! Troede faktisk kun, det var deres support løsning med 'gratis opdateringer', man betalte et årligt beløb til, men som man så kunne fravælge? :-)
Mvh. Lars
Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk.
Troede faktisk kun, det var deres support løsning med 'gratis opdateringer', man betalte et årligt beløb til, men som man så kunne fravælge? :-)
og det kunne man frem til sommer - men alle som ikke siger op inden deres abonnement udløber skal fremover betale fast hver måned for support og ret til at få de nye programversioner. Jeg har selv version 4:23 som kører fint med win 7 og 8 og regner med at kunne køre den en årrække uden behov for fast betaling til nye opdateringer og support, men nye der går ind skal betale fast månedsgebyr som opkræves for 12 mdr fra 89 til privat til 189 i enterprise - dog kan man jo så ha mange regnskaber uden ekstra betaling