Jeg ligger lidt småsyg og faldt over "10.000 kr. på 4 mdr med én Adsense side - Skal jeg give opskriften væk?" og Jeans reele og flinke forslag om at give opskriften væk. Jeg vil gerne komme med en advarsel (ikke imod Jean), men om at bygge sider for at tjene "hurtige" penge som så mange unge er vilde med.
I takt med at Google strør om sig med Penguin, Panda, Hummingbird og hvem ved snart hvad, desto mere er kvalitet og brugeroplevelser på programmet (og gudskelov da). At bygge MFA (Made For AdSense) sider bliver "heldigvis" sværere og sværere.
Dette indlæg er derudover også rettet mod de folk der vil lave niche sider som er henvendt ét bestemt produkt/model og altså nicher med midlertidig interesse. Eksempler er f.eks. sider som billig-ps4.dk og iphone-6-priser.dk (NB. kender ikke ejerne eller om domænerne er i brug).
Jeg har selv personligt haft/har en side der henvendte sig til et spil. Efter ca. 3 dage online var jeg så dygtig/heldig at den kunne findes i søgeresultaterne som nr. 1 og en måned efter var dette resultatet:
Jeg havde ramt jackpot og pengene strømmede ind (og gør stadig lidt i dag), men problemet er at denne side er 100% afhængig af populariteten af ét enkelt spil og om ikke så lang tid vil indtægten være 0 kr. Min pointe er at det gælder om at tænke i kvalitet OG long term når du laver en side.
Vil du helst tjene 10.000 om måneden resten af livet eller 250.000 på et år?
Kan ikke rigtig se problemet at det ikke er longterm indtjening med disse sider.
Nu har du selv tjent 30K på en simpel WP-blog med ca. 8 sider. og lavet 3,3 millioner sidevisninger.
Det er vel en rimelig god timeløn? Men det er nok svært at gentage succesen, da det jo afhænger af at ramme noget der er oppe i tiden et behov med lav konkurrence og stor søgevolumen.
Med venlig hilsen,
Àsgeir Gunnarsson
Stifter af SONNURMEDIA - Alt indenfor webudvikling
Den har lavet 8-cifret antal sidevisninger nu, men regnestykket ligger efterhånden mere i at det bliver sværere og sværere at lave disse hit'n'run hjemmesider.
Nej, men advarer mod at lave sider der ikke bidrager med noget samt at holde sig fra nicher der er begrænsede af midlertidig interesse.
De 29.000 var ment som eksempel på konceptet at tjene hurtige penge kan se godt ud, men ikke nødvendigvis er det i længden.
Eksemplet kunne være at affiliateindtægten for en iPhone 5C måske ligger på 500 kr. (jeg har ingen anelse) = relativt mange penge.
En iPhone5c.dk side holder måske kun ét år eller to og der skal efterhånden et stykke benarbejde til for at sådan en side ranke og konverterer (for ikke at snakke om bliver fjernet pga copyright). Mit forslag ville i stedet at lave en side som mobilpriser.dk. Det er selvfølgelig et LANGT større projekt, men det er gevinsten også.
Kan ikke så noget problem med at plukke de lavthængende frugter. Hvis du med en 8-siders MFA side kan høste 29.000 på en måned, så vil jeg da væsentlig hellere lave mange af dem, end at bruge rigtig meget arbejde på en kæmpe side. Det skyldes blandt andet nok også, at jeg elsker at starte nye ting, og er dårlig til at hænge i. Så er de mange sider mere noget for mig
Nej, men advarer mod at lave sider der ikke bidrager med noget samt at holde sig fra nicher der er begrænsede af midlertidig interesse.
Du er sgu fuld af lort, eller også er du bare dum, kan du ikke se hvor latterligt det er, det som du skriver??? Hold da op... Prale Prale, advare, Prale, og en flot kurve, spild af tid er det eneste som du bidrager med herinde... Men du fik da lavet et flot link :)