Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sælge DK-domæner?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 21. Sep 07
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Schneidereit:
Hvis domænet bruges til FTP eller mail er det ikke inaktivt

Helt enig. Det er bare ikke nok at postulere overfor Domæneklagenævnet at man benytter det til ftp/mail, man skal også kunne bevise det. Så det er ikke et argument man kan bruge til at beholde et inaktivt domæne som rent faktisk er 100% inaktivt.

Casper Schneidereit:
Udfra det synspunkt, vil det for en klager være en reduceret omkostning (tid) at give DKK 1.000,00 for et domæne, selvom klager sandsynligvis ville kunne have vundet det via en klagesag.

Det kan du have ret i. Det er desværre bare ikke alle mennesker der tænker lige så rationelt :)

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 15:18

Mathias Hoffmann:
Helt enig. Det er bare ikke nok at postulere overfor Domæneklagenævnet at man benytter det til ftp/mail, man skal også kunne bevise det. Så det er ikke et argument man kan bruge til at beholde et inaktivt domæne som rent faktisk er 100% inaktivt.

Det er vidst omvendt bevisførelse :-). Men det er korrekt, at der er sager, hvor klager fremlægger en scanning af service/porte tilknyttet domænet, i forhold til at sandsynliggøre domænet ikke bruges.

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 07
Skrevet kl. 15:30

Casper Schneidereit:
Det er vidst omvendt bevisførelse :-)

My point exactly. Domæneklagenavnet er jo netop ikke en retsinstans som sådan, og derfor er "spillereglerne" også anderledes end hvad de ville være i en retssal.

Som jeg læser mange af klagenævnets afgørelser, så anser man som udgangspunkt klager og indklagede som ligeværdige i forhold til ejerskabet af domænet. Det er så op til klager og indklagede at redegøre for hvorfor de har mere ret til domænet end modparten. Ender den duel ud med at klagenævnet vurderer at de har lige meget ret til domænet, forbliver domænet hos indklagede.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 15:59

Hvis nogen vil igang med en hjemmeside, så gider de næppe bruge tid og kræfter på at gå igennem klagenævn, når de kan registrere en ny side/domæne på 3 minutter.

Ligeså gælder at hvorfor skulle man købe et brugt domæne, når man lige så nemt og billigere kan erhverve et nyt?

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 07
Skrevet kl. 16:18

Flemming:

Hvis nogen vil igang med en hjemmeside, så gider de næppe bruge tid og kræfter på at gå igennem klagenævn, når de kan registrere en ny side/domæne på 3 minutter.

Ligeså gælder at hvorfor skulle man købe et brugt domæne, når man lige så nemt og billigere kan erhverve et nyt?

Der bliver handlet domænenavne for gigantiske summer hvert år (se fx sedo.com), af den simple grund at "det rigtige" domænenavn kan være mange penge værd.
Hvis man fx ville åbne en webshop med vvs-artikler så ville VVS-Shop være et godt navn. Nemt at sige, nemt at stave, nemt at huske. Desværre er både vvs-shop.dk og vvsshop.dk allerede registreret, selvom ingen af domænerne umiddelbart er aktive.
Så kunne man selvfølgelig vælge at registrere den-billige-vvs-shop.dk i stedet, men det er jo et meget dårligere domænenavn, som slet ikke fungerer lige så godt rent markedsføringsmæssigt.
I den situation er der mange gode argumenter for at prøve at få overdraget domænet vvs-shop.dk gennem Domæneklagenævnet frem for at nøjes med et dårligere domæne som helt sikkert vil påvirke salget i ens kommende webshop i en negativ retning.

OBS: Jeg aner ikke hvem der ejer vvs-shop.dk. Det er bare brugt som et tilfældigt eksempel! :)

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 17:25

Mathias Hoffmann:

Der bliver handlet domænenavne for gigantiske summer hvert år (se fx sedo.com), af den simple grund at "det rigtige" domænenavn kan være mange penge værd.
Hvis man fx ville åbne en webshop med vvs-artikler så ville VVS-Shop være et godt navn. Nemt at sige, nemt at stave, nemt at huske. Desværre er både vvs-shop.dk og vvsshop.dk allerede registreret, selvom ingen af domænerne umiddelbart er aktive.
Så kunne man selvfølgelig vælge at registrere den-billige-vvs-shop.dk i stedet, men det er jo et meget dårligere domænenavn, som slet ikke fungerer lige så godt rent markedsføringsmæssigt.
I den situation er der mange gode argumenter for at prøve at få overdraget domænet vvs-shop.dk gennem Domæneklagenævnet frem for at nøjes med et dårligere domæne som helt sikkert vil påvirke salget i ens kommende webshop i en negativ retning.

OBS: Jeg aner ikke hvem der ejer vvs-shop.dk. Det er bare brugt som et tilfældigt eksempel! :)

Hej Mathias,

Jeg kunne så ikke være meget mere uenig med dig. Lige netop domænerne vvs-shop.dk og vvsshop.dk kunne da ikke være mere ligegyldige og intetsigende? Det kunne lige så godt være nogen af de allestedsnærværende platte og indholdsløse affiliate sider, som intet giver til brugeren, men kun til indehaveren af siden, hvor en forvildet bruger får klikket på en reklame af vanvare.

Idag skulle jeg købe en VVS dims - en radiatortermostat. Og jeg kunne ikke huske hvor jeg havde købt mine andre termostater henne. Tror du jeg ville være særligt godt hjulpet, når 50 domæner hedder noget med vvs og shop? Nej, vel?

Jeg anvendte selvfølgelig Google som de fleste andre gør og skrev: "Danfoss Lving Eco termostat" og jeg valgte en af dem, som betaler for Adwords. Det endte med, at jeg købte hos Billig-vvs.dk, men det var jo ikke grundet deres navn eller deres offline marketing.

Vælger man et navn, som indeholder vvs og shop, så er det fordi man lider af tunnelsyn og kun tror, at affiliate og SEO vil gøre lykke. Faktum er, at ikke en eneste person på denne klode kan huske om han handlede på vvs-shop.dk eller vvsshoppen.dk eller vvsshop.eu eller vvs-shop.com. Hvor mange flere varianter skal jeg komme med? Kan du se, hvor jeg vil hen?

Det gælder om at skabe noget unikt, så hvis du sidder med 40 domæner, der alle begrænser og ikke udvider muligheder, så er du jo allerede på vildspor. Det gælder om at skabe sig et brand og et navn og det sker ALDRIG med et tåbeligt domænenavn, der relaterer til en branche og ikke et brand.

Beklager, men jeg køber ikke et eneste af dine argumenter. 

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 07
Skrevet kl. 17:43

Fair nok.

Måske var det heller ikke verdens bedste eksempel jeg kom op med :)
Men netop Billigvvs synes jeg faktisk er et godt eksempel på et stærkt brand som helt sikkert får en del mere direkte trafik end tilsvarende vvs-butikker på nettet, alene pga. navnet som er nemt at huske.

Men den pointe jeg egentlig bare forsøgte at underbygge i mit forrige indlæg, er det faktum, at det i mange tilfælde kan være svært at finde et godt domænenavn som ikke allerede er registreret. Og selvom du måske synes det er tåbeligt, så er der rigtig mange virksomheder som bruger mange kræfter og penge på at skaffe sig et bestemt domæne - Uanset om det så er ved at prøve lykken i Domæneklagenævnet, eller om de køber det af den nuværende ejer.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 29. Jul 13
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 00:21
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

GAB...

Denne diskussion er sgu uden ende, håber DK-Hostmaster sætter prisen op til 500 kroner for et DK domæne, så er vi alle sammen, både shops, konkurrenter, spekulanter og mange mange flere fri for personer som køber løs af billige domæner, fordi de har en tumpet ide som tit og ofte bare er ren kopi af andres...

Køb da for fan et domæne og lav noget ved det, eller lad være med at købe det, det er så trist at snyltere kan lege med billigt...

Og lad venligst være med at svare med offer kommentaren: Jeg havde en god ide, 99,9 procent af gangene er denne IDE blot en kopi som snylterne senere opgiver, og pludseligt gerne vil sælge til højst bydende...

PS:::: og det kommer endda for en som "næsten" kun laver affiliate...

Hilsen Johnny

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 07
Skrevet kl. 00:34

Johnny, hvis diskussionen er så trættende, så var det måske på tide at komme i seng. Klokken er også ved at være mange. Og husk at tage din medicin mod sure opstød. Så kan det også være at du ser lidt lysere på verden når du vågner i morgen :)

Tilmeldt 1. Jul 13
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 00:55

Mathias Hoffmann:
Jeg har gennem tiderne fået registreret en hel del dk-domæner til forskellige projekter som af den eller anden grund ikke er blevet til noget. Jeg synes selv der er nogle ret gode domæner imellem så derfor fornyer jeg dem troligt år efter år.

Vil du sende mig en liste med domænenavne og priser? Jeg kunne have interesse. 

Maskara.dk - alt om mode, sundhed og skønhed!  

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)