Hej Susanne. Lige et hurtigt indlæg med hvad jeg mener du kan gøre for at forbedre shoppen - dette er blot mine observationer fra forside til endeligt køb. - Forsiden Sørg for at få nogen af dine produkter ud på forsiden sammen med CTA så man kan tilføje produkterne til kurv direkte fra forsiden - Produktet Få skrevet nogen lange unikke tekster som beskriver produktet, anvendelse, målgruppe, mm. - Checkout Få fjernet alt det med at man skal "oprette en konto" osv - ingen gider oprette en konto for at købe ét produkt. Derudover så sørg for at holde din checkout process så MINIMAL som overhovedet muligt, fjern gentag emailfeltet og telefonnummer Det var sådan set det jeg lige faldt over ved en hurtig gennemgang, håber du kan bruge noget af det |
Hej Susanne
Jeg er helt enig med Poul Madsen i, at første skridt må være at identificere det specifikke problem. Før du bruger tid på noget som helst andet, bør du finde ud af om dit manglende salg i webshoppen skyldes mangel på besøgende, at kunderne kommer ind i din webshop, men forsvinder igen uden at lægge noget i kurven, eller om det er i betalingsprocessen folk falder fra.
Dataene i Analytics kan i hvert fald hjælpe dig noget af vejen, og hvis du er interesseret, vil jeg da gerne hjælpe dig med at kigge på din statistik.
Er din Adwords-kampagne sat op på en Adwords-konto du selv har adgang til? Det kunne nemlig også være ret interessant at høre mere om hvordan den er sat op. Hvis du har skudt en hel masse penge i Adwords uden at generere et eneste salg, kunne noget tyde på at kampagnen ikke er lavet ordentligt. Hvis fx du har en Adwords-annonce sat op til at blive vist hver gang folk søger på "kosmetik", så vil dit Adwords-budget lynhurtigt blive ædt op i en kombination af høj klikpris, mange søgninger/kliks og lav kvalitet af det enkelte klik. Med et forholdsvist begrænset budget, bør du i stedet fokusere på nogle smallere og mere kvalificerede søgeord/sætninger.
Når det er sagt, så vil jeg give andre i tråden ret i at der helt sikkert også er elementer i shoppen som kan forbedres, både visuelt og strukturelt.
Men jeg ønsker dig alt mulig held og lykke og håber at du klarer skærerne og får "hul på bylden" :)