Jeg ligger lidt småsyg og faldt over "10.000 kr. på 4 mdr med én Adsense side - Skal jeg give opskriften væk?" og Jeans reele og flinke forslag om at give opskriften væk. Jeg vil gerne komme med en advarsel (ikke imod Jean), men om at bygge sider for at tjene "hurtige" penge som så mange unge er vilde med. I takt med at Google strør om sig med Penguin, Panda, Hummingbird og hvem ved snart hvad, desto mere er kvalitet og brugeroplevelser på programmet (og gudskelov da). Dette indlæg er derudover også rettet mod de folk der vil lave niche sider som er henvendt ét bestemt produkt/model og altså nicher med midlertidig interesse. Eksempler er f.eks. sider som billig-ps4.dk og iphone-6-priser.dk (NB. kender ikke ejerne eller om domænerne er i brug). Jeg har selv personligt haft/har en side der henvendte sig til et spil. Efter ca. 3 dage online var jeg så dygtig/heldig at den kunne findes i søgeresultaterne som nr. 1 og en måned efter var dette resultatet:
|
Kan ikke rigtig se problemet at det ikke er longterm indtjening med disse sider.
Nu har du selv tjent 30K på en simpel WP-blog med ca. 8 sider. og lavet 3,3 millioner sidevisninger.
Det er vel en rimelig god timeløn? Men det er nok svært at gentage succesen, da det jo afhænger af at ramme noget der er oppe i tiden et behov med lav konkurrence og stor søgevolumen.
Med venlig hilsen,
Àsgeir Gunnarsson